Jump to content

Welk scheermes voor een beginner?

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,
ik wil graag gaan scheren met een krabbertje. Ik scheer nu de randen van mijn baard met een mesje van Gilette en de rest met een trimmer. Nu de cartridges bijna op zijn, lijkt het me een mooi moment om over te stappen op een safety razor. Ik heb aardig geprobeerd me erin te verdiepen, maar ik kom er niet echt ver mee. Ik begrijp dat ik het best een safety razor met gesloten kam kan kopen, maar welke dan precies? Door de vele merken zie ik eigenlijk niet meer wat nou slim is en wat niet. Ik wil graag een mes van 20 á 30 euro kopen om eens te kijken hoe het bevalt. Daarna kan ik altijd nog uitbreiden, denk ik. Qua zeep gebruik ik nu De Vergulde Hand en een kwast heb ik ook. Ik hoor graag tips!

Groet,
Frank

Posted

Hallo Frank, persoonlijk zou ik voor de krabber 37C van Merkur gaan. Comfortabel en efficiënt! 

Posted

Ik heb goede ervaringen met de Mühle r89.

Die Merkur 37C ken ik niet persoonlijk maar ik heb daar in de de afgelopen jaren op het forum wel veel positieve berichten over gezien. 

In ieder geval veel scheerplezier gewenst.

Posted

@Frank2  welkom frank ik zelf zou voor de merkur 34c of rockwell 2c of Edwin Jagger DE89L gaan en proraso groen of wit met een synthetisch kwast dan zit je altijd goed en als je het af wil maken dan neem je er een nivea aftershave balm bij  dit is een standaard uitrusting waar het vrijwel niet mis kan gaan en veel genot zal brengen in het begin is het nog even wennen aan de gouden regel om geen druk uit te oefenen  maar dat komt vanzelf en als je het 1maal doorhebt is het echt een genot.

veel scheer plezier laat ons weten  hoe het gegaan is.

muhle 89 lijkt me ook een prima keus?

Posted

Hi Frank,

Welkom op het forum.

De mogelijkheden zijn eindeloos zoals je misschien al hebt gezien.

Vintage, nieuw, verstelbaar, recht, krom, noem maar op.

Lees eens door het SvdD draadje heen, daar staan vaak foto's bij, kun je een beetje zien wat er allemaal is,en wat je eventueel leuk vind.

Het speciale draadje over krabbers is ook wel interessant om door te lezen, staan ook veel foto's in.

Na een aantal keren posten krijg je ook toegang tot de markt en kun je daar kijken wat er allemaal tweedehands, of soms ook nieuw, wordt aangeboden, kom je misschien ook wat verder met 20 a 30 euro.

Het is trouwens ook leuk om je voor te stellen in het speciale Welkom topic

Veel zoek- en scheerplezier.

Posted

overigens ik las je bericht wat beter en zag  dat je in feite alleen een scheermes zoekt kijk als het enkel voor het bijwerken  van baard lijn is dan zou je in principe daar een shavette voor kunnen gebruiken omdat die wat meer controle geeft  en detail je hebt er al 1 voor tussen de 10-20 Euro van BlueBeards Revenge.

Posted

@Frank2 Ik kan als beginnend natscheerder alleen maar beamen wat de andere leden ook al hebben geschreven. Persoonlijk zou ik gaan voor de Mühle R89 en Proraso Groen. Scheerkwast erbij, een oude soepkom en je kan beginnen! Oh ja, DE mesjes zijn ook wel handig ?Maak gebruik van de kortingscodes die je kan vinden bij de winkel draadjes hier op het forum! 

Neem je tijd en heel veel plezier! ?