koenfucius Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 Cobra Classic Feather Professional Shavemac D01 2 band 26mm disco resin Stirling Barbershop Nivea sensitive balsem Alweer een erg goeie scheerbeurt. De Shavemac ziet er fantastisch uit, maar iedere keer als deze kwast aan bod komt, besef ik dat ik synthetische kwasten prefereer (wat misschien maar goed is, zo vermijd ik een ander "rabbit hole", als ik zie welke mooie krabbers kwasten (maandagmorgen ?) nog aangeboden worden op de Markt. Zepen en krabbers volstaan.) Een fijne dag! 9
Levi Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 @koenfucius ik heb gisteren een synthetische scheerkwast besteld bij Shavemac, alhoewel ik ook getwijfeld heb een das te bestellen. Zeer benieuwd naar de eigenschappen. 2
Wimmie Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 Parker VariantGillette NacetTOBS SandalwoodSimpson Special Best BadgerWimmie BOWLDr Harris aftershave milkTOBS aftershave Sandalwood Klaar voor een cappuccino met .... Fijne dag allemaal. http:// http:// 8
Jan Zoethout Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 SvdD 20190902. OUMO Brush / OUMO Brush Boss synth. T.O.B.S. "The St James Collection" luxe scheercrème. RazoRock Game Changer GC-OC84 / Stork Ti "Paladin" greep. Centwin Super Platinum (2). T.O.B.S. "Shaving Shop" luxe aftershave gel. 9
sami Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 @Wimmie prachtige presentaties heb je altijd zowel de SVDD als de cappuccino presentatie nu ik zelf ook liefhebber ben van cappuccino denk ik er al enige tijd over na ook zon apparaatje te halen wat voor machine gebruik jij ik zelf hoef niet meteen 1 van duizend euro maar middenweg is ook goed zou je me wat aan kunnen raden ( oh euhm dit is misschien wat offtopic zal er geen gewoonte van maken maar was gewoon benieuwd) alvast dank. Goede week gewenst.
Levi Posted September 2, 2019 Posted September 2, 2019 -RazoRock Italian Barber 24mm Plissoft -Noble Otter Barrbarr -RazoRock Game Changer .84P -Polsilver Super Iridium (6) -Floïd Mentolado Vigoroso Een nieuw zeepje moet zo rap mogelijk uitgeprobeerd worden ?. Pot openen en eens goed ruiken. Zeer aangename barbershop geur met toetsen van citroen en rozemarijn. Aangenaam verrast. De kwast nat maken, een paar keer draaien en in een mum van tijd was mijn kwast voldoende geladen. Dan verder in de scheerkom opschuimen en al vlug heb ik het gewenste schuim bereikt. Aanbrengen met de kwast en klaar om te scheren. Combinatie krabber en mesje is al aan de zesde beurt en dat begin je nu pas te voelen. Maar nog steeds comfortabel genoeg. Volgende scheerbeurt wel een nieuw mesje. De glij eigenschappen van de zeep vind ik top. Twee gangen zijn voldoende voor een glad resultaat. Afwerken met een verkoelende bloemige splash en de avond kan beginnen. 9
Wimmie Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Zoals het tijdstip laat zien vandaag een extreem vroege scheerbeurt dus geen visuele ondersteuning. EJ 89 Personna Wimmie Bowl arko basis Proraso groen Omega Proraso groen aftershave Dr Harris aftershave milk Vroeg, Snel maar in drie rondes glad! fijne dag allemaal ps @sami Ben erg tevreden over de Quickmill Silvano. Let er op dat als je twee dingen tegelijk wilt kunnen doen en geen koude espresso wilt omdat je eerst moet wachten dat de machine weer op temperatuur is om je melk te verhitten er TWEE thermostaten zijn! En de juiste bonen waarmee gelijk ook de maler essentiël zijn. 5
Edsel Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Merkloze Duitse krabber (< 1952) Polsilver SI Plisson l’Occitaine TOBS Eton College Collection scheercreme Madre Labs Witch Hazel 5
koenfucius Posted September 3, 2019 Author Posted September 3, 2019 Cobra ClassicFeather ProfessionalSimpson Chubby 2 synthetic bristleKerkini Bergamot-MintNivea sensitive balsemMijn verhaal wordt eentonig, maar wat is die combinatie Cobra Classic-Feather Professional goed. 6
Jan Zoethout Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 SvdD 20190903. OUMO Brush / OUMO Brush Boss synth. Extro "Shantala" scheerzeep. RazoRock Game Changer GC-OC84 / Stork Ti "Paladin" greep. Centwin Super Platinum (3). Wars "Classic" EdC. 7
ChrisVanMeer Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 03 september 2019 Klik voor een grotere versie Krabber: PILS - 101NL Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Dogwood Handcrafts / Declaration Grooming - Snow Andromeda B8 - 26mm Fan (Das - Finest) Scheerkom: Edwin Jagger - ND46 Scheercrème: Castle Forbes - Lavender After-Shave: Barrister And Mann - Reserve Lavender - Splash Geurtje: Rebul - Lavanda - EdC (100 ml) 7
Joo Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Kwast: Muhle synth. VIVO pruimenboomhoutShavette: Feather SSMesje: Feather Professional Blade Normal Pre-shave: Proraso Menthol en EucalyptusScheerzeep: Proraso Menthol en EucalyptusAftershave balm: Proraso Azur LimeEau de Cologne: Proraso Azur LimeVerstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 8
Edsel Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 Muhle Rocca Triton R3 (2) Yaqi Brush TOBS St James Collection scheercreme Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 5
DannyVG Posted September 3, 2019 Posted September 3, 2019 wolfman WR1 solidbar blinkend gepolijst polsilver super iridium shavemac silvertip D01 Fan Shape Martin De Candre Vétyver Floid asl The Guine Baume afthershave Balm Spiegelglad in 3 keer 6
koenfucius Posted September 4, 2019 Author Posted September 4, 2019 Blackland Blackbird black oxide SBWizamet Super IridiumNom synthetische kwastWickham 1912 ApricusWickham 1912 Apricus BalsemNa de Cobra is het de beurt aan een andere beestenkrabber. En de zwarte vogel doet dat goed.De Wickham zeep is ook erg prettig.Het eindresultaat is dan ook glad en klaar om de dag aan te vatten. 8
Tjebbe Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 Oumo Tuxedo,TFS scheerzeep geel,RazoRock Game Changer OC 84P,PolSilver Super Iridium (1),Kruidvat aluin,Antiga Barbearia de Bairro Príncipe Real aftershave lotion.Kijk 'm shinen! Dank je wel, Jan!Fijne nieuwe kwast, ook! 6
Jan Zoethout Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 SvdD 20190904. Gisteren kreeg ik van @Tjebbe een hybride scheerkopje: Een (zeer) kromme, bovenplaat OC, onderplaat SB. Heb er een custom aluminium greepje aangeschroefd. Een dubbel experiment: deze krabber uitproberen, en een zeepje, waar ik niet zoveel vertrouwen in had. Indien de zeep en/of de krabber niet voldoen, zijn een vertrouwde zeep en krabber standby: De opstelling wordt dus: J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth. Brick "Tough & Masculine" scheerzeep. Vreto "Aloe Vera" scheerzeep (standby). Hybride krabber / Alu. custom greep. Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Anaconda" greep (standby). Centwin Super Platinum (4). Hugo Boss "Bottled" EdT. De test: Kwast geladen met zeep en schuim geslagen in de scheerkom - ziet er tot nu toe aardig uit. Toen de krabber: na een gedeelte van m'n gezicht geschoren te hebben, wist ik 't al - deze krabber is te agressief voor mij. In de tussentijd sloeg de zeep op m'n gezicht dood - exit scheerzeep. Met de standby spullen de scheerbeurt afgemaakt. 6
Wimmie Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 Feather AS d2 Gillette Wilkinson Sword Proraso sandalwood Simpson Special Best Badger Wimmie BOWL Dr Harris aftershave milk Proraso sandalwood Als water nat is en apen kunnen klimmen had ik een heeerlijke scheerbeurt! Klaar voor een cappuccino met .... Fijne dag allemaal. http:// http:// 5
Joo Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 Helaas heb ik (nog) niet zoveel kwasten, messen of zepen om iederedag een mooie foto te plaatsen. Wel had ik nog een mooi zeepje welke niet zo vaak voorbij komt.Scheermonnik Delftse Donderslag.... echt een heerlijk fijn zeepje welke ik speciaal voor in het weekend had gekocht. Maar persoonlijk toch mijn beste zeep met de beste scheer eigenschappen. (Zonde om alleen in het weekend te gebruiken)Kwast: Mühle synth. VIVOBowl: Mühle scheerkom pruimenboomhoutShavette: Feather SSMesje: Feather Professional Blade Normal Scheerzeep: Scheermonnik Delftse Donderslag Aftershave balm: Proraso Azur LimeEau de Cologne: van Gils Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 7
Levi Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 -RazoRock Big Bruce 26mm Plissoft -Stirling Varen -Gold Dollar 208 -RazoRock Game Changer .68P -Astra Superior Platinum -Stirling Vetiver Witch Hazel & Aloe Een aardse scheerbeurt vandaag! Met de Varen van Stirling kan je niet missen. Voor de eerste keer 2 gangen met het open mes geprobeerd met als gevolg toch wel een mooie snee ?. De Game Changer mocht de overgebleven haren weg scheren. Om die geur verder te trekken heb ik de Vetiver Witch Hazel & Aloe uitgehaald. Ik was wel even overrompeld van de geur toen ik die aanbracht. Wat een geur bom! Zeer sterk aanwezig maar hoe meer die subtieler wordt hoe aangenamer die is. Fijne avond! 6
CobraX Posted September 4, 2019 Posted September 4, 2019 Datum: 4 September 2019 Scheerzeep: Ariana & Evans Uno Scheerkwast: APShaveCo Jet Black Cashmere 24mm Scheermes: Stainless Steel Karve Christopher Bradley (SB-C bodemplaat) Mesje: Astra Superior Platinum (2de gebruik) Na: Afspoelen met koud water, Ariana & Evans Uno Aftershave Splash Na 4 scheerbeurten Stirling zepen gebruikt te hebben, was het een plezier om deze Ariana & Evans zeep te gebruiken. Stirling zepen zijn goed en produceren een vol schuim, maar hinken wat mij betreft toch een beetje achterop t.o.v. Ariana & Evans als we het over "residual slickness" en het gevoel na het scheren hebben. Ook plezant om eindelijk de bijhorende aftershave splash te kunnen gebruiken. Ik denk trouwens dat Uno jou wel zou bevallen @ChrisVanMeer, want één van de geurnoten die ik oppik is lavendel. 4 1
Recommended Posts