JeroenP Posted September 1, 2019 Posted September 1, 2019 Dankzij @Levi een monster (sample) van deze zeep ontvangen. Geur Vanuit het potje, nogal zwaar richting de leergeur. Niet mijn ding, maar dit zal zo'n gevalletje zijn dat je er óf van houdt, óf niet. Tijdens het opschuimen komen er meer geuren vrij en ontdekte ik een friszoete geur; wat zich het beste als citrus laat omschrijven. Na het scheren blijft de geur (lang) hangen, zelfs door de (nascheer) lotion en cremè heen. Deze geur bevat voornamelijk de tabaknoten en een rokerige noot met zoete aarde/turf geur. Toen ik beneden kwam was het eerste wat mijn vrouw zei: "Ben je verbrand?" Daarmee bedoelde ze dat ik rook alsof ik boven een kampvuur had gehangen. Eigenschappen De zeep laat zich makkelijk uitscheppen. Een klein laagje (ter grootte van een grote amandel) aangebracht in een scheerkom en met de kwast (goedkope en simpele syntheet) opgeklopt. Dorstig schuimpje. Na wat druppels een schep (warm) water erin en toen ging het lekker. Circa 2 minuten kloppen totdat het schuim de gewenste dikte had. Mooi dik en piekerig, maar niet veel volume. Net voldoende voor 3 gangen. Qua scheren; waarschijnlijk doordat er ook talg in de zeep zit, supermooi filmpje op de huid en voldoende demping. Gewoon goed. Wel bemerkte ik dat ik een licht branderig gevoel kreeg naarmate de zeep langer op mijn gezicht stond. UEKAZ Conclusie Prima scheerzeep met bijzondere geur noten. Bijzonder genoeg om te kopen? Voor mij persoonlijk nee. Ik ben blijkbaar toch van de wat frissere en warmere geuren. Met name de 'rest'geur is voor mij de reden dat ik blij ben dat het een monster is wat ik kon testen, in plaats van een hele pot. 6
Recommended Posts