Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag geschoren met Jabonman Sierra. Een zeep zonder Lanoline met de geuren Cypress, Pine, Patchouli en Amber. Klonk erg lekker, dus nij de bestelling gevoegd. Het blijkt een hele diepe en donkere geur te zijn, ik had eigenlijk wat frissers verwacht.

Klein beetje water op de zeep en mijn SOC 2012 in de week gedurende het douchen. Kwast flink uitgekopt en een minuutje geladen. Goede hoeveelheid zeep! Dan opkloppen in een metalen kom. Er is niet veel extra water nodig in redelijk snel een lekker stevig schuim te hebben. Na het inzepen een paar druppels extra toevoegen. Mijn kom houd ik in de wasbak warm en dan droogt het schuim meestal wel iets uit. Ik heb met Jabonman wel ervaren dat je niet teveel water moet toevoegen, dan wordt het schuim snel erg dun.

Drie passes en ik heb schuim over. Korter laden kan zeker, maar ik houd wel van een schuimexplosie. De geur is in het schuim wat minder zwaar. Valt me helemaal niet tegen. Een lekkere wintergeur. Goede bescherming en mijn ATT glijdt goed. BBS overal, met een paar hele kleine nicks op mijn hals. Niets bijzonders en met een beetje stiptic zo weg. Een beetje Aloe Vera lotion en als dat is ingetrokken wat Pitralon.

Wederom een prima zeep van Manuel.

Posted

Bedankt voor de duidelijke review.

Ben ook erg te spreken over Jabonman. Aparte geuren en prima schuim.

Heb je wel verschil gemerkt tussen Jabonman met en zonder lanoline?

Posted

Per ongeluk had ik daar nog niet zo op gelet :oops:

Ik had van jou ook al een paar zepen overgenomen en ja er is verschil, maar om eerlijk te zijn kan dat verschil in latherkwaliteit goed gemaakt worden door de hoeveelheid water te tunen. Mogelijk dat dat lanolinezeep zuiniger zou kunnen zijn, maar ik laad altijd teveel en ik houd wel van die schuimexplosie. Eigenlijk maakt het niet veel uit voor mij in het eindresultaat.

Posted
Bedankt voor de duidelijke review.

Ben ook erg te spreken over Jabonman. Aparte geuren en prima schuim.

Ik merk ook verschil, met veel lanoline geeft mij een zachter huidgevoel na het scheren.