ChrisVanMeer Posted August 30, 2019 Posted August 30, 2019 Per heden 30 augustus is lid shadowman12 verbannen van het forum. Dit besluit is vanuit de staf gezamenlijk genomen na lang beraad. Afgelopen maandag geeft shadowman12 aan dat op zondagavond een groot deel van zijn inboedel is gestolen. Waaronder zijn volledige scheercollectie wat zepen, kwasten, krabbers en open messen bevat. Dit bericht plaatst hij vervolgens ook op Tweakers en ook op het Reddit subkanaal /r/Wetshaving geeft hij hiermee hetzelfde aan. Raar verhaal? Misschien. Als ik me zou moeten verplaatsen in een dief zou ik dingen stelen waarvan ik weet dat ik ze snel weer zou kunnen verpatsen. Gebruikte zepen? Niche-hoekje binnen de inbrekersmarkt zou ik zeggen. Vervelend detail is dat de Sseygus Zeppelin - die via een rondgang vanuit Jan Zoethout - op die bewuste zondagavond ook uit de inboedel van shadowman12 is gestolen. Saillant detail hierbij is, dat shadowman12 meldt (ook op Tweakers en Reddit) dat hij geen verzekering hiervoor heeft. De beiden heren hebben hier communicatie over gehad. Er wordt zelfs door de staf nog het idee ter tafel gebracht dat de gedane aangfite (het blijft giswerk of deze ook uiteindelijk plaats heeft gevonden) te gebruiken om te kijken of Jan via zijn verzekering schadeloos gesteld zou kunnen worden. Dit is niet gebeurd. Aangezien de communicatie over de vergoeding op een gegeven moment scheef leek te gaan - shadowman12 leek terug te willen krabbelen over het vergoeden / schadeloos stellen van Jan - toen ben ik me er mee gaan bemoeien en heb ik de discussie op scherp gezet. Daarmee bedoel ik: ik heb een ulitmatum gesteld voor dat er een overeenkomst komt - vanuit shadowman12 geinitieerd - richting Jan om een regeling te treffen omtrent het schadeloos stellen. Consequentie van het niet naleven van dit ultimatum? Ook mede omdat tegelijkertijd, shadowman12 op ATG en op Facebook een advertentie plaatst waarbij hij - nogal dure - kwasten zoekt. In mijn ogen zou het schadeloos stellen van Jan toch op de eerste plaats moeten staan en persoonlijk gezien zou ik nog eerder een week op droog brood zitten en daarmee met mijn boodschappengeld het overeengekomen bedrag in een paar weken vergoeden. Maar goed, iedereen is daarin natuurlijk anders. Toen eenmaal de overeenstemming daar was - nu praat ik over gisterenmiddag - leek het opgelost te zijn. Jan zou schadeloos worden gesteld voor de Sseygus... Tot gisterenavond. Toen berichtte shadowman12 Jan en mij, met daarin het bericht wat de strekking heeft van slachtoffergedrag - de inbraak is hem natuurlijk overkomen en daar kan hij niets aan doen. En dat hij daarom nog langer wil nadenken over het schadeloos stellen van Jan. Maar ondertussen blijven de advertenties wel staan en verwacht ik een dezer dagen nog wel een andere advertentie - maar goed, dat is speculeren en daar hebben we niets aan. Dit alles bij elkaar hebben we binnen de staf besproken en zijn hierdoor tot het besluit te komen om shadowman12 te verbannen, zijn activiteiten kenbaar te maken bij de leiding van andere fora waar hij rondhangt. Tevens willen wij vanuit de staf hierbij Jan Zoethout de verzekering geven dat hij schadeloos wordt gesteld voor de kosten van de Sseygus aangezien Jan een ieder van ons al jaren tegemoet komt met ofwel dingen lenen, ofwel - samen met Teun - mooie kwasten aan een ieder kan leveren tegen een habbekrats. Tot zover deze mededeling. Eventuele reacties hierop mag bij een ieder van de staf worden gedaan, per PB. Namens de forumleiding, Bram, Chris, Emiel, Gerben, Marcel & Marcel 4 8
ChrisVanMeer Posted August 30, 2019 Author Posted August 30, 2019 Bij deze is er € 104,52 overgemaakt naar de bankrekening van Jan. Dit zijn gelden die afkomstig zijn uit advertentieopbrengsten en dit bedrag is op 23 oktober 2018 vanuit Google naar mij overgemaakt. En nu dus één op één overgemaakt naar Jan, met ook de opmerking dat we de gang van zaken betreuren en hopen je hiermee schadeloos te hebben gesteld. 32
Recommended Posts