Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nieuwste aanwinst – de Cobra Classic.

Dit is de krabber die geleid heeft tot de revival van de zogenaamde Single Edge (SE) Artist Club (AC) krabbers, de krabbers met enkele snijkant die gebruik maken van Feather Artist Club / Kai mesjes (@Snuff heeft hier een draadje over dit soort mesjes https://www.shavingsociety.com/topic/4118-feathers-en-gelijkaardige-messen/). 

Nadien kwamen o.a. de King Cobra (opvolger van de Classic), Mongoose, Colonial General, Asylum Rx, ATT SE, Blackland Vector, Paradigm SE en binnenkort de Enoch. 

Ik heb zelf de Asylum Rx (schitterende krabber; eerder agressief – waar ik wel van houd) en de Colonial General (zwart aluminium, uiterst comfortabel en efficiënt).  De Enoch is op komst.  Ik twijfel nog of de Vector ook in huis moet komen. Ik ben niet zeker of deze nog iets toevoegt aan mijn huidige collectie Single Edge krabbers.

Nu dus ook de Cobra Classic.  Waarom? Ik vind dat hij er echt mooi uitziet. Er was aanvankelijk wat kritiek op (en soms kwaliteitsproblemen met) het vergrendelingsmechanisme, maar anderzijds komen deze krabbers nauwelijks op de markt, en als ze toch verschijnen, worden ze meestal direct opgepikt.  De Cobra Classic heeft heel wat fanatieke aanhangers, met aparte draadjes op diverse scheerfora. Enfin, genoeg om mij heel benieuwd te maken wat al de fuzz is en na toch wel enig zoeken, er in geslaagd om er een te bemachtigen.

De Cobra Classic zal de komende dagen in de SvdD aan bod komen.

Zodra de Enoch binnenkomt, zal ik ook mijn rangschikking maken van de verschillende SE krabbers (kan interessant omdat er binnenkort nieuwe versies van de Asylum Rx en de Colonial General zouden uitkomen)

cobra2.jpg

cobra.jpg

cobra3.jpg

cobra4.jpg

• I like it 14
Posted

Ik heb dit altijd een erg fraaie krabber gevonden. Het strakke bovenaanzicht heeft duidelijk leentjebuur gespeeld bij de Pal adjustable injector. Verdere overeenkomsten zijn er niet echt, naast dat het beiden single edge krabbers zijn.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

• I like it 1
  • 1 year later...
Posted

@beepee1972 diegenen die er 1 hebben, zullen hem niet snel afstaan😉 (naar mijn mening terecht). Bovendien ondertussen unobtanium, wat op zich al vaak de marktwaarde verhoogt. 

Ik heb ondertussen ook de Vector in mijn collectie en de Cobra overklast hem (maar zoals steeds UEKAZ)

Posted

Inderdaad niet zo makkelijk meer op de kop te tikken, scheert heel goed maar vond het sluitmechanisme onderhevig aan sleet waardoor het na verloop van tijd niet meer correct werkte (niet meer in mijn bezit)