DoubleB Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Gem 1912 Gem SS PTFE Morris & Forndran 2XL Butterscotch Martin de Candre Fougere Speick Unrefined Shea Butter
Snuff Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Semogue Owners Club 2Band Badger Calani Highland Honey Joris met Gillette Blue mesje Feather DX non folding met Kai mild mesje Guerlain Vetyver after shave
Ragnar Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Simpsons special Mitchells wool fat Dovo cellidur 5/8 Floid amber aftershave Deze zeep begint mijn favoriet te worden, alleen lukt het me nog niet echt om een goed schuim te krijgen.
Jasp. Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Ik heb al een (al zeg ik het zelf) behoorlijke verzameling spullen opgebouwd, maar ik maak er een gewoonte van om ongeveer een week met een vaste setup te werken. Deze week: Edwin Jagger DE98L met een Derby mesje Semogue SOC Super Badger Proraso rood Old Spice
iwan073 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Shave of the Day - Maandag 4 november 2013 Vandaag mijn nieuwe verjaardagcadeautjes uitgeprobeerd! Mühle Kosmo Silvertip Fibre Mühle R101 Treet Platinum Crabtree & Evelyn - Sienna Mühle After Shave Lotion - Sea Buckthorn Ik heb vanochtend al een paar verschillende zeepjes geprobeerd om met deze Silvertip Fibre schuim te maken. Of het nu alleen door de Fibre komt, of de combinatie met het nieuwe opschuimbakje, ik weet het niet. Maar ik kreeg een fantastisch schuim met alle zepen die ik geprobeerd heb. Zelfs de Edwin Jagger zeep waar ik moeite mee had schuimt nu geweldig! Zo ook heeft de onmogelijke Van Der Hagen zich laten temmen. Fantastisch gewoon. Een gouden koppel, die Fibre en het opschuimbakje. De Mühle R101 is een stuk agressiever dan mijn Edwin Jagger DE89. Waar ik met de DE89 twee of drie passes nodig had om mijn kin haar vrij te maken, lijkt één pass met de R101 voldoende. Natuurlijk is er nog een tweede pass nodig om hier en daar wat schoonheidsfoutjes weg te werken. Een derde pass, ATG, doe ik nooit. Dan haal ik heel mijn bakkes open. Dan maar niet BBS. De Crabtree & Evelyn Sienna, wat een heerlijke geur is dit zeg. Hij doet me een beetje aan... iets van de bakker denken of zo. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Maar het is in ieder geval een zeer aangename geurtje. Al kan hij de Sea Buckthorn niet van de troon stoten. Over Sea Buckthorn gesproken. De After Shave Lotion van Mühle ruikt óók heerlijk. Al is hij wel wat lichter en fruitiger van geur dan de zeep die ik heb. Gelukkig is geen van de cadeautjes een teleurstelling gebleken. Ik kan al deze producten iedereen aanbevelen.
bert Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Gillette slim Astra mesje EJ best badger TFS Neroli Strong zeep TFS Neroli ASB Groet Bert
Noxa Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Shave of the Day - Maandag 4 november 2013 Vandaag mijn nieuwe verjaardagcadeautjes uitgeprobeerd! Mühle Kosmo Silvertip Fibre Mühle R101 Treet Platinum Crabtree & Evelyn - Sienna Mühle After Shave Lotion - Sea Buckthorn Ik heb vanochtend al een paar verschillende zeepjes geprobeerd om met deze Silvertip Fibre schuim te maken. Of het nu alleen door de Fibre komt, of de combinatie met het nieuwe opschuimbakje, ik weet het niet. Maar ik kreeg een fantastisch schuim met alle zepen die ik geprobeerd heb. Zelfs de Edwin Jagger zeep waar ik moeite mee had schuimt nu geweldig! Zo ook heeft de onmogelijke Van Der Hagen zich laten temmen. Fantastisch gewoon. Een gouden koppel, die Fibre en het opschuimbakje. De Mühle R101 is een stuk agressiever dan mijn Edwin Jagger DE89. Waar ik met de DE89 twee of drie passes nodig had om mijn kin haar vrij te maken, lijkt één pass met de R101 voldoende. Natuurlijk is er nog een tweede pass nodig om hier en daar wat schoonheidsfoutjes weg te werken. Een derde pass, ATG, doe ik nooit. Dan haal ik heel mijn bakkes open. Dan maar niet BBS. De Crabtree & Evelyn Sienna, wat een heerlijke geur is dit zeg. Hij doet me een beetje aan... iets van de bakker denken of zo. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Maar het is in ieder geval een zeer aangename geurtje. Al kan hij de Sea Buckthorn niet van de troon stoten. Over Sea Buckthorn gesproken. De After Shave Lotion van Mühle ruikt óók heerlijk. Al is hij wel wat lichter en fruitiger van geur dan de zeep die ik heb. Gelukkig is geen van de cadeautjes een teleurstelling gebleken. Ik kan al deze producten iedereen aanbevelen. Zo dat zijn nog eens cadeau's!! Is de R101 niet gewoon de R41 met een langere steel? Zo ziet hij er in ieder geval wel uit en in dat geval ga je daar heel veel lol van hebben. Het is even wennen maar met het juiste mesje geeft het voor mij het gladste resultaat.
Julyan Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 iwan073 geleficiteerd met je verjaardag en nieuwe spulletjes vandaag was mijn scheerbeurt vanouds met MWF Muhle Silvertip Fibre Cosmo Weber PH met Bulldog Polsilver Super Iridium aluin baume ASB
Snuff Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Shave of the Day - Maandag 4 november 2013 Of het nu alleen door de Fibre komt, of de combinatie met het nieuwe opschuimbakje, ik weet het niet. Maar ik kreeg een fantastisch schuim met alle zepen die ik geprobeerd heb. Zelfs de Edwin Jagger zeep waar ik moeite mee had schuimt nu geweldig! Zo ook heeft de onmogelijke Van Der Hagen zich laten temmen. Mooi dat alle spulletjes een meevaller waren, de Fibre is inderdaad een borstel die blijkbaar alles wat je hem voorzet zonder problemen omtovert tot prachtig schuim in dit in een mum van tijd. Persoonlijk vind ik hem wat aan de zachte kant qua gezichtsgevoel.
iwan073 Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Zo dat zijn nog eens cadeau's!! Is de R101 niet gewoon de R41 met een langere steel? Zo ziet hij er in ieder geval wel uit en in dat geval ga je daar heel veel lol van hebben. Het is even wennen maar met het juiste mesje geeft het voor mij het gladste resultaat. De R101 heeft inderdaad de R41 kop, maar dan met een zwart handvat. Daarom was ik een beetje nerveus! Maar gelukkig heeft hij de 2013 kop en niet de 2011.
Marcel Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Simpson Duke 3 in best TFS Summer Vintage Merkur slant Personna Medical Prep TFS Bergamotto Neroli ASB
Lampuhkap Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 http://i.imgur.com/HWfxbSm.jpg[/img] Shaving Society Vandaag weer zon fijne shave gehad ! Setup: Merkur 34C HD met Feather (3) Simpsons Berkeley Best Badger Le Pere Lucien Savon du Barbier Speick Aftershave Vandaag weer eens 3 passes geschoren met een DE. Ik had de Le Pere met de Berkeley superdik opgeklopt, was echt heerlijk spul. Zachte romige witte wolk scheerzeep uitsmeren... (y) (y) Resultaat is echt alles weer mooi BBS! De Speick ruikt heerlijk fris en voelt erg verzorgend aan Erg goede match met de Le Pere Was weer top! Fijne dag mensen!
pjdevos Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ruim tijd vandaag, dus rustig aan gedaan. ATT Kronos met Voskod L'Occitane SOC varkentje Arko Sensitive Hmm de L'Occitane is echt heel dorstig, maar gaaf wel een heel mooi en vol schuim. Met de 3e pass was het opeens wel heel dun geworden, misschien is de zeep warmtegevoelig. Moet ik nog een beetje mee spelen. BBS met wel wat strakke huid, het mesje was ook best scherp. Eerste keer, dus ook daarmee moet ik nog wat vaker scheren. De Arko is geen topspul, maar valt niet tegen, zeker omdat deze maar 49 roebel was.
Marcel Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ik heb altijd wat moeite met l'Occitane (Cade bedoel je toch, de harde zeep). Met deze zeep krijg ik de beste lather met varkensharen kwasten, met een das heb ik nooit zo'n succes gehad. En dorstig ja, erg dorstig!
DoubleB Posted November 5, 2013 Author Posted November 5, 2013 Weber PH Personna Lab M&F L7 Jade Castle Forbes Cedar & Sandalwood Clubman VIBR TOBS Sandalwood Gel
Johan Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Vanmorgen ben ik weer beVitost, met de Vitos zeep en de aftershave. De zeep levert lekker glad schuim op. Iets meer moeite met opschuimen dan Arko of Palmolive, maar het resultaat is prima.
pjdevos Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ik heb altijd wat moeite met l'Occitane (Cade bedoel je toch, de harde zeep). Yep, de Cade. Ik ga er misschien vanavond wat mee testlatheren en kijken hoe die zich houdt.
marco Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 EJ de89l met Polsilver 5e keer! Proraso groen Omega 10019 Proraso splash Gillette sensitive as gel. En de Polsilver is gewoon nog steeds scherp! Echt super! Maar die gemene Marcel wil niet aan me verkopen, boehoehoe
Tim Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Da scheermes Father mesje 4e x Latoia L'oreal asb Matige scheerbeurt vandaag. 1e x mega scherp mesje (bloedbad) 2e x scherp mes (top scheerbeurd) 3e x scherp mes (al meer iritatie) 4e x vandaag (weg met dat mesje iritatie allom)
Noxa Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Bakkus Barbiersmes 6/8 Prototype Muhle Silvetip Proraso groen preshave Cella scheerzeep Floid amber aftershave. Een aangename DFS scheerbeurt met het prototype van vdlaak zijn mes. Merk wel dat dit mes een stuk scherper is dan mijn eigen straight.
iwan073 Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Shave of the day - Dinsdag 5 november 2013 Mühle Kosmo Silvertip Fibre Mühle R101 Treet Platinum De Vergulde Hand De Vergulde Hand After Shave Balsem
Julyan Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 B&B (omega) boar Weber PH Polsilver super iridium BDF raffinato aluin hema ASB
Snuff Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Joris met Iridium mesje Muhle silvertip fibre borstel Cella zeep Kouros after shave
marco Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 EJ de89l met Polsilver, 6e keer(!) Omega 10019 De Vergulde Hand zeep naamloze splash Gillette asb Polsilver nog steeds top, dus 2 gangen en vgs. (verdomd goeie scheerbeurd) Nu al 3 keer geen aluin gebruikt en ik merk weinig verschil in irritatie ofzo, heb alleen het idee dat mn gezicht zonder aluin zachter aanvoelt. Ondanks dat ik het wel altijd meteen afspoel na gebruik. Ook de 2e keer geschoren vòòr het douchen, alleen ff gezicht met warm water nat gemaakt, gaat eigenlijk net zo goed als erna. Weer een tevreden ventje vandaag
michigalex Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Zojuist langs barbershop adriaansen geweest in Roosendaal. Me lekker laten scheren door een vrouw Eerst lekker wat nat gemaakt met warm water, daarna 2x met preshave crème. Verder geen warme handdoek ofzo. Het scheren ging de eerste pass met een shavette. Vond dat het er best ruig aan toe ging, maar toch beheerst. 2e pass alleen het gezicht met shavette, hals met een cardridge ivm irritatie. Nog wat plekjes bijgewerkt en een echte BBS. Een warme handdoek en daarna gelijk ASB. Waar ik eerst nog een koude doek had verwacht. Al bij al ben ik tevreden over de scheerbeurt. Prijs was €12,30. Thuis nog even m'n gezicht met koud water afgedaan en lekker m'n Floid Black gebruikt.
Recommended Posts