Jump to content

Zoethout,anijs,drop,mint,menthol geur profiel voor zeep

Recommended Posts

Posted

Goedendag heren/dames,

ik heb eens wat rond gekeken op vele online winkels naar een wat zoete drop anijs zoethout mint geur scheerzeep maar kon niet echt wat vinden weet iemand toevallig een scheerzeep of scheerzepen die aan deze geur noten voldoet/voldoen.

Alvast dank heren van het goede scheer leven.

Posted

Proraso Blauw heeft schijnbaar ook een zoethout geur, maar de meningen daarover zijn verdeeld. Ik heb die zelf daarom niet gekocht. 

Echt drop ga je denk ik niet vinden, buiten Nederland vindt iedereen dat vies.

Posted

Is Stirling Black Ice wellicht iets voor je? Anijs en menthol, dat is het dichtste bij wat ik zo kan bedenken.

Posted

Mama bear heeft een zeep met drop geloof ik.
Fijne zeepjes.
Let op dat menthol en mint niet hetzelfde is. Menthol is echt dat koelende effect op je huid, heeft niet per se een munt geur.
Munt/mint is alleen de geur, zonder koelend effect.
Dus check de ingrediënten voor menthol als je wel of niet dat koelende wil

Posted (edited)

dank jullie wel heren velen van die zepen zijn niet verkrijgbaar in nederland en uit het buitenland betaal je wat meer voor invoer en verzending dan word het al gauw een duur zeepje,  dank voor de suggesties heren/dames.

Edited by sami
Posted (edited)

Geen menthol, maar voor het overige voldoet hij wel aardig aan je wensen denk ik:

https://www.etsy.com/nl/listing/549059578/oranje-anijs-zeep-drop-geparfumeerde#

Qua ingrediënten, lijkt het mij dat je deze (ook) als scheerzeep kan gebruiken, maar er zijn mensen op het forum die daar verstand van hebben.

Zeep zelf is € 5,61 + verzending ad € 9,61. Da's niet (UEKAZ) duur.

Edited by JeroenP
grammatica
Posted

Ik zou het er niet op gokken. Waarschijnlijk kun je hier geen schuim mee maken.
Hij is niet ontwikkeld als scheerzeep dus niet getest of hij opschuimd.
De ingrediënten zien er OK uit, maar de verhoudingen zijn niet zichtbaar en die zijn wel belangrijk.
Ik zou eerder een potje etherische olie scoren en die toevoegen aan een niet te sterk ruikende of geurloze zeep.
Ik doe dit zelf met bv de aloë vera zeep van haslinger. Ik heb verschillende geuren die ik kan combineren.
Kan nog leuk zijn ook [emoji846]

• I like it 1