Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal,

Ik wil gaan upgraden van mijn Futur en R101 clones naar een 'echt' merk. 

Na wat leeswerk zit ik te denken aan een R89 (gesloten kam). Zowel van EJ als Muhle gezien, waar mijn voorkeur uitgaat naar de Muhle. Nu kom ik toevallig een aanbieder tegen die de R89 Twist uitvoering voor maar €38 in de aanbieding heeft. Is deze versie, behalve het verwisselsysteem, anders/beter?

Iemand ervaring met deze modellen of andere tips?

Posted

Ik doe mijn gebruikelijke pleidooi voor een merkur 37 (of 39 als je liever een langer greepje hebt).
Laat je niet afschrikken door verhalen dat een slant (scheve) moeilijker zou zijn. De Merkur 37 C was ook mijn tweede krabber en is nog steeds veel gebruikt

• I like it 1
Posted

Ik kan bevestigen wat @koenfucius zegt. Sinds kort een 37C aangeschaft en die scheert zeer efficiënt en comfortabel. Zeer tevreden van deze aankoop. 

• I like it 1
Posted

Mmmm. Interessant, ik zag al een draadje 'scheef' op dit forum. Ik had @Jan Zoethout al bericht omdat ik in SvdD zag dat hij een RR Slant37 had, maar hij had hem niet meer dus kon hij mij ook niet meer precies vertellen wat de kwaliteiten waren. Hij heeft me wel doorverwezen naar @efsk en @Harkos als 'scheefscheerders' . 

Kwam namelijk een RR 37 tegen, en aangezien ik een redelijk gevoelige huid met stugge stoppels heb, wat schijnbaar voor dit soort krabbers juist goed zou kunnen werken. 

Anyway, R89 dus niet per definitie verkeerde keuze, maar....

Posted

Met de RazoRock 37 heb ik mij nog niet geschoren dus kan ik daar niet veel over vertellen. Maar de RazoRock Game Changer .84P is wel mijn favoriete krabber in die prijsklasse. Uiterst efficiënt. Vele forumleden zullen deze krabber aanbevelen net als de Merkur 37C of 39C met langere greep. Maar ik verkies toch de Game Changer. 

• I like it 1
Posted

De Game Changer, zeker de .84, is een heel fijne krabber. Kan zich ook absoluut met het duurdere segment meten!

Posted

Is de Game Changer iets wat je aan een beginnend klassiek scheerder (zoals mijzelf) moet toevertrouwen, of kan je dan beter toch een 'beginnerskrabber' zoals -wat ik heb gelezen- de R89 is, als beginpunt nemen en vanaf daar oefenen, ervaren en opbouwen?

Posted

Ik zou deze zeker aanraden als beginnende scheerder. Ik heb begonnen met een EJ DE89 en na een maand een Game Changer gekocht. Ik had al spijt dat ik die EJ gekocht had ?.

• I like it 2
Posted

Voor mij was de Gamechanger ook de eerste krabber. Nooit spijt van gehad. Prima krabber waar zowel beginnende als gevorderde scheerders veel plezier aan beleven. 

• I like it 2
Posted

Dankzij jullie (dat doe ik even bij voorbaat als excuus voor mijn vrouw ? ) zowel hier op forum als verder online gekeken naar slants. Toevallig kwam er net wat moois op Marktplaats bij mij in de buurt voorbij dus heb ik nu een RR German 37. ✓

Ook nog even gekeken naar de Game Changer; Kan het kloppen dat die niet in Nederland verkocht wordt? 

• I like it 2
Posted

Dankzij jullie (dat doe ik even bij voorbaat als excuus voor mijn vrouw [emoji6] ) zowel hier op forum als verder online gekeken naar slants. Toevallig kwam er net wat moois op Marktplaats bij mij in de buurt voorbij dus heb ik nu een RR German 37. ✓

Ja, altijd bereid om tot aankoop aan te zetten. Iemand heeft hier vroeger al aangegeven dat de naam van het forum in feite 'Enabling Society' zou moeten zijn.

Mijn Game Changer heb ik indertijd op een Engelse webshop gekocht (iets duurder dan USA, maar geen risico op douane-perikelen). Indertijd was hij niet te krijgen op Belgische of Nederlandse webshops.
Posted
JeroenP schreef 1 uur geleden:

Dankzij jullie (dat doe ik even bij voorbaat als excuus voor mijn vrouw ? ) zowel hier op forum als verder online gekeken naar slants. Toevallig kwam er net wat moois op Marktplaats bij mij in de buurt voorbij dus heb ik nu een RR German 37. ✓

Ook nog even gekeken naar de Game Changer; Kan het kloppen dat die niet in Nederland verkocht wordt? 

Prima krabber, heb er ook één in mijn bezit. Comfortabel en effectief. Goede keus. 

Posted

Op shavelounge.co.uk is hij nu beschikbaar, ik heb hem daar ook gekocht. Gratis verzending 65 pond.
Ik heb de 68 gekocht en daarna de 84 plate los erbij gekocht 2e hands via het forum.
Ik heb zelf ervaring met de muhle r108, merkur 37c en een aantal vintage gillettes, maar wat mij betreft valt de gamechanger net in een andere categorie.
Ik gebruik beide plates, afhankelijk van het aantal dagen baardgroei en heb geen enkel moment spijt gehad van deze aankoop. Als ik wist wat ik nu weet, was ik hiermee begonnen.
Dit is wat mij betreft echt een mooie instap naar het wat hogere segment krabbers. Alleen al als je hem vast hebt merk je dat dit gewoon een mooi product is.
De merkur 37c (of kloon) is ook erg fijn hoor, maar als ik moet kiezen hoef ik niet lang na te denken.
Als de financiën het toestaan zou ik er gewoon één kopen, voordat hij wellicht niet meer beschikbaar is.
Geen aandelen overigens [emoji6]

Posted

Afhankelijk van hoeveel baardgroei, of, hoeveel dagen er tussen de scheerbeurt zit.
Als het maar 1 of 2 dagen zijn, pak ik de 68,die is dan wat milder. 2 of drie dagen, dan pak ik de 84.

Posted
RolfMetHaar schreef 24 minuten geleden:

Afhankelijk van hoeveel baardgroei, of, hoeveel dagen er tussen de scheerbeurt zit.
Als het maar 1 of 2 dagen zijn, pak ik de 68,die is dan wat milder. 2 of drie dagen, dan pak ik de 84.

Ah, helder. De 84 is wat agressiever/efficiënter dan de 68 begrijp ik. 

Posted

Knoop doorgehakt:

Game Changer is me voor nu toch nog even te duur, twee mooie messen in de aanbieding gekocht. En dan maar kijken wat me het beste bevalt.

• I like it 1