JeroenP Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Dag allemaal, Hierbij een korte introductie als nieuw forumlid. Nat scheren doe ik al sinds ongeveer mijn 17e, met Mach3 en soortgelijke casettemesjes. Op zich prima, maar ik merkte dat ik toch regelmatig irritatie en dan ingegroeide haren kreeg. Dus over gestapt op electrisch scheren en bij 'bijzondere gelegenheden' het scheermes er overheen. Fast forward 21 jaar: Bij toeval in een doos op zolder een oude (en helaas niet meer te redden) krabber gevonden van waarschijnlijk (over)grootouders. Bij het Googelen gestuit op zoveel informatie over het klassiek scheren, dat ik toch maar eens een Futur clone via China heb gekocht (Qshave) in maart vorig jaar. Wat een verschil met de casettes in positieve zin! Toen ook wat goedkope scheerzepen Wilkinson Blue Bowl en Vergulde Hand) en toebehoren zoals kwasten, scheerkop etc. (ja ook weer via China) besteld. Na wisselende successen (en bloederige nederlagen) alles weer even laten liggen maar het bleef 'kriebelen'. Circa een maand geleden de boel toch weer opgepakt en nu d.m.v. voorbereiding via YouTube en fora zoals deze, met veel plezier aan het scheren met de krabbertjes. Eergisteren voor het eerst ook wat meer geld uitgegeven aan andere DE mesjes (besteld via aanbieder @TheAlphaMen), preshave en handgemaakte Italiaanse zeep. Ik zal e.e.a. qua ervaringen met jullie delen maar ik lees ook met veel plezier jullie ervaringen en tips! Ik heb nog veel te leren en te ontdekken en ik zit nu in de fase dat ik er ook wat tijd(en geld) voor vrij wil maken. Met name dat eerste, tijd, is wel een issue, maar vrouw en dochterlief (3 jaar) weten inmiddels dat op zondagochtend, de badkamer voor papa is! ? Groet, Jeroen 3
Dajd94 Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Welkom en veel plezier met de ontdekkingsreis! 1
ChrisVanMeer Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Tjoolder Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Welkom Veel plezier en vooral niet opgeven is de boodschap! Af en toe terug vallen op je oude dingen is geen doodzonde!! 1
Recommended Posts