Ga naar inhoud

SvdD maandag 12 augustus t/m zondag 18 augustus 2019

Aanbevolen berichten

Scheerbeurt van de Dag - zaterdag 17 augustus 2019

SOTD_20190817
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Edwin Jagger - DE3D14BL - 3D Laser Diamond
  • Mesje: Gillette - Nacet
  • Kwast: Mervyn Cadman - £50 Note - 24mm Bulb (Das - Finest)
  • Scheerzeep: Wickham Soap Co - Super Smooth - English Lavender
  • Geurtje: Rebul - Lavanda - EdC (100 ml)
  • Vind ik leuk 11
Link naar bericht
Delen op andere sites
Levi schreef op 15-8-2019 om 19:32:

-Stirling Butterscotch 24mm fijnste das

-Stirling Glastonbury 

-Merkur 37C

-Gilette Rubie (3)

-Stirling Witch Hazel & Aloe geurloos

De combinatie van een aardse geur met patchouli is fantastisch! Vanaf het moment dat ik de pot scheerzeep opende was ik al verkocht. Een topper! Makkelijk een dik schuim opgeklopt met de kwast. 3 gangen met de 37C met Rubie mesje gaf een glad en comfortabele scheerbeurt. Het mesje gaf nog geen teken van scherpte verlies. Na de scheerbeurt Witch Hazel & Aloe aangebracht om de huid gezond te houden. Graag zou ik nog een bijhorend aftershave kopen. Maar bij Shavingtime is er geen balm nog splash beschikbaar. Iemand een tip daaromtrent? Fijne avond

B00EDC4A-D817-4DE8-8505-63BE01ABE146.jpeg

Levi schreef op 15-8-2019 om 19:32:

-Stirling Butterscotch 24mm fijnste das

-Stirling Glastonbury 

-Merkur 37C

-Gilette Rubie (3)

-Stirling Witch Hazel & Aloe geurloos

De combinatie van een aardse geur met patchouli is fantastisch! Vanaf het moment dat ik de pot scheerzeep opende was ik al verkocht. Een topper! Makkelijk een dik schuim opgeklopt met de kwast. 3 gangen met de 37C met Rubie mesje gaf een glad en comfortabele scheerbeurt. Het mesje gaf nog geen teken van scherpte verlies. Na de scheerbeurt Witch Hazel & Aloe aangebracht om de huid gezond te houden. Graag zou ik nog een bijhorend aftershave kopen. Maar bij Shavingtime is er geen balm nog splash beschikbaar. Iemand een tip daaromtrent? Fijne avond

B00EDC4A-D817-4DE8-8505-63BE01ABE146.jpeg

Ik heb de Glastonbury Balm besteld bij Maggard . 

De balms van Stirling vind ik erg fijn. De Glastonbury staat op de wenslijst :D Ik denk dat je de Nag Champa ook erg kan waarderen.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
JeroenP schreef op 16-8-2019 om 09:56:

'Haastige spoed, is zelden...'

Opgestaan en meteen onder de douche en de (scheer)kwast direct even schoonmaken (shampoo en conditioner).

Tijd zat dacht ik... Bleek toch iets later te zijn dan ik doorhad, maar ik heb toch nog tijd genoeg. Niet dus. Eigenwijs als ik ben, toch zeep opgeschuimd tot wat één van de beste schuimen was tot nu toe. Dat dan weer wel.

Even vlug 1 gang WTG moet kunnen toch? 1x warm water over het gezicht en de zeep erop. Futur op standje 2, zeep dempte geweldig en gaf geweldig glij-resultaat. Ondanks het feit dat er een mes in zat waar ik geen goede resultaten mee heb gehad. Maar toen...

Dochtertje: "Papa, kom je nouuu? "

Vrouw: "Je koffie wordt koud!" 

Jeroen: "Kak, hòe laat is het nou? "

Alleen mijn hals nog, kom op focus en er overheen! Au, genadeloos laat mijn huid ter hoogte van de adamsappel weten niet gediend te zijn van mijn gebrek aan tijd en techniek (ik beschouw mijzelf als beginnend klassiek scheerder). Een moeilijk te stelpen bloeding als gevolg. 

Daar gaat mijn zen moment en mijn perfecte schuim, waar ik makkelijk 3 gangen mee had kunnen doen.

Ach ja,al doende leert men...

Voorbereiding: water

Zeep: TGS Amber Fougere

Krabber: Futur kloon

Mes: Qshave oem personna

Kwast: Isana Men Premium Das

Nascheer: DVH Aluin ?

Geurtje: Chanel Paris Platinum Ègoïste EDT

Koffie: koud

IMG-20190816-080928665.jpg

Jeroen, ik heb met deze krabber de beste resultaten en minste irritatie of wondjes bij stand 5 of 6 itt de lagere standen waarbij ik vaker het aluin blokje ter hand heb moeten nemen. In het begin was ik huiverig om  stand 5 of 6 in te stellen maar na 1x was ik om. Misschien eens proberen.

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Levi  oh ik had begrepen dat ze producten met alcohol erin moeilijk geleverd worden aan de eu ik zag dat bij connaughtshaving bijvoorbeeld  dat ze geen alcohol producten buiten de UK leveren ik werd erop gewezen door kevy shaves idd over stirling producten bij shaving time in the UK in NL is er helaas niemand die ze verkoopt zowiezo zal  het niet tegen dezelfde prijs zijn als in the USA waar ze fractie van de prijs kosten ik kijk soms mn ogen uit ik wilde ineens 3 of 4 zepen van stirling inclusief shaving balm maar beheerste mezelf met het idee je hebt al teveel zepen hou is een keer op hahah :D

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een tijdje al niet meer wat geschreven op het forum ivm met drukte op het werk. Uiteraard wel geschoren maar de puf niet meer een stukje te schrijven.  ☹️.

Eindelijk een dag vrij dus wel in de gelegenheid wat te schrijven. 

Gekozen voor een luxe scheerbeurt , die wel in tegenstelling staat met mijn kleding keuze ( spijkerbroek en oude leger jas) maar mijn oude trouwpak kan ik niet meer aan na 26 jaar .Ik ben in die tijd een beetje uit gedijd . 

Maar bij deze mijn scheerbeurt van de dag.

Voor de luxe gelegenheid mijn gold rex uit het vet gehaald. Even over de balsa met groene crox en de West holme strop en hij stond weer garant voor een comfortabele scheerbeurt.

Uiteraard hoort bij dit mes een goede scheerzeep en mijn keuze voor vandaag was de Stirling Executive man.

Kwast : Yaqi  synteet.

Als afwerking van deze fijne scheerbeurt .  Aluin , kruidvat sensitive balsem en om de scheerbeurt qua geur af te maken de Loris no. 3 ,  die staat voor Acqua Di Gio.

Mijn zondag kan niet meer stuk.

Fijne dag verder Heren.

2019-08-18 11.08.12.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

-Floïd scheerolie

-Yaqi Smoking 24mm syntheet

-TGS Savage

-Gold Dollar 208

-Merkur 37C

-Gilette Rubie (4)

-Floïd aftershave balm

Al 2 dagen niet geschoren dus mag er wel eens wat scheerolie gebruikt worden om de haren en de huid klaar te maken ?. Met de synthetische scheerkwast makkelijk een goede schuim gemaakt. De geur combinatie van de scheerzeep en scheerolie past perfect. Eerste gang was voor het open mes die ik eerst gestropt heb alvorens te scheren dus de haren werden vlot afgeschoren. Dan nog twee gangen met de 37C met Rubie mesje die voor zijn vierde ronde mocht aantreden en nog comfortabel scheerde. Een glad resultaat zonder enige prikkel van de aluin. Nog wat Floïd aftershave balm aanbrengen om de lijn verder te trekken met die fantastische geur. En nu een “lazy sunday” om de vakantie te beëindigen ?. Fijne zondag iedereen!

D9F4D129-667E-4EFF-A2FF-64CFE2DD8F0F.jpeg

• Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

@sami Shavingtime levert nu iedere woensdag via het land Stirling Splashes buiten de UK de verzendkosten daarvoor zijn 24,99 GBP en het product zelf (1 fles) kost 21,99 GBP dat brengt op totaal 46,98 GBP dus is 55,45 €

Link naar bericht
Delen op andere sites
jos schenau schreef 52 minuten geleden:

Een tijdje al niet meer wat geschreven op het forum ivm met drukte op het werk. Uiteraard wel geschoren maar de puf niet meer een stukje te schrijven.  ☹️.

Eindelijk een dag vrij dus wel in de gelegenheid wat te schrijven. 

Gekozen voor een luxe scheerbeurt , die wel in tegenstelling staat met mijn kleding keuze ( spijkerbroek en oude leger jas) maar mijn oude trouwpak kan ik niet meer aan na 26 jaar .Ik ben in die tijd een beetje uit gedijd . 

Maar bij deze mijn scheerbeurt van de dag.

Voor de luxe gelegenheid mijn gold rex uit het vet gehaald. Even over de balsa met groene crox en de West holme strop en hij stond weer garant voor een comfortabele scheerbeurt.

Uiteraard hoort bij dit mes een goede scheerzeep en mijn keuze voor vandaag was de Stirling Executive man.

Kwast : Yaqi  synteet.

Als afwerking van deze fijne scheerbeurt .  Aluin , kruidvat sensitive balsem en om de scheerbeurt qua geur af te maken de Loris no. 3 ,  die staat voor Acqua Di Gio.

Mijn zondag kan niet meer stuk.

Fijne dag verder Heren.

2019-08-18 11.08.12.jpg

De Gold Rex is ook een van mijn favoriete messen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Preparatie: warm water

Zeep: Wilkinson Sword Blue Bowl

Kwast: Qshave synthetisch

Krabber: Futur kloon

Mes: Wilkinson Sword (2)

Nascheer: water + Isana Men Ultimate Energy

Geurtje: Murray & Lanman Florida Water Cologne

Schuim was bagger, maar verder lekker geschoren. 2 gangen WTG en XTG.

IMG-20190818-122918208.jpg

Fijne zondag allemaal!

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voorscheer: Grooming Dept. Rainforest

Zeep: Southern Witchcrafts - Desairology

Kwast: TF Custom - Antique Gold - 30mm Tuxedo Synthetic

Krabber: Feather WS-D2S

Mes: Feather Hi-Stainless

Nascheer: aluin, Sebum purple

De grooming dept. voorscheer 'plakt' bij het aanbrengen op droge huid maar als je daarna de huid nat maakt is het erg glad zonder dat het voelt als olie, meer als een lichte gel. Zonder twijfel de beste voorscheer die ik al geprobeerd heb, voegt echt wat toe aan de scheerbeurt. 

De zeep ruikt 'poederig', niet echt iets waar ik van hou maar het stoort ook niet. De scheereigenschappen zijn zeer goed ondanks dat ik wat teveel water had toegevoegd.

Afgewerkt met de fantastische Sebum nascheer en als resultaat een uiterst zalige scheerbeurt.

SOTD18082019.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Razorock gamechanger 0.68p met feather (2)
Yaqi 26mm synthetisch

Elly's wondershop baltic breeze

Clubman aftershave lotion
Nivea sensitive lavendel en ceder asb

Vandaag ontdekte ik nog een geurnoot in de baltic breeze die ik voorheen nog niet opgemerkt had, en beetje citrus achtig, bijna limoen. Maakt hem toch nog wat interessanter als hij al was.
Wat een enorm goede zeep is dit zeg, al helemaal voor de prijs. Hij gaat wel snel op merk ik, begint na een keer of vier toch wel een deukje te ontstaan. Dat is wel redelijk normaal voor een glycerine zeep. Maar man wat een fijne zeep.
Ging en stuk beter dan de vorige keer met dezelfde krabber en mesje. Ligt toch meer aan de tijd tussen de scheerbeurten. Minder dan 2 dagen en ik krijg meestal een behoorlijk rauwe scheerbeurt.
Pre shave maakt op dat moment echt het verschil, maar laat die nu net op zijn. Na de vakantie van de leverancier wordt hij weer aangevuld in de vorm van een compleet lijntje rasozero, en ik zal een dezer dagen ook weer eens de lokale kapperswinkel inlopen voor een potje proraso.
De feather blijft overigens echt te rauw voor mij, dit zal het laatste mesje zijn voorlopig.
Nieuwe mesjes kopen hoef ik eigenlijk sowieso niet de komende 50 jaar.
Het resultaat is niet minder om, heerlijk glad zonder irritatie.

Fijne dag allemaal! beb7fc895f0fd0eec6912b04cac1dd9c.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.