Moods Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Ik heb een sample in huis van de Barrister and Mann Terror. Ik werd getriggerd door de synthetische menthol die het bevat, waardoor het verkoelende gevoel langer zou aanblijven. Nou heb ik in mijn scherende leven al zo'n 60 verschillende zepen gebruikt en met allemaal kan ik een prima schuimpje kloppen. Maar jullie voelen hem al aankomen: met deze dus totaal niet! Ik heb al van alles geprobeerd; veel water, weinig water, warm water, koel water, in een mok, in een kom, op het gezicht. Wat ik ook doe, het blijft een dun, slecht glijdend schuim. Als ik het wat langer op het gezicht laat zitten (wat op zich al een uitdaging is) lijkt het ook "op te lossen". Kan dit komen door de synthetische menthol? Want ik heb andere B&M zepen (Arctique) waar ik een prima schuim mee verkrijg. Of kan het te maken hebben dat het een sample is? Heeft er iemand een tip voor me om nog te proberen? De geur en tinteling bevallen me prima namelijk, maar op deze manier is er niet veel aan.
Marcel Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Heb je ook meerdere kwasten/haarsoorten geprobeerd? Heeft de zeep, afgezien van die menthol, dezelfde samenstelling als andere B&M zepen?
Moods Posted August 8, 2019 Author Posted August 8, 2019 Ik heb slechts één kwast . Een Yaqi syntheet. Ik weet zo niet wat de ingrediënten zijn. Ik ben nu aan op het werk :-), maar zal er vanavond eens verder induiken. Maar ik dacht dat iemand deze zeep wellicht zou kennen en een tip voor me had. 1
Moods Posted August 8, 2019 Author Posted August 8, 2019 Op de website van B&M staat dat het een Excelsior-basis is, maar de mij bekende Arctique staat niet meer po de site, dus ik weet niet welke basis die heeft...
Moods Posted August 8, 2019 Author Posted August 8, 2019 Gevonden op Trythatsoap.com:ArctiquePotassium Stearate, Aqua, Glycerin, Sodium Stearate, Menthol, Potassium Tallowate, Sodium Tallowate, Potassium Ricinoleate, Potassium Shea Butterate, Sodium Ricinoleate, Coconut Milk, Sodium Shea Butterate, Fragrance, Carthamus tinctorius hybrid (Hybrid Safflower) Seed Oil, Potassium Palm Kernelate, Allantoin, Lanolin, Sodium Palm Kernelate, Sodium Citrate, Tocopherol Acetate, Hydrolyzed Silk ProteinTerrorAqua, Glycerin, Potassium Stearate, Potassium Tallowate, Sodium Stearate, Sodium Tallowate, Cocos Nucifera (Coconut) Milk, Potassium Kokum Butterate, Methyl Gluceth-10, Xanthan Gum, Sucrose Cocoate, Potassium Ricinoleate, Sodium Kokum Butterate, Allantoin, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Lanolin, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, Sodium Lauroyl Oat Amino Acids, Fragrance, Sodium Ricinoleate, Tetrasodium EDTA, Tocopheryl Acetate Abracadabra voor mij. Ik zie wel wat verschillen, maar ook heel veel overeenkomsten.
Kitchen Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Ik heb in het verleden contact gehad met een groot menthol liefhebber die hier regelmatig aanwezig was, maar de laatste tijd helaas niet meer, die mij vertelde dat een zeep een bepaald plafond kent voor wat betreft de hoeveelheid menthol die het kan bevatten zonder dat de schuimende eigenschappen nadelig beïnvloed worden. Dit omdat ik hem had gevraagd hoeveel menthol je zou kunnen toevoegen aan een bestaande glycerine zeep (Mama Bears Grapefruit Ice). Hij had wel eens geëxperimenteerd met de hoeveelheid menthol die je kunt toevoegen, Dus ja misschien de menthol. Als je 60+ zepen probleemloos op kunt schuimen lijkt het mij ook niet aan jou of je kwast te liggen. Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik moest gelijk hieraan denken. Misschien B&M een mail sturen?
Marcel Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Dat klinkt plausibel, hoewel ik net ook wat reviews heb gezien van mensen die geen problemen hebben met het opschuimen van deze zeep. Aan dat laatste heeft Moods nu niks natuurlijk
shadowman12 Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Heb ik ook bij andere synthetische methol zepen dat de zeep er een beetje "slap" van wordt. Noble Otter Orbit heeft hetzelfde bij mij, zelfdt geldt voor Summer Break Soaps Cannonball. Wat sowieso wel goed werkt bij B&M is even in warm water (bloomen) weken, dat zou je nog kunnen proberen, volgens mij raden ze dat zelf ook aan. 1 1
IEDierckx Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Ik heb geen ervaring met Terror maar een algemene tip om schuim te verbeteren is het toevoegen van enkele druppels glycerine tijdens het opschuimen. Is gewoon los te kopen en kost zo goed als niets. 1
Lampuhkap Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Moods schreef 8 uur geleden: Ik heb slechts één kwast . Een Yaqi syntheet. Ik weet zo niet wat de ingrediënten zijn. Ik ben nu aan op het werk :-), maar zal er vanavond eens verder induiken. Maar ik dacht dat iemand deze zeep wellicht zou kennen en een tip voor me had. Syntheetjes zijn fijn, zeker de Yagi's maar ze zijn (vind ik athans) wat lastiger consistent te houden wat betreft vasthouden van water en of zeep. Daarmee heb ik (zeker met de hardere zepen) wat meer controle met de varkentjes Misschien een optie, een goedkoop varkantje proberen, puur om te kijken of dat misschien wat helpt? Ja, ik weet dat het een gok is en dat de kans bestaat dat het niet werkt. Maar een Omega #10019 van een paar euro kan je ook geen buil aan vallen denk ik Kosten nog minder dan de Yagi's, zijn erg snel ingewerkt met mijn ervaring (een shave of 3 a 4 is vaak al voldoende) 1
Moods Posted August 9, 2019 Author Posted August 9, 2019 Oké, vanochtend ging het iets beter. Ik heb de zeep onder water gezet in een kommetje en ben begonnen met een vochtige borstel (normaal l gesproken zou ik zeggen veel te droog) en heb dan telkens een paar druppeltjes water toegevoegd. Echt mondjesmaat en dat zorgde ervoor dat ik uiteindelijk een redelijk vol schuim kreeg. Eenmaal opgebracht bleef het niet erg lang staan. Na een paar minuten zag je mijn huid er alweer doorheen schijnen. Maar al met al kon ik me prima scheren, dus zo erg was dat niet, alleen is de 'ervaring' dan minder leuk. Ik heb denk ik nog genoeg voor één scheerbeurt, dus wellicht kan ik nog een keer wat anders proberen, maar hier komt geen volle pot van denk ik. p.s. Dat van die maximale hoeveelheid menthol weet ik, maar ik heb met de Glacials en de Cryogen geen enkel probleem. Misschien dat het dus toch aan de soort menthol ligt dan (synthetische). In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken. 1
RolfMetHaar Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 Ik zou ook aanraden het eens met een varkenskwast te proberen. Ik krijg zeker met glycerine zepen veel beter resultaat met varken dan met synthetisch. 1 1
Moods Posted August 9, 2019 Author Posted August 9, 2019 Bedankt voor de tip Rolf, maar zoals ik al zei heb ik er nog maar een klein beetje inzitten en de syntheet voldoet uitstekend voor de rest van mijn zepen. Ik zeg niet dat er nooit een varkenskwast komt hoor, maar ik ga er nu niet speciaal voor dit ene sampletje één kopen. 1
Recommended Posts