Jump to content

Merkur Digress HD

pjdevos

Recommended Posts

Een tijdje terug van Snuff zijn Merkur Digress HD overgenomen. De Progress is mijn favoriete verstelbare DE en ik wou al een tijdje een Mergress. Digress is een stuk minder bekend, maar nu dus opeens wel bereikbaar.

Ik heb er lang op moeten wachten. Niet omdat Snuff traag is met opsturen (absoluut niet), maar omdat ik op reis was en de krabber thuis afgeleverd was. Uiteindelijk heb ik hem kunnen gebruiken. Ik heb me er nu 4 keer mee geschoren en hij valt helemaal niet tegen. Wat me aanstaat is dat de knop hem net iets langer maakt dan de gewone Progress, waardoor hij voor mij beter in de hand ligt. Ik heb ook de Progress met de lange handle, maar die voelt niet helemaal in balans. Deze is perfect!

Hij schijnt ook beter ingesteld te kunnen worden, of in ieder geval consequenter. Ik "doe maar wat" meestal, dus dat is voor mij geen groot voordeel. Ik stel wat in en pas het aan aan het gevoel dat de krabber me geeft.

Wat ik wel fijn vind is dat de knop minder los zit dan de standaard Progress, er zit minder laterale speling op, wat het enige minpunt was van de regulier Progress als het gaat om ergonomie.

Last but not least, de knop ziet er een stuk beter uit.

Kortom, Snuff dank je dat ik deze van jou mocht overnemen!

En ik ben blij dat jij er happy mee bent. Het is de allerlaatste instelbare krabber die ik ooit zal kopen, ik heb er verschillende geprobeerd maar het is niet mijn ding, ik stel ze dan in op één stand en laat het daar normaal bij, kan dus net zogoed een niet instelbare nemen. Maar de Digress is wel een beauty, in mijn ogen mooie dan de Mergress. Veel plezier ermee!

Ben trouwens ondanks m'n leeftijd opnieuw in love, op een beauty al zeg ik het zelf, ze luistert naar de naam "Joris" en heeft een aardig temperament, maar als je ermee weet om te gaan ….wow! ;-)