Jump to content

Een zeperd, mijn zeep gaat op!

Sjeng
 Share

Recommended Posts

Goededag, mijn eerste inhoudelijke post hier! 

Een paar jaar geleden op vakantie in Italië  groene potten Prorazo zeep gekocht, 2 zelf gehouden en de rest aan @d1rk gegeven.

Sinds ik me klassiek ben gaan scheren een 3-4 maanden geleden ben ik die pot dus gaan gebruiken en ik merk dat het vrij snel gaat met zo'n pot van 150 gram.

Mijn vraag is, hoeveel scheerbeurten haal je nou uit zo'n zeep, wat is 'normaal'

Helaas heb ik niet bijgehouden hoevaak ik geschoren heb, maar gemiddeld 2x per week dus laten we zeggen een 30 keer. 

Ben tussentijds van dikke varkenskwast van Omega verandert naar een syntheet van NOM.

Ik schat dat er nog een kleine 50 gram over is maar een foto ter verduidelijking:

spacer.png

• I like it 1

Ik denk dat je synthetische kwast de zeep opvreet, maar dit is slechts een vermoeden. Toch wel fijn, aangezien ik zelf zooooo lang met een bakje Proraso deed, dat het verkoelende effect al weg was voordat de bodem in het zicht was.

• I like it 1

Daar komt bij, het is een beetje een croap, een zachte zeep. Daar vreet je nou eenmaal sneller doorheen dan een harde zeep.

Nou weet ik niet hoelang dat jij doet over kwasten laden en met wat voor druk vooral, maar dat is ook vrij bepalend voor de levensduur van je zeepje :P

• I like it 1

Dat je zeep opgaat is een unieke ervaring. Ik ben al een tijd bezig om me door een paar zepen te worstelen, gezien de stapel die ik heb gaat het nog lang duren, het is zelfs onduidelijk of 1 leven voldoende is om dat doel te bereiken. 

Kitchen schreef op 31-7-2019 om 16:40:

Probeer eens een MdC zeep;-)

Net even gekeken, zal hem proberen als ik MdC geld heb ;)

Lampuhkap schreef op 31-7-2019 om 16:17:

Daar komt bij, het is een beetje een croap, een zachte zeep. Daar vreet je nou eenmaal sneller doorheen dan een harde zeep.

Nou weet ik niet hoelang dat jij doet over kwasten laden en met wat voor druk vooral, maar dat is ook vrij bepalend voor de levensduur van je zeepje :P

Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik druk denk ik wel redelijk op de zeep. Ach ik klaag niet, de bodem komt in zicht!

Dajd94 schreef op 31-7-2019 om 17:40:

Als de scheerpassie doorzet kom je spoedig op het punt dat het aantal zepen in je verzameling zo groot wordt, dat je blij bent als er eens iets op is. 

UnShaven schreef 2 uur geleden:

Dat je zeep opgaat is een unieke ervaring. Ik ben al een tijd bezig om me door een paar zepen te worstelen, gezien de stapel die ik heb gaat het nog lang duren, het is zelfs onduidelijk of 1 leven voldoende is om dat doel te bereiken. 

Bestaat dat ook al, het scheervirus?

• I like it 4

Sjeng schreef 46 minuten geleden:

Net even gekeken, zal hem proberen als ik MdC geld heb ;)

Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik druk denk ik wel redelijk op de zeep. Ach ik klaag niet, de bodem komt in zicht!

Bestaat dat ook al, het scheervirus?

En of dat het bestaat.

Je begint met het idee, we scheren klassiek om geld te besparen, athans dat houd je jezelf voor.

Je start met scheercremes van een euro (Palmolive ofzo) en een doosje van die Derby mesjes en dat gaat aardig.

Je doet een keer gek en koopt met je verjaardag een potje van Taylors ofzo met een pak andere mesjes erbij.

En dan steekt t konijntje het kopje even uit het hol.

Dan merk je ineens dat er nog veel meer lekkere geurtjes zijn en veel betere mesjes.......hop, there we go...into the rabbit hole.

En voor je t weet staat er een collectie van tientallen zepen, kwasten, krabbers en mesjes. :D

• I like it 3
  • Haha 1

Lampuhkap schreef 50 minuten geleden:

En of dat het bestaat.

Je begint met het idee, we scheren klassiek om geld te besparen, athans dat houd je jezelf voor.

Je start met scheercremes van een euro (Palmolive ofzo) en een doosje van die Derby mesjes en dat gaat aardig.

Je doet een keer gek en koopt met je verjaardag een potje van Taylors ofzo met een pak andere mesjes erbij.

En dan steekt t konijntje het kopje even uit het hol.

Dan merk je ineens dat er nog veel meer lekkere geurtjes zijn en veel betere mesjes.......hop, there we go...into the rabbit hole.

En voor je t weet staat er een collectie van tientallen zepen, kwasten, krabbers en mesjes. :D

Yep.....(zucht)

• I like it 1

Lampuhkap schreef 1 uur terug:

En of dat het bestaat.

(...)

Gaat bij mij echt niet gebeuren! (Kijkt met schuin oog naar zijn kastje waar steeds een scheeraccessoire bij komt, denkt ondertussen na welke lekkere spulletjes hij in Slovenië gaat scouten)?

• I like it 1
  • Haha 1

Sjeng schreef 5 minuten geleden:

Gaat bij echt niet gebeuren! (Kijkt met schuin oog naar zijn kastje waar steeds een scheeraccessoire bij komt, denkt ondertussen na welke lekkere spulletjes hij in Slovenië gaat scouten)?

Zie je? De arm zit al in t gat xD

• I like it 2
  • Haha 1

image.thumb.png.9aae522892e19255e9a632dd0e2dd57c.png

image.thumb.png.2185f94c62324b8c812d6af98f1f58ee.png

image.thumb.png.cb4367c99219f9df9629ad138f2b024e.png

Bereid je maar voor op waar je naar toe gaat xD

(deze fotos staan elders op t forum ook nog wel)

En de hoeveelheid zepen, ik heb ongeveer 3x die stapel aan zepen ondertussen al verkocht en geruild en steeds blijft t groeien.

Its a neverending stoooorryyyyy! ?

En ja.....dan heb je nog mijn andere rabbit hole, de pomades xD

• I like it 4

Het enthousiasme spat ervan af @Lampuhkap, mooi om te lezen!

Vooralsnog heeft mijn vriendin 3/4de van het kastje in de badkamer in gebruik, en begint mijn schapje aardig vol te geraken. Vanavond maar eens over hebben...

Sjeng schreef 50 minuten geleden:

Het enthousiasme spat ervan af @Lampuhkap, mooi om te lezen!

Vooralsnog heeft mijn vriendin 3/4de van het kastje in de badkamer in gebruik, en begint mijn schapje aardig vol te geraken. Vanavond maar eens over hebben...

Tip: nooit zeggen wat je gaat doen, altijd zeggen wat je gedaan hebt...

• I like it 2
  • Haha 2

• 9 months later...

Oh ze ziet het hier vanzelf wel als er weer pakketten op tafel staan

Schat, ruik eens even!.....

En dan weet ik iig welke geuren ze wel of niet lekker vind, dus dan weet ik ook wel wanneer ik wel of niet met bepaald spul kan scheren :P

• Haha 3

dhr K schreef 12 uur geleden:

Wanneer kan je genoeg hebben? scheerspullen koop je ook voor de volgende generatie, is wat ik hier vertel......?

Dat zal ik mijn dochter vast gaan vertellen...?

• Haha 4

Papa heeft een hele hoop zeep en scheermessen en daar ga jij je benen mee leren scheren als je wat ouder word. Mooie smoes om testmateriaal voor dochter aan te blijven schaffen. Met van die harige Chewbacca-pootjes krijg je nooit een fatsoenlijke vent aan de haak geslagen xD

• Haha 6