Ga naar inhoud
ehv

Strivel

Aanbevolen reacties

Ik wil de onderstaande krabber tonen. Het is een strivel; gemaakt van stainless steel. Het gewicht is 61 gram.

Mesje wordt geplaatst via een klepmechanisme. Nu het lastigste om te beschrijven. De onderkant kan losgetrokken worden. Met het naar beneden en boven trekken en duwen kan het mesje gestropt worden.

Helaas passen conventionele Gillette formaat mesjes niet. Dat maakt het een voorwerp voor verzamelaars. Dat ben ik niet. Ik zal hem na mijn vakantie op de interne markt zetten.38984acf13cd868b3f2d1d9bc01f3ded.jpg2103b7d109f49dfdcd6a2572b2223883.jpg5c134b7bdcc79817c1acb56c644863f3.jpg705ce13165de04d8979db8df0d8b8303.jpg

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dezelfde heb ik ook, in een geinig doosje. Deze krabber bestaat ook verstelbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dezelfde heb ik ook, in een geinig doosje. Deze krabber bestaat ook verstelbaar.
Heb je hem ooit kunnen gebruiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog niet toegekomen aan proberen :-) Zal vanavond eens kijken of ik er een mesje in krijg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een maf ding! Hoe werkt dat stroppen hierbij? Hoorde er een riem oid bij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de voorlaatste foto zie je een ding wat scheef zitten in de kop. Door het uittrekken/induwen van de greep (uitgetrokken positie zichtbaar op de tweede foto) beweegt dat ding heen en weer en op en neer. Een beetje een ingebouwde ouwerwetse mesjesscherper.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij zat wat scheef, omdat ik hem net uit de ultrasoon reiniger had gehaald en met een borstel had geschrobd.

Het beweegt inderdaad op een neer. Jammer dat normale mesjes niet passen. Want het is best een leuke, mooie krabber.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Apart ding, jammer inderdaad dat er geen standaard DE mesjes inpassen.

Ik hoop dat je er toch een mesje in kan passen @efsk , en dan scheren !

De naam Palmer onder op de kop ben ik eerder tegengekomen in scheerland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voskhod past prima. Wim: de “Klem” of “haak” aan de niet-scharnierzijde is geveerd. Plaats je mesje met het voorlaatste gat daarin, trek het geheel naar binnen en dan kan je m over de klem/haak bij het scharnier laten zakken. De greep moet je even ontsluiten: losdraaien, maar niet eruit trekken. Dan krijg je de kap dicht, kun je de greep vastzetten en scheren maar.

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voskhod past prima. Wim: de “Klem” of “haak” aan de niet-scharnierzijde is geveerd. Plaats je mesje met het voorlaatste gat daarin, trek het geheel naar binnen en dan kan je m over de klem/haak bij het scharnier laten zakken. De greep moet je even ontsluiten: losdraaien, maar niet eruit trekken. Dan krijg je de kap dicht, kun je de greep vastzetten en scheren maar.

Top. Ik ga het vanavond uitproberen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.