ehv Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Ik wil de onderstaande krabber tonen. Het is een strivel; gemaakt van stainless steel. Het gewicht is 61 gram. Mesje wordt geplaatst via een klepmechanisme. Nu het lastigste om te beschrijven. De onderkant kan losgetrokken worden. Met het naar beneden en boven trekken en duwen kan het mesje gestropt worden. Helaas passen conventionele Gillette formaat mesjes niet. Dat maakt het een voorwerp voor verzamelaars. Dat ben ik niet. Ik zal hem na mijn vakantie op de interne markt zetten. Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 6
efsk Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Dezelfde heb ik ook, in een geinig doosje. Deze krabber bestaat ook verstelbaar.
ehv Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 Dezelfde heb ik ook, in een geinig doosje. Deze krabber bestaat ook verstelbaar.Heb je hem ooit kunnen gebruiken?Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
efsk Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Nog niet toegekomen aan proberen Zal vanavond eens kijken of ik er een mesje in krijg.
Marcel Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Wat een maf ding! Hoe werkt dat stroppen hierbij? Hoorde er een riem oid bij?
efsk Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Op de voorlaatste foto zie je een ding wat scheef zitten in de kop. Door het uittrekken/induwen van de greep (uitgetrokken positie zichtbaar op de tweede foto) beweegt dat ding heen en weer en op en neer. Een beetje een ingebouwde ouwerwetse mesjesscherper. 1
ehv Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 Hij zat wat scheef, omdat ik hem net uit de ultrasoon reiniger had gehaald en met een borstel had geschrobd. Het beweegt inderdaad op een neer. Jammer dat normale mesjes niet passen. Want het is best een leuke, mooie krabber.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
mhharsta Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Apart ding, jammer inderdaad dat er geen standaard DE mesjes inpassen. Ik hoop dat je er toch een mesje in kan passen @efsk , en dan scheren ! De naam Palmer onder op de kop ben ik eerder tegengekomen in scheerland.
efsk Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 Voskhod past prima. Wim: de “Klem” of “haak” aan de niet-scharnierzijde is geveerd. Plaats je mesje met het voorlaatste gat daarin, trek het geheel naar binnen en dan kan je m over de klem/haak bij het scharnier laten zakken. De greep moet je even ontsluiten: losdraaien, maar niet eruit trekken. Dan krijg je de kap dicht, kun je de greep vastzetten en scheren maar. 4
ehv Posted August 1, 2019 Author Posted August 1, 2019 Voskhod past prima. Wim: de “Klem” of “haak” aan de niet-scharnierzijde is geveerd. Plaats je mesje met het voorlaatste gat daarin, trek het geheel naar binnen en dan kan je m over de klem/haak bij het scharnier laten zakken. De greep moet je even ontsluiten: losdraaien, maar niet eruit trekken. Dan krijg je de kap dicht, kun je de greep vastzetten en scheren maar.Top. Ik ga het vanavond uitproberen. Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 1
Recommended Posts