meemai Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Omdat ik het niet 100% kan uitleggen dit filmpje hier. Maar iemand ervaring met deze dingen? Het lijkt me wel een grappig ding maar ik zal er niet genoeg skills voor hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Volgens mij heb je er niet echt specifieke skills voor nodig. Het is een vrij standaard mes met een scherpapparaat. Dat laatste bestaat ook voor gewone DE mesjes. Mijn vader had het, kon je extra lang doen met je mesjes. Of het werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Het is een (korte) straight op een handvat en een minimaal beschermbeugeltje. Dit is echt andere koek dan een DE met een losse slijper. Ik heb er een maar die moet beter geslepen worden dan het interne slijpsysteem kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Eigenlijk lijkt de Rolls razor in veel opzichten op een SE alleen gebruikt het geen wegwerpmesje maar een herslijpbaar mesje. Een soort tussenvorm tussen safety and straight dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Dinsdag ontvangen, en vanmorgen voor 't eerst gebruikt. 'N NOS Rolls Razor. Wat 'n geweldige uitvinding, met zeer glad resultaat! Waarschijnlijk komt dit omdat deze nog nooit gebruikt is. Ik denk overigens dat de lengte van de steen en van 't leer te kort is om 't mesje in perfecte conditie te houden. Eens zien wat er met de scherpte gebeurd na 'n x aantal maanden gebruik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Heb jij er ook de lijst adressen bijzitten voor het geval je scheermes in Abessinië kapot gaat? Je steen en het leder zien er echt serieus goed uit moet ik zeggen. Dit is het model waar je het steeltje in tweeën schroeft toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Is een prachtexemplaar, denk echter niet dat je met bijgeleverde spullen het echt scherp genoeg zal kunnen houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Heb jij er ook de lijst adressen bijzitten voor het geval je scheermes in Abessinië kapot gaat? Je steen en het leder zien er echt serieus goed uit moet ik zeggen. Dit is het model waar je het steeltje in tweeën schroeft toch? Klopt, morgen maar eens 'n vakantie naar Abessinië boeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzy Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Wat een prachtexemplaar. Heeft de verkoper er toevallig nog meer? Heb er laatst ook een gekocht maar in aanzienlijk slechtere staat. Bovendien is onderweg de steen gebroken Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Wat een prachtexemplaar. Heeft de verkoper er toevallig nog meer? Heb er laatst ook een gekocht maar in aanzienlijk slechtere staat. Bovendien is onderweg de steen gebroken Jammer genoeg niet, anders had ik die ook wel overgenomen... Er zijn niet zo heel veel nieuwe te vinden, voor 'n mooie prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts