Jump to content

Rolls razor

meemai

Recommended Posts

Volgens mij heb je er niet echt specifieke skills voor nodig. Het is een vrij standaard mes met een scherpapparaat. Dat laatste bestaat ook voor gewone DE mesjes. Mijn vader had het, kon je extra lang doen met je mesjes. Of het werkt?

Het is een (korte) straight op een handvat en een minimaal beschermbeugeltje. Dit is echt andere koek dan een DE met een losse slijper. Ik heb er een maar die moet beter geslepen worden dan het interne slijpsysteem kan.

• 1 year later...

jHMZMtJ.jpg

qighVFf.jpg

Dinsdag ontvangen, en vanmorgen voor 't eerst gebruikt. 'N NOS Rolls Razor. Wat 'n geweldige uitvinding, met zeer glad resultaat! :shock: Waarschijnlijk komt dit omdat deze nog nooit gebruikt is. Ik denk overigens dat de lengte van de steen en van 't leer te kort is om 't mesje in perfecte conditie te houden. Eens zien wat er met de scherpte gebeurd na 'n x aantal maanden gebruik...

Heb jij er ook de lijst adressen bijzitten voor het geval je scheermes in Abessinië kapot gaat?

Je steen en het leder zien er echt serieus goed uit moet ik zeggen. Dit is het model waar je het steeltje in tweeën schroeft toch?

Heb jij er ook de lijst adressen bijzitten voor het geval je scheermes in Abessinië kapot gaat?

Je steen en het leder zien er echt serieus goed uit moet ik zeggen. Dit is het model waar je het steeltje in tweeën schroeft toch?

Klopt, morgen maar eens 'n vakantie naar Abessinië boeken! :lol:

yMvhqX3.jpg?1

Wat een prachtexemplaar. Heeft de verkoper er toevallig nog meer? Heb er laatst ook een gekocht maar in aanzienlijk slechtere staat. Bovendien is onderweg de steen gebroken :(

Wat een prachtexemplaar. Heeft de verkoper er toevallig nog meer? Heb er laatst ook een gekocht maar in aanzienlijk slechtere staat. Bovendien is onderweg de steen gebroken :(

Jammer genoeg niet, anders had ik die ook wel overgenomen... Er zijn niet zo heel veel nieuwe te vinden, voor 'n mooie prijs.