Ga naar inhoud

gemeenschap en afhakers

Aanbevolen berichten

Tjebbe schreef Zojuist:

Ik ben een mens met nog altijd controle over mijn eigen poep ...

En zeg nogmaals, ook blijf ik het zonde vinden dat er zo'n groot gedeelte van de actieve leden zich dus blijkbaar niet veilig of thuis genoeg voelt om te blijven posten.

Niet veilig voelen?

Staan we hier gewapend ze op te wachten ofzo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
onno schreef 59 minuten geleden:

Met enige verbazing ben ik de ontwikkeling van dit draadje aan het lezen. De staf staat op 1 lijn. Klinkt mooi en lijkt daarmee het gelijk aan haar kant. Dat leden van ons forum dit anders ervaren, wordt daarmee aan de kant geschoven.

Dit heeft als consequentie dat forumleden (niet alleen de aangesprokenen) zich niet gehoord voelen en daarmee buitengesloten en zich vervolgens afwenden van het forum.

De oorzaak -de wijze van verwoorden van het sluiten van een draadje- door een moderator ervaar ik ,als buitenstaander , voor de aangesprokene persoonlijk ook kwetsend.

Dat neemt niet weg dat de vele herhalingen van niet bij  draadjes passende opmerkingen ook voor mij voorbij het stadium van grappig ervaren worden.

Als relatieve buitenstaander scroll ik door. Als moderator dien je dan te corrigeren , niet om iemand uit te sluiten maar bij te sturen.

De status quo is nu dat forumleden buitengesloten worden. Hiermee voelen meerdere forumleden zich ongemakkelijk.

Wat ik lees is dat forumleden, niet zijnde moderators, graag zien dat de aangesprokenen weer worden binnengesloten. Dat onderschrijf ik van harte.

Richard heeft de weg getoond. Wachten is nooit goed in deze, we zijn nu eenmaal geen familie met bloedbanden.

Als de moderators op hun gelijk blijven zitten heeft dat consequenties voor het forum als geheel.

Als moderator steek je je nek uit om bij te sturen. Dit gebeurt op ons forum hoofdzakelijk respectvol al dan niet met een kwinkslag. Mijn respect daar voor. Nu slaat de reactie 1x door. Nogmaals de nek uitsteken lijkt me de weg.

nogmaals, kom met een verbeter idee dat realistisch is, in plaats van wijzen en azijnpissen. Al dat ik zie is geklaag, het is oneerlijk, maar niemand die met concrete oplossingen komt.

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook nogmaals, jullie zeggen allemaal dat er 1 of andere persoonlijke vendetta is vanuit Marcel, maar om heel eerlijk te zijn, zie ik alleen een gigantisch gerichte pest actie tegen Marcel die alleen maar doet wat hij moet doen, dat sommige leden niet boven de wet staan is blijkbaar niet goed genoeg, en voelen ze zich op hun pik getrapt. Waar gaat dit allemaal over, we zijn toch allemaal volwassen? Staat het je niet aan, blijf weg, maar dit alles is toch eigen schuld dikke bult, en de mensen die daar niet tegen kunnen nemen even een pauze / gaan weg - PRIMA -, dit is niet de wens of de bedoeling vanuit wie dan ook. Je kunrt moeilijk verwachten dat iedereen je grootste vriend is online, maar de verwijten bouwen alleen maar op jegens een staff member die alleen zijn werk doet, focus daar eens op in plaats van andersom, want andersom is er geen fuck van te merken, maar jullie tegen Marcel wel. 

*bah* - en dat meen ik, kijk er eens volwassen naar

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er moeite mee dat sommige hier het voordoen dat leden zich onveilig voelen omdat een moderator hier als een bully specifieke leden afstraft. Dat is gewoon niet waar en ik vind het ook zeer ondankbaar richting de betreffende moderator die al vanaf het begin zeer veel tijd in het forum steekt en ook lange tijd de meest actieve moderator is geweest. Ik weet in elk geval niet waar hij dit aan verdient heeft.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dr.Paranoid! Je leest het niet goed; er wordt hier hoofdzakelijk en herhaaldelijk aangegeven begrip te hebben voor ingrijpen door Marcel. Er wordt niet door allen op de persoon gespeeld! Je zegt " jullie zeggen allemaal dat er 1 of andere persoonlijke vendetta is vanuit Marcel," dat is niet waar, dat zeggen we niet allemaal en dat kun je lezen!

Oplossing zou zijn geweest in een PB de lucht te klaren. Dit is helaas door de vertrokken leden en het team niet gebeurd.

Reacties die hier doorslaan helpen niet.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 1 minuut geleden:

@Dr.Paranoid! Je leest het niet goed; er wordt hier hoofdzakelijk en herhaaldelijk aangegeven begrip te hebben voor ingrijpen door Marcel. Er wordt niet door allen op de persoon gespeeld!

Je zegt " jullie zeggen allemaal dat er 1 of andere persoonlijke vendetta is vanuit Marcel," dat is niet waar, dat zeggen we niet allemaal en dat kun je lezen!

Oplossing zou zijn geweest in een PB de lucht te klaren. Dit is helaas door de vertrokken leden en het team niet gebeurd.

Moeten we ze e-mails sturen of ze alsjeblieft terug willen komen?

Ze hebben zelf een time out genomen, dat is niet aan ons. Ze hebben geen ban er is alleen een topic op slot gezet omdat het offtopic ging. Over dat topic heeft ook niemand contact met ons opgenomen verder. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef Zojuist:

Je leest het niet goed; er wordt hier hoofdzakelijk en herhaaldelijk aangegeven begrip te hebben voor ingrijpen door Marcel. Er wordt niet door allen op de persoon gespeeld!

Je zegt " jullie zeggen allemaal dat er 1 of andere persoonlijke vendetta is vanuit Marcel," dat is niet waar, dat zeggen we niet allemaal en dat kun je lezen!

De lucht is hier publiekelijk in een open topic al geklaard door de crew.

De enige die daar NIET aan meehelpen zijn de mensen die weggegaan zijn, maar wel 2e hands cowboyverhalen hier achterlaten.

Voor ons, als crew, is het probleem daarmee dan ook afgewikkeld.

De betrokken personen nemen een vrijwillige break, daar hebben wij verder niets mee van doen.

Als ze terug willen komen, zijn ze altijd welkom.

En if not, so be it.

Het probleem, als er dan 1 was, is duidelijk uitgelegd en weerlegd.

Het standpunt uit onze kant is duidelijk voor iedereen.

Waarom er dan nog zo door gehamerd word op een probleem wat er dan dus verder niet meer is, beats me?

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 9 minuten geleden:

@Dr.Paranoid! Je leest het niet goed; er wordt hier hoofdzakelijk en herhaaldelijk aangegeven begrip te hebben voor ingrijpen door Marcel. Er wordt niet door allen op de persoon gespeeld! Je zegt " jullie zeggen allemaal dat er 1 of andere persoonlijke vendetta is vanuit Marcel," dat is niet waar, dat zeggen we niet allemaal en dat kun je lezen!

dus, conclusie zou zijn voor verbetering; mochten we ingrijpen dat we een en ander toelichten via DM?

Als dat is waar al deze drama om gaat, is het een simpele suggestie en aanpassing voor ons die best realiseerbaar kan zijn als de actieve staff het ermee eens is, maar het is iets concreets en werkbaars. Dankje. De rest is een kwestie misschien van begrijpend lezen buiten waar het als bedoeld is (jij leest iets ander als ik bijvoorbeeld) maar dat kun je altijd hebben met platte text.

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
marzman schreef 2 minuten geleden:

Moeten we ze e-mails sturen of ze alsjeblieft terug willen komen?

Ze hebben zelf een time out genomen, dat is niet aan ons. Ze hebben geen ban er is alleen een topic op slot gezet omdat het offtopic ging. Over dat topic heeft ook niemand contact met ons opgenomen verder. 

Nee, ik zeg dat "Oplossing zou zijn geweest in een PB de lucht te klaren. Dit is helaas door de vertrokken leden en het team niet gebeurd". 

Dat vind ik jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 1 minuut geleden:

Nee, ik zeg dat "Oplossing zou zijn geweest in een PB de lucht te klaren. Dit is helaas door de vertrokken leden en het team niet gebeurd". 

Dat vind ik jammer.

Oude koeien, is gebeurd, hoe kunnen we het in de toekomst voorkomen zodat deze irritaties niet weer opkomen, dat is de focus die ik als prioriteit zie.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 4 minuten geleden:

Gewoon, modereren in het draadje, en als blijkt dat het dan toch misgaat lijkt me het redelijk er een PB aan te wagen. Door betrokken leden en team.

Zo vaak komt het gelukkig ook niet voor.

Precies.

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 3 minuten geleden:

Gewoon, modereren in het draadje, en als blijkt dat het dan toch misgaat lijkt me het redelijk er een PB aan te wagen. Door betrokken leden en team.

Zo vaak komt het gelukkig ook niet voor.

helmaal waar, gelukkig valt het normaal heel erg mee, en word het nu wat opheblazen (terecht of onterecht).

En dingen zoals communiceer via PB op mod acties zijn best bespreekbaar, als dat alles had kunnen voorkomen, een kleine toelichting, was dat voor iedereen prettig geweest. Maar ik zie het nog steeds niet als suggestie of verbetering voorbij komen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bekijk me dit draadje eens van een soort van afstandje (in de zin dat ik sowieso al niet zo heel erg actief was/ben op het forum) en  ik wil er wel iets over zeggen.

Persoonlijk mag ik het geouwehoer van Snuff en Hanskoning graag lezen, maar daar gaat het nu even niet om. Het draadje ging in de ogen van Marcel teveel offtopic en heeft hem gesloten. Dit is zijn goed recht (hij is tenslotte niet voor niets moderator). De toon vond ik echter wel wat scherp en op mij kwam het nogal gefrustreerd over. Of dit ook zo bedoeld was, weet ik natuurlijk niet. Toen Snuff vervolgens meldde dat de boodschap begrepen was en hij een pauze inlastte, was dat in mijn ogen een overtrokken reactie. Let op: in mijn ogen. Met de kennis die ik heb. Ik weet dus niet of er achter de schermen al langer wat speelt, maar zo sec op dit draadje afgaande, vond ik het een beetje overdreven om dan gelijk (voorlopig) je biezen te pakken. Aan de andere kant komt zo'n reactie niet uit het niets en het geeft wel te denken. Nogmaals, ik heb met niemand van de betrokkenen persoonlijk (of via PB) contact, dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik lees.

Overigens is dit niet het eerste en zeker ook niet het laatste forum waar dit soort dingen spelen. Zo is er op een ander forum waar ik wel eens kom ook een hele discussie geweest over het gebruik van emoticons. Het ene kamp zegt dat je alles maar tussen de regels door moet lezen, terwijl het andere kamp dat dus gewoon niet kan en moeite heeft met inschatten wanneer iets gemeend is en dingen als ironie niet of moeilijk herkent. het is ook niet makkelijk als je elkaar niet in het echt kent en geen gezichtsuitdrukkingen erbij ziet.

Klein voorbeeldje: Wim zegt Grow up!, Efsk reageert met Word volwassen bedoel je? Ik lig in een deuk, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat Wim dat helemaal niet grappig vond. Sterker nog, ik ken geen van beide persoonlijk, dus misschien bedoelde efsk het niet eens grappig. Al hoop ik van wel :-) En aangezien ik Wim ook niet ken: misschien zag hij er juist de humor wel van in en lachtte hij net zo hard. Afijn, zo zie je maar hoe lastig het is, zo'n forum.

Overigens is het denk ik helemaal niet zo belangrijk wie er nu wel of geen gelijk/schuld had. Ik hoop alleen dat de pauzerende leden hun pauze niet te lang maken, want ondanks dat ze volgens sommigen misschien wat teveel ouwehoerden, mis ik ze.

• Vind ik leuk 7
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Dr.Paranoid! schreef 50 minuten geleden:

nogmaals, kom met een verbeter idee dat realistisch is, in plaats van wijzen en azijnpissen. Al dat ik zie is geklaag, het is oneerlijk, maar niemand die met concrete oplossingen komt.

Wijzen en azijnpissen is noch strekking noch intentie van mijn inbreng en de reactie volstrekt buiten de orde.

Richard heeft op de vorige pagina een voorstel gedaan met een concrete oplossing.

Als er verder het tonen van kwetsbaarheid wordt afgeserveerd als “staan we ze gewapend op te wachten” ben ik klaar met het empatisch gehalte al hier.

Over en uit

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
onno schreef 5 minuten geleden:

Wijzen en azijnpissen is noch strekking noch intentie van mijn inbreng en de reactie volstrekt buiten de orde.

Richard heeft op de vorige pagina een voorstel gedaan met een concrete oplossing.

Als er verder het tonen van kwetsbaarheid wordt afgeserveerd als “staan we ze gewapend op te wachten” ben ik klaar met het empatisch gehalte al hier.

Over en uit

Je kwetsbaar opstellen in een discussie, das alleen maar goed.

Dan komt er tenminste een eerlijk beeld naar boven en mogelijk oplossingen om problemen opgelost te krijgen.

En dan begin je over veiligheid. 

Je hebt t over mensen die zich schijnbaar niet veilig genoeg voelen om hier te posten.

Je snapt dat t nogal raar overkomt, is t niet?

We eten je niet op.

We pesten niet.

We wachten je niet gewapend op?

En we hebben niet de pik op iemand.

Veilig heeft in deze hele discussie er dus niets mee te maken?

Zoals ik al eerder zei en dat mijn collega's allemaal bevestigd hebben, er is niets wat hier niet bespreekbaar gemaakt kan worden of besproken word.

En we zijn in geen enkele situatie onwillend om te helpen of om dingen opgelost te krijgen.

Via DM, mail of enige andere vorm van communicatie is alles aan te kaarten en kun je op vrijwel alles gewoon een antwoord krijgen, mits je het normaal vraagt.

Wij zijn altijd behulpzaam naar iedereen en we proberen al JAREN de hele boel op de rails te houden, wat naar mijn mening prima gaat.

Dat er om wat voor vreemde reden een hele riot gestart moet worden, blijf ik een vreemd ding vinden.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

STOP IT ALREADY!

Iemand bracht me op de hoogte van al dit gedoe en dus toch maar even inloggen. Man o man ?

Ik neem gewoon een time out, ook op andere forums, heb nog geen tien berichten totaal geplaatst in een maand tijd over alle scheerforums. 

Gewoon even geen zin en tijd (sport momenteel erg veel, 1000+km fietsen + 70km lopen + 5km zwemmen + 14 uur yoga per week).

En ja de boodschap is overgekomen Marcel, geen geouwehoer meer als ik terug zin heb om de forums te bezoeken.

Heb het overigens op scheergebied toch druk want een aantal prototypes van verschillende makers liggen hier om te testen, paar zo zo maar ook enkele erg veelbelovende krabbers die later dit jaar of volgend jaar uitkomen.

O en voor diegene die mijn mannelijkheid in twijfel trok, sorry voor de buikkrampen die de lachbui jullie vast zal bezorgd hebben beste vrienden die me persoonlijk kennen. Die weten dat ik een ontzettend mietje ben ?

En hiermee sluit ik af voor heden, terug op de fiets, en gedraag jullie een beetje?

Have a nice shave, Ron

• Vind ik leuk 8
  • Bedankt! 2
  • Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen heeft zijn zegje gedaan, let's  agree to disagree op sommige punten!

Er zijn een aantal leden op eigen keuze vertrokken de moderators hebben uitleg gegeven, de vertrokken leden niet. Klaar! Niets meer niets minder, erover door gaan wordt alleen maar een herhaling.

Misschien moet moet dit draadje gesloten worden opdat een ieder al dan niet deel blijft uitmaken van Shaving Society of een time out neemt.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Snuff schreef 16 minuten geleden:

STOP IT ALREADY!

Iemand bracht me op de hoogte van al dit gedoe en dus toch maar even inloggen. Man o man ?

Bedankt voor je reactie Snuff. Is dat ook weer opgehelderd. Geniet van je timeout ;) 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.