Ga naar inhoud

gemeenschap en afhakers

Aanbevolen berichten

Nog één ding wat wel van mijn hart moet is dat ik het in het openbaar op de vingers tikken wat oneerbiedig vind. Ik weet dat modereren een ondankbare taak is evengoed en wil geen afbreuk doen aan de leiding van dit forum maar wilde dat toch even kwijt. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt normaal verloop in een forum, en je hebt een situatie waarin een aantal mensen een op de persoon gericht modereren meent te ervaren. Dat zijn mijn inziens twee verschillende dingen. Het ene geval hoort bij het leven, ook al is het soms jammer, het andere is een onwenselijke situatie. Waar het in dit draadje met name om gaat is die tweede situatie, die ertoe geleid heeft dat een flinke groep en masse is afgehaakt, een groep die bestaat uit oude garde en uit nieuwe aanwas. Dat het bij die groep hoog zit mag blijken uit het feit dat de meest flegmatieke persoon die we hier hebben de eerste was die meedeelde het even knap zat te zijn. Als je die persoon zo ver weet te brengen moet je je als team toch wat af gaan vragen.

Er is meermaals aangegeven wat de manier is om hieruit te komen, maar het team, wat in dit draadje aangaf volledig op een lijn te liggen, heeft dat vooralsnog geweigerd. Naar mijn bescheiden mening handelt het team daarmee tegen de geest van dit forum, en verjaagt daarmee een aantal personen die dit forum, los van de soms doodvermoeiende, maar even later weer hilarische  “running gags”, een aantal in de scheerwereld unieke eigenschappen hebben gegeven.

Maar goed. Wellicht wil men het zo. Dat hoor ik dan graag.

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites
Je hebt normaal verloop in een forum, en je hebt een situatie waarin een aantal mensen een op de persoon gericht modereren meent te ervaren. Dat zijn mijn inziens twee verschillende dingen. Het ene geval hoort bij het leven, ook al is het soms jammer, het andere is een onwenselijke situatie. Waar het in dit draadje met name om gaat is die tweede situatie, die ertoe geleid heeft dat een flinke groep en masse is afgehaakt, een groep die bestaat uit oude garde en uit nieuwe aanwas. Dat het bij die groep hoog zit mag blijken uit het feit dat de meest flegmatieke persoon die we hier hebben de eerste was die meedeelde het even knap zat te zijn. Als je die persoon zo ver weet te brengen moet je je als team toch wat af gaan vragen.
Er is meermaals aangegeven wat de manier is om hieruit te komen, maar het team, wat in dit draadje aangaf volledig op een lijn te liggen, heeft dat vooralsnog geweigerd. Naar mijn bescheiden mening handelt het team daarmee tegen de geest van dit forum, en verjaagt daarmee een aantal personen die dit forum, los van de soms doodvermoeiende, maar even later weer hilarische  “running gags”, een aantal in de scheerwereld unieke eigenschappen hebben gegeven.
Maar goed. Wellicht wil men het zo. Dat hoor ik dan graag.
@efsk je zet het scherp neer, maar dat is uiteindelijk wel waar het op neerkomt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Wolf schreef 10 uur geleden:

Nog één ding wat wel van mijn hart moet is dat ik het in het openbaar op de vingers tikken wat oneerbiedig vind.

Wat daar in mijn optiek nog eens bijkomt is niet alleen openbaar op de vingers tikken, maar gelijk ook daarna het betreffende topic dichtgooien.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed verwoord inderdaad, soms is het gewoon tijd om even een pauze te nemen. Elke familie heeft wel eens genoeg van elkaar en wil elkaar even niet zien, dit merk je aan ergernissen die oplopen en uiteindelijk tot uitspatting komen die helaas soms een persoonlijk tintje krijgen (en ik geloof zelf dat als dit gebeurt iedereen er na een afkoelperiode spijt van heeft), jarenlang lid of nieuw, en de mensen die daardoor kiezen een pauze te nemen zijn alleen maar verstandig in hun besluit, als je geen plezier meer beleeft aan de gemeenschap is het beter even weg te stappen.

Ook zie ik dit niet als de schuld van iemand of iets, het is vooral opgebouwde frustratie bij personen zelf, ligt vooral bij zichzelf dus.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef op 27-7-2019 om 15:40:

Nou Bram, dat is echt wel afdoende compensatie voor het feit dat een aantal van de meest behulpzame, beeldbepalende en smaakmakende leden, die de afgelopen jaren dit forum met inhoudelijke én financiële bijdragen in leven hebben gehouden, zich uit onvrede met door hen als eenzijdige en inconsequente moderatie door met name één teamlid niet meer laten zien.

Maar goed, dat verhoogt voor de achterblijvers de winstkansen voor de zeepjesloterij waar we, nu je weer terug bent, mee verder kunnen gaan.

Zeepjesloterij? Heb ik wat gemist?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dr.Paranoid! schreef 30 minuten geleden:

Ook zie ik dit niet als de schuld van iemand of iets, het is vooral opgebouwde frustratie bij personen zelf, ligt vooral bij zichzelf dus.

Zie je niet dat de moderator in kwestie het probleem kan zijn? Een overtrokken reactie zijnerzijds zorgt er voor dat er meer personen weg blijven dan de community lief is.

Ik baal hier van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
d1rk schreef 32 minuten geleden:

Zie je niet dat de moderator in kwestie het probleem kan zijn? Een overtrokken reactie zijnerzijds zorgt er voor dat er meer personen weg blijven dan de community lief is.

Ik baal hier van.

Een moderator die prima de regels volgt omdat er een volstrekt misplaatste discussie op gang word gezet waar het niet thuishoort? Ik zie hier geen probleem in, en dat mensen roepen dat het op een bepaald persoon / bepaalde personen gericht is is ronduit belachelijk.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is hier al meerdere keren gezegd, dat Marcel (want daar doel je op) het probleem niet is.

Er is geen persoonlijke vendetta, zoals hier wel geopperd word.

Er is ook geen persoonlijke keus voor de mensen die een tik op de vingers gehad hebben.

Er moest gewoon even bijgestuurd worden, wat prima kan.

En wat ook gewoon gebeurd is.

Wij zijn hier vrij losjes met de regels en er kan hier een hele hele hele hoop.

Maar soms moeten we ingrijpen en dan gebeurt dat ook. 

En ja, niet iedereen vind dat leuk. Want dan kan je ineens even niet meer doen wat je wilt.

So be it. Shit happens.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Alternatief is de regels zo uitgebreid en strict opstellen zodat er geen persoonlijke beslissing meer mogelijk is door de moderators, omdat het dan duidelijk is dat de regels verbroken zijn en dat het puur daardoor komt (aka eigen schuld), wat 100% niet wenselijk is voor de staff en voor jullie allemaal, wat Bram al zegt - het is hier laks qua regels en de community is zo fijn dat ingrijpen erg weinig nodig is, belangrijkste is dat dit zo blijft in plaats van alles aan banden leggen.

Ook zie ik heel veel commentaar op de werkwijze van (een) staff member(s), maar geen enkele concrete suggestie voor verbetering. De enige persoonlijke vendetta die op het moment loopt is die tegen Marcel - en dat vind ik erg kwalijk.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is aangegeven dat mensen menen te ervaren dat er op de persoon gemodereerd wordt. Er is ook aangegeven dat als dat niet het geval is er maar een wijze is dit uit de wereld te helpen. Het enige wat ik zie gebeuren is dat dit nu door het team ontkent wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 3 minuten geleden:

Er is aangegeven dat mensen menen te ervaren dat er op de persoon gemodereerd wordt. Er is ook aangegeven dat als dat niet het geval is er maar een wijze is dit uit de wereld te helpen. Het enige wat ik zie gebeuren is dat dit nu door het team ontkent wordt.

Dan heb je toch je antwoord gehad?

Het is uit de wereld geholpen, dat dat niet het geval is.

Dus kun je hierna weer gewoon door met de orde van de dag.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 9 minuten geleden:

Het gebeurd niet op de persoon af, hier is alle staff het over eens, en ervaring uit het verleden kan ook duidelijk aanwijzen dat dit niet zo is in Marcel zijn geval die er al sinds de oprichting van het forum bij is. De ontkenning = ons die dat uit de wereld proberen te helpen omdat het niet klopt. Ook zie ik dit niet als een concrete oplossing of suggestie die we zouden kunnen invoeren om iedereen tevreden te houden. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcel schreef op 30-6-2019 om 22:19:

Soms is het gewoon nodig om een punt te maken over keer op keer terugkerende off-topic draadjes.  Niks persoonlijks, absoluut niet en ik hoef er ook helemaal geen persoonlijke berichten aan te wijden. Er is ook iemand gewaarschuwd want dat lijkt me helemaal niet nodig.

Het zou alleen fijn zijn als zoiets vanzelfsprekends, mijn optiek althans,  als on-topic blijven een beetje in de smiezen zou worden gehouden. Daar was ik vroeger veel scherper op maar ik heb daar de tijd niet (meer) voor. 

Als daar iets niet duidelijk aan is dan horen we dat graag. Alleen staat er een typefout in mijn eigen citaat; waar "iemand" staat moest "niemand" staan.
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisA schreef 1 minuut geleden:

Fijn dat alle team leden, ieder op eigen wijze, uitleg gegeven hebben.

Wat mij betreft prima zo.

ben zelfs na een jaar+ afwezigheid even teruggekomen om even in te lezen, en subjectief mijn eigen mening te geven.

Nou, ik heb mijn zegje wel gedaan, tot volgend jaar!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Met enige verbazing ben ik de ontwikkeling van dit draadje aan het lezen. De staf staat op 1 lijn. Klinkt mooi en lijkt daarmee het gelijk aan haar kant. Dat leden van ons forum dit anders ervaren, wordt daarmee aan de kant geschoven.

Dit heeft als consequentie dat forumleden (niet alleen de aangesprokenen) zich niet gehoord voelen en daarmee buitengesloten en zich vervolgens afwenden van het forum.

De oorzaak -de wijze van verwoorden van het sluiten van een draadje- door een moderator ervaar ik ,als buitenstaander , voor de aangesprokene persoonlijk ook kwetsend.

Dat neemt niet weg dat de vele herhalingen van niet bij  draadjes passende opmerkingen ook voor mij voorbij het stadium van grappig ervaren worden.

Als relatieve buitenstaander scroll ik door. Als moderator dien je dan te corrigeren , niet om iemand uit te sluiten maar bij te sturen.

De status quo is nu dat forumleden buitengesloten worden. Hiermee voelen meerdere forumleden zich ongemakkelijk.

Wat ik lees is dat forumleden, niet zijnde moderators, graag zien dat de aangesprokenen weer worden binnengesloten. Dat onderschrijf ik van harte.

Richard heeft de weg getoond. Wachten is nooit goed in deze, we zijn nu eenmaal geen familie met bloedbanden.

Als de moderators op hun gelijk blijven zitten heeft dat consequenties voor het forum als geheel.

Als moderator steek je je nek uit om bij te sturen. Dit gebeurt op ons forum hoofdzakelijk respectvol al dan niet met een kwinkslag. Mijn respect daar voor. Nu slaat de reactie 1x door. Nogmaals de nek uitsteken lijkt me de weg.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom dan niet een bericht in een te offtopic gaande post om dat aan te geven?
En als je dan toch als moderator moet besluiten om een post af te sluiten een persoonlijk bericht aan 'veroorzakers'? Zou je daarmee niet wat misverstanden uit de weg kunnen gaan?

Voor mij voelde het resoluut en niet transparant.

Ook blijf ik het zonde vinden dat er zo'n groot gedeelte van de actieve leden zich dus blijkbaar niet veilig of thuis genoeg voelt om te blijven posten.

(Ik ben overigens blij dat er nu wat vragen gesteld en beantwoord worden vanuit de leden en beheerdersteam, dat had best eerder al gemogen, maar er wordt nu in ieder geval iets besproken)

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Again, 

Er zijn gewoon normale algemene omgangsregels hier.

Wij zijn hier al los mee, je kan hier praktisch alles doen en laten wat je wilt, maar er zijn grenzen.

Geen getroll, geen topics kapen en geen geneuzel in shop topics en hou het allemaal een klein beetje on-topic.

Offtopic is grappig, eventjes.

Maar ook daar zitten limieten aan.

Die  grens is aangegeven en er is gecorrigeerd.

Daar zijn wij Admins, Moderators voor en hebben wij alle recht toe.

Als je een probleem ondervind (met wie of wat dan ook), kom je naar ons toe met een DM, dan kan ALLES ovelegd worden.

Alles is bespreekbaar, overal kan een mouw aan gepast worden.

Dat is nooit anders geweest.

Be a man, own your shit.

Hand erop en gewoon weer op een normale manier verder.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
onno schreef 14 minuten geleden:

Als moderator steek je je nek uit om bij te sturen. Dit gebeurt op ons forum hoofdzakelijk respectvol al dan niet met een kwinkslag. Mijn respect daar voor. Nu slaat de reactie 1x door. Nogmaals de nek uitsteken lijkt me de weg.

Zo'n zware sanctie is er toch helemaal niet? Het draadje is gesloten omdat het te veel offtopic ging, er zijn geen bans uitgedeeld, en niemand heeft ons benaderd om te bespreken of het draadje toch niet terug open kon. De personen hebben zelf een time out genomen. En nu wordt er een beeld geschetst over persoonlijke vetes en zware sancties die er helemaal niet zijn.

Je kan toch gewoon een verzoek indienen het topic terug te openen als dat terug ontopic kan, of een nieuw topic maken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een paar dingen dan.

Om te beginnen: het herhaaldelijk off-topic gaan werd inmiddels een running gag. Statler & Waldorf achtige proporties. Daar is meer dan regelmatig iets van gezegd. Al jaren.
Vervolgens gaat het maar weer door, in een ander draadje. Dat draadje, wat ook nog eens van iemand anders was (andere topic-starter dus) werd opnieuw vervuild. Daarop komt een resolute sluiting van dat draadje. En dan lopen er twee man verontwaardigd weg..??
En die twee laten zich vervolgens niet rechtstreeks horen, klagen niet bij de eigenaar of andere staf leden? Ik vraag me dan oprecht af: waar gaat dit over...

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben een mens met nog altijd controle over mijn eigen poep ...

En zeg nogmaals, ook blijf ik het zonde vinden dat er zo'n groot gedeelte van de actieve leden zich dus blijkbaar niet veilig of thuis genoeg voelt om te blijven posten.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.