Ga naar inhoud
ehv

gemeenschap en afhakers

Aanbevolen reacties

Ik denk dat wat Chris hier bedoelt, is dat de "ophef" vanuit de gemeenschap wat minder zou zijn als er twee relatieve nieuwelingen een tijdelijke pauze hadden genomen. De weging zoals Chris dat in zijn tekst gebruikt slaat dan op de weging, mening, van de gemeenschap en niet een weging door de crew.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

oh oké.

Dan begreep ik je blijkbaar verkeerd.

Verder wil ik, wat ik in een eerder bericht al zei, benadrukken dat communicatie belangrijk en gewenst is.

Liever niet hier ter plekke maar juist in een directe communicatie met de betrokkenen; een conclusie zou dan nog handig zijn om naar ons allen te ventileren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Communicatie of niet als moderator kan je het nooit goed doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn er inmiddels wel een paar meer dan 2 die zich niet meer laten zien/horen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En natuurlijk kan je het nooit goed doen, maar transparantie en communicatie helpt zeker wel.
Het feit dat er zovelen elders gaan kijken zou, als ik moderator was, mij wel achter de oren doen krabben.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tjebbe schreef 7 minuten geleden:

Het feit dat er zovelen elders gaan kijken

Denk je dit? Of weet je dit echt?

Ik wijt de feit dat het stiller is ook deels aan de vakantieperiode.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het feit dat ik diegenen die hier niet meer posten elders wel actief zie spreekt dat tegen Chris. Zoals je bijzonder goed weet post in ieder geval een aantal van de nu afwezigen normaal gesproken óók gedurende hun vakantie. Sterker, dat hebben ze elders gedurende de afgelopen weken ook gedaan.

Het is vrij simpel: de wijze waarop de laatste tijd gemodereerd is heeft over langere tijd bij meerdere personen, onafhankelijk van elkander, de indruk doen ontstaan dat er iets persoonlijks gaande was. Reacties van de moderator in kwestie, die nadrukkelijk spreekt van "ik", versterkten dat gevoel. Dat deed op zeker moment de druppel overlopen waarop een flinke groep zich niet meer laat zien. (Ik heb mij laten uitleggen, maar dat is dus tweedehands informatie, dat in ieder geval één van hen in een PB deze reden heeft uitgelegd, en heeft gesuggereerd dat een persoonlijk contact de lucht zou kunnen klaren. De moderator in kwestie reageerde daarop met de opmerking daar in het geheel geen behoefte aan te hebben.)

Zoals ik eerder schreef: als het een misverstand is dan is het schrijnend dat er niets wordt gedaan dit uit de wereld te helpen. De sleutel ligt zeer duidelijk in handen van het team, en met name van Marcel. Op dit moment is het heel simpel zo dat een aantal van die leden die dit forum meerwaarde geven zich om boven beschreven redenen niet meer laat zien. Daar heeft vakantie in tijden van ongelimiteerd 4G zonder roamingkosten binnen Europa echt geen reet mee van doen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 24 minuten geleden:

Daar heeft vakantie in tijden van ongelimiteerd 4G zonder roamingkosten binnen Europa echt geen reet mee van doen.

Zelfs in Bali heb je in elk hotel wifi ;) dus daar kan het idd niet aan  liggen 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Denk je dit? Of weet je dit echt?
Ik wijt de feit dat het stiller is ook deels aan de vakantieperiode.
Ik weet dat er verscheidenen naar andere fora zijn uitgeweken, een enkeling post nog eens wat op Facebook. Ik heb namelijk vrij snel met verschillende van hen contact gezocht.
De vakantie heeft daar niets mee van doen.
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 56 minuten geleden:

(Ik heb mij laten uitleggen, maar dat is dus tweedehands informatie, dat in ieder geval één van hen in een PB deze reden heeft uitgelegd, en heeft gesuggereerd dat een persoonlijk contact de lucht zou kunnen klaren. De moderator in kwestie reageerde daarop met de opmerking daar in het geheel geen behoefte aan te hebben.)

Als dat de PB betreft waar het over mij gaat: deze informatie klopt niet. Ik heb aangegeven af te zullen wachten, niet er geen behoefte aan te hebben. Aan die uitleg heb ik verder niks toe te voegen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Mocht er een ander forum zijn waar “het beter vertoeven is” ben ik in ieder geval niet uitgenodigd om daar deel genoot te zijn. Hoe dan ook naar welk forum je ook uitwijkt zolang die niet van jezelf is ben je afhankelijk van de grillen van een ander. Maw verhuizen naar een ander forum is ook niet de oplossing. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcel schreef 1 uur terug:

Als dat de PB betreft waar het over mij gaat: deze informatie klopt niet. Ik heb aangegeven af te zullen wachten, niet er geen behoefte aan te hebben. Aan die uitleg heb ik verder niks toe te voegen.

Dan hoop ik toch dat jullie er nog uitkomen @Marcel , het zou jammer zijn als het zo afloopt zoals het er nu voor staat!

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mhharsta schreef 10 minuten geleden:

Dan hoop ik toch dat jullie er nog uitkomen @Marcel , het zou jammer zijn als het zo afloopt zoals het er nu voor staat!

+1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcel schreef 3 uur geleden:

Dank voor deze correctie.

Resteert de vraag: als het zo is dat er sprake is van een misverstand, en als vervolgens blijkt dat mensen van het forum wegens dat klaarblijkelijke misverstand wegblijven, wat valt er dan af te wachten? Geloof je werkelijk dat je het daarmee beter maakt? Zelfs als men/sommigen op zeker moment terug keert is het vertrouwen in jou, in meer of mindere mate, voorgoed geschaad. En mijns inziens niet alleen bij hen die nu weg zijn.

Maar goed. Jouw keuze.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt! 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle leden zijn gelijk.

Een vereniging valt en staat met en door zijn leden.

Leden die ‘vrijwillig’ extra bijdrage blijken in de praktijk onmisbaar voor het functioneren van een vereniging.

Alleen als iedereen dit inziet en waardeert is er bestaansrecht.

Het gevaar schuilt in onderscheid maken van leden. Extra privileges toekennen en gelegenheid creëren voor een vereniging in een vereniging.

Alsook in leden die ‘vrijwillig’ extra bijdrage, vaker of veel aanwezig zijn door verschillende redenen; isolatie, afstand tot de samenleving, verveling enz.

En zich hierdoor ( studies wijze uit; heel menselijk) meer gaan voelen binnen de vereniging dan andere leden en de vereniging als ‘hun’ vereniging gaan zien. En zo in veel situaties menen het al wetende en beslissende woord te moeten geven. Zij dragen tenslotte meer bij!

Normaliter reguleert dit zichzelf, leden spreken elkaar aan en op zaken van irritatie en dergelijke.

Een taak van het bestuur is dit van de zijlijn te monitoren en bij signalen van onvoldoende zelfregulering in te stappen. Het siert een ieder bestuurslid die dit doet!

Dit gezegd hebbende; ik ben lid geworden van dit forum voor mijns inziens zelfde redenen als iedereen. Immer werd vrij (lees als ‘oude jongens krentenbrood’) geschreven met een humoristische onder toon, en bij vele met de gedachten één maal is leuk, twee maal is grappig drie maal wordt vervelend. Naast scheren werd ‘hier’ met elkaar meer gedeeld dan met menig vriend in het sociale leven.

Dingen veranderen, soms ten goede soms ten slechte de tijd wijst dat vaak uit.

Voor mij was Shaving Society niet meer het forum waar ik lid van ben geworden en actief aan wilden bijdrage op het moment dat enkele leden telkens en immer over zaken bleven door gaan. Neem een aluim blok met voetje, amandel zeepje alsook op iedere post meende te moeten reageren ongeacht het onderwerp of van wie en meenden het alwetende en laatste woord te (moeten) hebben.

Er is een Engels gezegde, vertaald: Het veel van iets bezitten maakt je nog geen kenner eerder een snob.

Constant in de schijnwerper menen te moeten staan en daarmee het middelpunt van iedere dag, medeleven is slechts zolang gemeend tot het omslaat in beleefdheid.

Maar zeker ook het continue door enkele leden posten om een Engels geschreven woord of zin geschreven door een lid te corrigeren want er is tenslotte artikel 2!

Grow UP

Shaving Society is een Nederlands forum, er werd en word geschreven in het Nederlands maar scheren is ook internationaal. Misschien sta je ver van de heden daagse realiteit als je niet inziet cq erkent dat Engels onderdeel is van het dagelijks taalverkeer/ leven. En daarmee dus ook van Shaving Society als forum.

Daarbij zijn wij allen volwassenen en hoezeer ik mij er ook ontvankelijk voor opstel lukt het mij niet de meer waarden te zien voor ieder Engels talig woord wat te vertalen is ook te moeten vertalen slechts omreden dat het een  'Nederlandstalig'  forum is. 

Shaving Society was altijd leuk, er ontstonden leuke contacten en er was, wederom mijns inziens, saamhorigheid en behulpzaamheid. Empathie en sympathie.  Je deelde je ervaring, en zoals in het hele leven geef en nam je!

Hopelijk is er de bereidheid bij een ieder lid voor zelfreflectie, de zin weer om zinvol of zinloos bij te dragen en komt het boven geschreven gevoel van ‘een grote groep gekken’  (lees één grote familie) die posten hoe ze zich willen gaan of hebben geschoren al dan niet met foto!! weer snel terug.

Wim

• Vind ik leuk 9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wimmie schreef 4 uur geleden:

Grow UP

Wordt volwassen bedoel je denk ik.

• Vind ik leuk 2
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar is er een heel grote groep weg. Misschien tijd voor de moderators om actie te ondernemen en uit te vissen wat er echt verkeerd is ?

Ik heb zo het gevoel dat dit iets is dat al langer aansleept.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat een stukje trots niet opzij gezet kan worden voor het behoud van een levendig forum. Ik begin langzamerhand de menthol- en aluinvoetjes gezemel toch wel te missen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Ik gebruik het menthol regelmatig maar niet voldoende en wijs regelmatig op het gebruik zonder ergonomisch en elegant voetje als men het verkeerde type aluin gebruikt. Je kan deze twee onderwerpen zeker geen gezemel noemen ze zijn een belangrijk onderdeel van de scheercultuur en het behoud van je badkamermeubel.

Het betreft klassiek scheren wat ook een modern tintje mag bevatten zoals RVS en Titanium

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De irritatie  die onstaat bij leden binnen het forum op het moment dat er een draadje wordt gekaapt of er voor de zoveelste keer grappig bedoeld wordt gereageerd zonder dat er iets nieuws wordt verteld is soms goed merkbaar. @Wimmie heeft dat duidelijk verwoord hierboven. 

Daar waar ik een post dan oversla of negeer kan ik me voorstellen dat een moderator (in dit geval @Marcel) die constateert dat zelfregulering geen effect heeft, op een gegeven moment het hek sluit, en daarmee de leden die zijn irritatie oproepen voor het hoofd stoot. 

Misschien was het handiger geweest als het team moderatoren eerst in een PB had gereageerd, in plaats van de spontane actie in het betreffende draadje door de moderator. Mogelijk is dit trouwens wel gebeurd, ik heb er geen weet van.

Punt voor mij is wel dat de leden die nu vertrokken zijn ook allemaal wezelijk hebben bijgedragen aan het forum. Ook in het verleden zijn er strubbelingen geweest die helaas tot het vertrek van leden hebben geleid (goed je hier weer te zien Wim). Ik hoop dan toch steeds dat er vanuit de moderatoren wordt geprobeerd een gesprek aan te gaan. Vaak is dit het geval, maar ik heb het idee dat het nu niet gebeurd is.

Het zou mooi zijn als  de vertrokken leden kennis zouden  nemen van de opmerkingen die hier geplaatst zijn, en (mogelijk in een PB naar, of vanuit de moderatoren) reageren, en hopelijk hun snuit hier ook weer laten zien.

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel wijze woorden in dit draadje, ik ben het met de meeste eens. Ik ben ook een tijdje weggeweest van het forum (ongerelateerde redenen) en het spijt me te zien dat een paar heren waar ik het meeste contact mee had niet meer aanwezig zijn. Een paar heren die soms wat een loopje nemen met een draadje en misschien soms (voor anderen) wat flauwe grappen maken. Een paar heren die een heel groot onderdeel van dit forum waren. Enorme kennis, aanbieden/regelen van scheermateriaal voor andere leden, een groot hart voor andere leden. (sorry mijn Nederlands is niet meer zo goed na 25 jaar in het buitenland en kan de juiste woorden niet zo goed vinden). Ja de regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn maar ik denk dat we niet uit het oog moeten verliezen wat deze heren aan dit forum hebben bij gedragen op vele manieren. Het forum hoeft ook niet zo te zijn als alle anderen. Ik hou persoonlijk wel van een grapje hier of daar al heeft het soms niet direct betrekking op het draadje, ik vind het zonder dat "gezemel" een beetje droog worden. Ik geef ook niks om wel of geen aluinvoetje of discussies over wel of geen menthol of wat maar neem dat gezien de bijdrage van de heren op de koop toe Wellicht geven de meningen in dit draadje wat "guidance" aan de "moderators" (sorry Richard) om de regels en de handhaving ervan wat te calibreren. Ik wil het ook niet groter maken dan wat het is om de drempel voor de heren om terug te keren niet groter te maken. Voor mij is niet iedereen hetzelfde en leden die al jaren zo'n ontzettende bijdrage hebben geleverd mogen van mij wel ietsje meer. Ik hoop van harte dat dit een tijdelijke vakantie is en dat ze gauw met warm ontvangst terug keren en dat we dit vervolgens achter ons kunnen laten. 

• Vind ik leuk 6
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.