ehv Posted July 26, 2019 Posted July 26, 2019 Ik ben een redelijke einzelganger. Ik heb echter indertijd toch besloten me te registreren bij de shavingsociety. De reden is dat ik vind dat je niet alleen moet halen, maar ook moet brengen. Door het lezen en het volgen van het forum heb ik behoorlijk wat geleerd en ik hoop dat ik ook wat heb kunnen bijdragen. Nu zijn er de afgelopen tijd een behoorlijk aantal vaste waarden van dit forum afgehaakt. Dat leden afhaken is natuurlijk; interesses wijzigen, drukke prive omstandigheden etc. Maar ik heb begrepen dat het afhaken hier een andere oorzaak heeft. De details ken ik niet en ik wil er ook niet over speculeren en er partij in worden. Ik wil wel naar voren halen dat in de titel van het forum staat shavingsociety: scheergemeenschap. Een gemeenschap betekent dat we dezelfde interesse delen, maar niet dat we hetzelfde zijn of we ons hetzelfde uiten, voor de een telt het sociale aspect dan de ander. Dat komt dan natuurlijk ook naar voren in de bijdragen op het forum. Is dat 100% in overeenstemming met de forumsregels? Ik weet het niet. Ik weet wel dat de gemeenschap alleen kan voortbestaan als we de kwaliteiten van de ander waarderen ook al zijn we zelf niet zo. Mijn oproep is dan ook aan de recente afhakers om naar het forum terug te keren en hun bijdragen te leveren. Ik waardeer ze en waarschijnlijk vele anderen met mij. Indien je de bijdrage niet waardeert, voel je vrij deze te negeren. Laat dit een echte gemeenschap zijn, waarbij de leden de vrijheid hebben om op een eigen manier een bijdrage te leveren. Anders vrees ik dat dit forum snel een dode boel wordt. 24 1 8
Kitchen Posted July 26, 2019 Posted July 26, 2019 Mooi verwoord. Ik kan het niet anders dan eens zijn met je stelling. Ik ben zelf nog niet zo lang actief op dit forum, maar in die korte tijd heb ik van bijdragen van velen kennis opgedaan. Ik ervaar dat de afwezigheid van een aantal vaste waarden een minder dynamisch forum opleveren. Regelmatig kijk ik even en kom ik tot de conclusie dat er niet veel gebeurd is. Dat was wel eens anders. Ik vind de term afhakers wat negatief klinken want zij zullen hun redenen hebben om niet meer actief te zijn hier, maar ik hoop van harte dat zij hun forumpauze op korte termijn beëindigen. 5 2
ehv Posted July 26, 2019 Author Posted July 26, 2019 Mooi verwoord. Ik kan het niet anders dan eens zijn met je stelling. Ik ben zelf nog niet zo lang actief op dit forum, maar in die korte tijd heb ik van bijdragen van velen kennis opgedaan. Ik ervaar dat de afwezigheid van een aantal vaste waarden een minder dynamisch forum opleveren. Regelmatig kijk ik even en kom ik tot de conclusie dat er niet veel gebeurd is. Dat was wel eens anders. Ik vind de term afhakers wat negatief klinken want zij zullen hun redenen hebben om niet meer actief te zijn hier, maar ik hoop van harte dat zij hun forumpauze op korte termijn beëindigen.Je hebt gelijk 'afhakers' is te negatief. Ik vind 'pauzenemers' een stuk mooier.Het is een mooi voorbeeld dat tekst en woordkeuze een stuk harder kan overkomen dan bedoeld. Ik roep om betrokken op om elkaar te spreken en de dialoog te starten.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 4 2
Tjebbe Posted July 26, 2019 Posted July 26, 2019 Een mooie oproep!Meer dan de moeite waard om dit bijzondere forum te laten voortbestaan! 6 1
Lampuhkap Posted July 26, 2019 Posted July 26, 2019 Mijn interesse in de hobby begint ook weer aardig op te waaien, dus ik ben ook weer veel meer aanwezig dan voorheen op het forum 2 1
efsk Posted July 27, 2019 Posted July 27, 2019 Nou Bram, dat is echt wel afdoende compensatie voor het feit dat een aantal van de meest behulpzame, beeldbepalende en smaakmakende leden, die de afgelopen jaren dit forum met inhoudelijke én financiële bijdragen in leven hebben gehouden, zich uit onvrede met door hen als eenzijdige en inconsequente moderatie door met name één teamlid niet meer laten zien. Maar goed, dat verhoogt voor de achterblijvers de winstkansen voor de zeepjesloterij waar we, nu je weer terug bent, mee verder kunnen gaan. 4 2
Bartmen Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Wie is dat dan?. Moet die maar een pak voor de billetjes krijgen efsk schreef op 27-7-2019 om 15:40: inconsequente moderatie door met name één teamlid niet meer laten zien. 2
Guest Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Misschien even de laatste reactie van dit draadje lezen
d1rk Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 UnShaven schreef 1 uur terug: Misschien even de laatste reactie van dit draadje lezen Dat topic is wellicht een beetje snel dichtgegooid, maar tot zover niet echt een reden om nu van shavingsociety weg te blijven. Maar wellicht is het gewoon een storm in een glas water, en zijn de afwezige heren gewoon lekker op vakantie. Zoniet, dan moeten ze toch maar ernstig bij hunzelf te rade gaan of wegblijven nou echt waard is of niet, want hun input is ondanks hun hoge 'Statler&Waldorf' gehalte wel erg amusant.
efsk Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 d1rk schreef 7 minuten geleden: en zijn de afwezige heren gewoon lekker op vakantie. neen. En zoals ik al eerder schreef: dat was de druppel die de emmer deed overlopen. 1
d1rk Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 efsk schreef 9 minuten geleden: neen. En zoals ik al eerder schreef: dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Dat kon ik er niet zo snel uithalen, maar als dat zo is, dan is dat erg spijtig. Wellicht moet de desbetreffende moderator toch maar even een meaculpaatje doen, want hoe meer ik me er in verdiep, hoe zwaarder ik de sanctie (het dichtgooien van een topic) eigenlijk vind. Een opmerking van de moderator (desnoods via PM) was denk ik passender en wellicht effectiever geweest. 3 2
Kitchen Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 d1rk schreef 1 uur geleden: Dat kon ik er niet zo snel uithalen, maar als dat zo is, dan is dat erg spijtig. Wellicht moet de desbetreffende moderator toch maar even een meaculpaatje doen, want hoe meer ik me er in verdiep, hoe zwaarder ik de sanctie (het dichtgooien van een topic) eigenlijk vind. Een opmerking van de moderator (desnoods via PM) was denk ik passender en wellicht effectiever geweest. Eens 2 3
Kitchen Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Van dat betreffende draadje, 20 berichten, waarin in 3 off topic gegaan wordt in een mijns inziens bescheiden manier. Heb het wel gekker gezien. 2 1 2
Heliox Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Als newby my 2cents and thoughts. Misschien een idee om dit forum eens wat moderner maken. Meer foto's. Donker thema, ander modern logo. Niet inloggen om fotos te kunnen zien. phpbb kan heel mooi zijn. Nu moet ik op dit fora de eerste 2 a 3 pagina's vaak naar beneden scrollen voordat ik bij krabbers en doe het zelf uit kom, wat ik vervelend vind. 2dehands verkoop afdeling alleen voor particulieren. Niet voor ondernemers. Stenen winkels hebben al genoeg fora's kapot gemaakt met reclames,banners en verkoop aanbiedingen met amper kortings %. Ik mag heel graag op badgerandblade informatie uitwisselen. Wat meer technical ambacht praat en knutsels.
ChrisVanMeer Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Tof dat je meedenkt! Bij mijn weten hoef je niet in te loggen om foto’s te kunnen zien, een donker thema hebben we al en we gebruiken geen phpBB. 2ehands verkoop hebben we ook al voor particulieren. 1
Kitchen Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Dit dreigt weer helemaal off topic te gaan. En hoe zat het ook al weer met artikel 2? 1
Tjebbe Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Aan het technische gedeelte van het forum hoeft niet zoveel te veranderen, dat is zo gegroeid en dat groeit rustig verder in de technische handen van Chris.Maar dat er mensen naar anderstalige fora vertrekken is zeker wel iets dat je je als moderator van dit forum mag aantrekken. Dat kan betekenen, dat ook al sta je volledig in je recht in je eigen ogen, dat je toch een handreiking mag en moet doen om de boel bij elkaar te houden en de neuzen soort van dezelfde kant op te houden.Je hebt als moderator, buiten je eigen mening, het belang van het forum in de gaten te houden.Ik zou het fijn vinden als de communicatie met de betreffende leden wordt aangegaan vanuit het beheerdersteam, als dat niet al is gebeurd! 3
d1rk Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Het sluiten van topics, en verbannen van mensen dient gewoon vanuit het team te gebeuren. Dit is (in mijn ogen) gezien de 'likes' op sommige berichten niet eens gebeurd. Mijn snelle conclusie is dan ook dat binnen het team dan de neuzen nog niet eens dezelfde richting op staan. Verder doet als moderator je persoonlijke mening helemaal niet toe. 2
efsk Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 d1rk schreef 34 minuten geleden: Verder doet als moderator je persoonlijke mening helemaal niet toe. Ik heb het idee dat precies dit is wat fout is gegaan. Een persoonlijke irritatie afgehandeld met moderatormiddelen. Daar lijkt het althans sterk op. Mocht dat niet het geval zijn is het des te schrijnender dat er geen poging gewaagd wordt iets wat blijkbaar een misverstand met verstrekkende gevolgens is recht te zetten. En precies dat baart mij zorgen en maakt dat ook ik wezenlijk minder post dan ik anders zou doen. 10 4
DennisRichel Posted August 5, 2019 Posted August 5, 2019 Afhaken tijdens gemeenschap is nooit fijn. Oh wacht, volgens mij wordt hier een ander soort gemeenschap bedoeld... 1 4
ChrisVanMeer Posted August 5, 2019 Posted August 5, 2019 d1rk schreef 15 uur geleden: Dit is (in mijn ogen) gezien de 'likes' op sommige berichten niet eens gebeurd. Mijn snelle conclusie is dan ook dat binnen het team dan de neuzen nog niet eens dezelfde richting op staan. Laat ik dit even de wereld uit helpen voordat er misverstanden ontstaan, de neuzen van het team staan wél dezelfde kant uit. efsk schreef 14 uur geleden: Ik heb het idee dat precies dit is wat fout is gegaan. Naar mijn mening worden moderator middelen op niet-persoonlijke basis toegepast. Kun je discussiëren over het genomen besluit? Dat kan altijd. En dat mag ook altijd besproken worden in bijv. zo'n draadje als dit. Ik ga me niet uitlaten over of mengen in wat er tussen de betrokken personen is voorgevallen. Wél ben ik van mening - puur objectief - dat er nu vooral gekeken wordt naar de "status" van de betrokkenen. Daarmee wil ik zeggen dat als er - oneerbiedig genoemd - "nieuwelingen" zouden vertrekken / tijdelijk een pauze nemen vanwege eenzelfde voorval, dat dat minder zwaar gewogen zou zijn. Ieders bijdrage - op welke manier, dan wel of niet financieel - wordt vanuit ons allen super gewaardeerd en dat maakt onze gemeenschap. 4 1
Tjebbe Posted August 5, 2019 Posted August 5, 2019 Wordt zo'n weging ook gecommuniceerd binnen het team en belangrijker nog, met de betrokkenen?
Tjebbe Posted August 5, 2019 Posted August 5, 2019 Naar mijn mening worden moderator middelen op niet-persoonlijke basis toegepast. ... Daarmee wil ik zeggen dat als er - oneerbiedig genoemd - "nieuwelingen" zouden vertrekken / tijdelijk een pauze nemen vanwege eenzelfde voorval, dat dat minder zwaar gewogen zou zijn. Je hebt het in je laatste alinea over een weging.
Recommended Posts