Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ik overweeg om een degelijke verstelbare DE safety razor aan te kopen.
  • Zijn er hier mensen die dergelijke verstelbareDE safety razor gebruiken?
  • Zo ja, welk merk?
  • Wat zijn de voordelen en eventuele nadelen van de verstelbare DE safety razor ?
  • Wat maakt jouw verstelbare DE safety razor beter of gebruiksvriendelijker dan een ander merk?
Ik hoor het graag! By the way, me deze ochtend opnieuw heerlijk geschoren met de Merkur 37 C.
  • I like it 1
Posted

Ik heb er al een 6 tal geprobeerd en geen enkele kan mij overtuigen, enkel de Rockwell 6 s/c en de Karve (met verwisselbare platen) vind ik wel goed.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening !

• I like it 1
Posted

Ik heb de volgende verstelbare

·         Berkeley Custom shaver 

·         Gibbs #15

·         Gillette Aristocrat Slim Adjustable 

·         Le Coq – License Palmer 

·         Merkur Progress 

·         Merkur Vision 

·         Qshave (Merkur Futur kloon) 

·         Rasoir réglable à cliquet 

Ik kan niet zeggen dat die echt heel courant aan bod komen.  Mijn Merkur 37C heeft de voorkeur.  Van het lijstje zijn de Progress en de Vision mijn 2 favorieten.  De Berkeley beviel mij aanvankelijk wel, maar bij de laatste beurt voelde hij erg rauw aan, maar dat lag misschien aan het mesje. 

Je kan misschien eerst een Qshave nemen om te zien of een verstelbare wat is voor jou.

• 3 weeks later...
Posted
Skoebidoe schreef op 23-7-2019 om 10:44:
Ik overweeg om een degelijke verstelbare DE safety razor aan te kopen.
  • Zijn er hier mensen die dergelijke verstelbareDE safety razor gebruiken?
  • Zo ja, welk merk?
  • Wat zijn de voordelen en eventuele nadelen van de verstelbare DE safety razor ?
  • Wat maakt jouw verstelbare DE safety razor beter of gebruiksvriendelijker dan een ander merk?
Ik hoor het graag! By the way, me deze ochtend opnieuw heerlijk geschoren met de Merkur 37 C.

Ik heb zelf (de puristen zullen mij waarschijnlijk vervloeken, maar als nieuweling kan ik mij het waarschijnlijk wel permitteren) de Qshave RD728 (Merkur Futur clone) gekocht via een welbekende website die voornamelijk spullen uit China verkoopt. Mijn ervaring: erg comfortabel op setting 1 en 'eerste gang' met de haargroei mee, prima te doen. Kan zelfs als haastklus, aangezien razor behoorlijk vergevingsgezind is. Wel drie gangen voor mooi glad resultaat.

Daarna beetje gespeeld met de settings, tussen 2-3 vergelijkbaar resultaat, iets meer efficiency en met name wat makkelijker op de (voor mij) probleemgebieden, zoals aanzet snor naast de mond. Tussen 4 - 5, Wat voorzichtigheid geboden, geen haastklus van maken en je komt er wel. Setting 6 (max) is ander verhaal; razor 'grijpt / hapt' direct toe als je even niet oplet of het mes zijdwaarts i.p.v. de op-neer beweging laat maken. Ik had er toen overigens een scherp (alhoewel niet zo scherp als een Feather, ik geloof dat het Wilkinson DE was) mes inzitten en daar was geen aluin meer tegen te gebruiken, rechtstreeks EHBO kist in voor een pleister. Letterlijk een hap uit mijn onderlip (?) genomen.

Qua degelijkheid; prijs-kwaliteit wat mij betreft prima. Voor circa € 7 à 8 heeft het mijn verwachting overtroffen. Heb het mes nu iets langer dan een jaar, maar geen achteruitgang in staat van de houder. Er zit wel enige speling (circa 1 mm) in de draairing, maar dat heeft geen effect op scheren IMO en zat er vanaf het begin al in. Schijnt (voor deze kwaliteits-/prijscategorie) normaal te zijn.

• I like it 1