Guest Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (2) Pre-Shave: Proraso Pre Groen Zeep: Proraso Groen Kwast: Proraso Pro Aftershave: Kruidvat Aluin Aftershave: Speick Men Aftershave Lotion Aftershave: Speick Men Aftershave Balm SensitivEDT: Speick
Dajd94 Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 AP Shave Co Synbad 30 mm / H&S N075 / Treet Platinum (1) / SV Felce Aromatica zeep + AS De Treet Platinum heeft me verrast. Net zo comfortabel als zijn famillieleden van Carbon (Dura Sharp en Black Beauty) maar wel wat effectiever voor mijn gevoel. Heerlijk glad geschoren met de heerlijke geur van de Felce Aromatica om me heen. Een goede dag! 7
dulac66 Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Krabber: Rockwell 6C gun metalMesje: Rapira PLZeep: PAA Grapefruit-Coconut-VanilleKwast: NOM varkenASB: Arko gevoeligCologne: Florida waterVerstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 8
koenfucius Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Haircut and Shave Co N075Wizamet Super IridiumNom synthetische kwastCellaNivea sensitive balsemEn mooi glad. 9
Tjebbe Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Stirling Kong,Rustic Shaving Soap SandalRose,Rockwell 6C Gunmetal @5,Voskhod (2),Tunney aluin,Pitralon Polar.Prima scheerbeurt na een te korte nachtrust ...De Pitralon heeft zijn naam verdiend aan de huidige temperatuur van de poolkappen, denk ik. Geen vrieskou, wel een lekker geurtje. 6
ehv Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Prep, koud waterJ&T rubbersetWilliams scheercremeFasan + crystal plThayer's witch hazel, alcalado glacial, balea ultrasensitive balsemVanochtend viel het me op. Ik heb me al vaker geschoren met een Phoenix open comb slant. Die is luidruchtig. De fasan is stil. Morgen ga ik de Phoenix gebruiken om te vergelijken.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 5
Jan Zoethout Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 SvdD 20190722. Yaqi model R151016-S2.TFS "Sotto la Mole" scheerzeep (monster). RazoRock Game Changer GC84-P / Stork Ti "Paladin" greep. Gillette 7 O'Clock Sharp Edge (8). Novaya Zarya "Flower of Brocard" EdC. 5
shadowman12 Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Prep: Warm water Mes: Koraat Model 14 - 2.0 Scheerzeep: Eufros Fougere Scheerkwast: Kent BK12 After-shave: Koud water --> Saponificio Varesino Cubebe Aftershave Geur:Saponificio Varesino Cubebe EdP Geur van deze zeep mag wel wat sterker wat mij betreft, vind hem te licht. Gelukkig sample van shavedash.com 6
Levi Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 •EJ 21mm pure badger •EJ porselein •Stirling eucalyptus mint •Gold Dollar 208 •RR Game Changer .84 •Feather new hi-stainless •Stirling eucalyptus mint aftershave balm Een warme dag voor de boeg, een frisse scheerbeurt om te beginnen. Eerste gang met de Gold Dollar zonder snijwonden en al iets vlotter in handeling. Tweede gang met de GC waar het Feather mesje na vier maal nog altijd top is. Derde gang was eigenlijk totaal overbodig ?. Fijne dag iedereen ?. 11
Edsel Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Ikon B1 slant Treet Durasharp (2) Yaqi Brush Pannacrema Namaste scheerzeep Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 5
Tony Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 J. A. Henckels #14 carbonstalen uitvoering. fijne dag 4
mhharsta Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 Vanochtend vroeg een erg snelle scheerbeurt met de krabber, wat te laat uit bed voor het werk, maar de weekend stoppels zijn weer verdwenen. Trumpf met Rapira mesje Stirling varen scheerzeep en ASB Shavemac forumkwast 6
shadowman12 Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 •EJ 21mm pure badger •EJ porselein •Stirling eucalyptus mint •Gold Dollar 208 •RR Game Changer .84 •Feather new hi-stainless •Stirling eucalyptus mint aftershave balm Een warme dag voor de boeg, een frisse scheerbeurt om te beginnen. Eerste gang met de Gold Dollar zonder snijwonden en al iets vlotter in handeling. Tweede gang met de GC waar het Feather mesje na vier maal nog altijd top is. Derde gang was eigenlijk totaal overbodig [emoji4]. Fijne dag iedereen [emoji41].Dit was ook mijn eerste scheerzeep, voorheen wel crèmes gebruikt Sent from my SM-A505FN using Tapatalk 2
Levi Posted July 22, 2019 Posted July 22, 2019 @shadowman12 een lekker ruikende zeep. De munt is top. Een mojito zou er wel bij smaken tijdens het scheren ?. 1 1
shadowman12 Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Prep: Warm water Mes: Koraat Model 14 - 2.0 Scheerzeep: Saponificio Varesino Tundra Artica Scheerkwast: Dorian Crafts Elite Stream Blue After-shave: Koud water --> Saponificio Varesino Cubebe Aftershave Geur: Paco Rabanne One Million 7
Guest Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (3) Pre-Shave: Proraso Pre Groen Zeep: Proraso Groen Kwast: Proraso Pro Aftershave: Kruidvat Aluin Aftershave: Speick Men Aftershave Lotion Aftershave: Speick Men Aftershave Balm SensitivEDT: Speick De FaTip Grande MK2 gaat steeds beter bevallen. De aanloop problemen die ik met deze krabber heb zijn verleden tijd en de krabber is hierdoor op de ranglijst van geliefde krabbers flink in positie gestegen. De mentholparels van Proraso brengen verkoeling maar het mag met deze temperatuur wel meer verkoelen al heb gelezen dat B&M terror voor meerdere uren verkoeling zorgt.
koenfucius Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Rocnel Elite 2019 aggressiveWizamet Super IridiumYaqi ColaProraso wit pre-shaveProraso witNivea sensitive balsemProraso wit is voor mij het maximale menthol-niveau dat mijn huid verdragen kan. Prettig bij dit hete weer. 9
Dajd94 Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 AP Shave Co Synbad 30 mm / H&S N075 / Treet Platinum (3) / Saponificio Varesino 70th Anniversary zeep + AS Een rondje aan het maken langs al mijn SV-zepen. Ook dit is een heerlijke geur! Erg verfijnd en elke keer weer genieten. De Treet Platinum mocht nog een derde keer optreden. Dat leverde een fijne, probleemloze scheerbeurt op. 6
Alex_G Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Koud water Haslinger Schafmilch Dutchy Syntheet Dovo Bismarck ASB sample die ik in de barbershop had ontvangen van American Crew 8
RolfMetHaar Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Razorock gamechanger 0.84 met voskhod (1)Yaqi 26mm synthetischElly's wondershop baltic breezePinaud aftershave lotionStirling varen asbWaar ik de vorige keer wat twijfelde aan het verschil tussen de 0.84 en 0.68 baseplate heb ik nu zeker een gladder resultaat behaald dan vorige keer.En comfortabel.De baltic breeze is ook weer een hele fijne zeep, één van de bijkomende voordelen van deze zepen is dat ze geen laagje achterlaten op de wasbak of scheergerief. Behalve de synthetische kwast, die voelt wat gek als ik die uitspoel, als ik erin knijp lijkt hij te knarsen, misschien wel omdat hij juist schoon wordt van deze zeep.Lekkere geur weer, lekker fris, beetje barbershop maar dan wat kruidiger.Hiermee heb ik dan ook alle 4 van mijn Elly's zepen geprobeerd, en ik ben er dik tevreden over, goed schuim, super glad, en droogt absoluut niet uit. Waarschijnlijk omdat het een glycerine zeep is, daar heb ik verder geen ervaring mee, maar hij droogt ook mijn huid totaal niet uit. Geen trekkerig gevoel.Glad en tevreden wens ik u allen een hele fijne warme dag! 9
ehv Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Proraso groen, koud waterJ&T varken/dasL'essor + grelotPAA OC + crystal plStirling wintergreenThayer's witch hazel, alcalado glacial, balea ultrasensitive balsemHet mes voor de L'essor slijpen gaat steeds beter. Het lijkt nu een aanvaardbaar niveau te hebben. Dat wordt doorgaan met oefenen.De PAA is inderdaad luidruchtiger dan de Fasan. Dat komt door het holle greepje. De Fasan lijkt milder.@Harkos, ik mis je scheerverslag. Ik vind het leuk om je produktbeoordelingen te lezen.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 7 1
Dajd94 Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 ehv schreef 1 uur terug: @Harkos, ik mis je scheerverslag. Ik vind het leuk om je produktbeoordelingen te lezen. +1 Ook door mij werden de verslagen van Harrie altijd erg gewaardeerd. Dat geldt overigens ook voor de berichten van enkele andere leden, waarvan ik nog steeds hoop dat hun afwezigheid van tijdelijke aard is. 6 1
ehv Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 +1 Ook door mij werden de verslagen van Harrie altijd erg gewaardeerd. Dat geldt overigens ook voor de berichten van enkele andere leden, waarvan ik nog steeds hoop dat hun afwezigheid van tijdelijke aard is. Mee eens!Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 4 2
Recommended Posts