Ga naar inhoud
purgie

Edwin Jagger DE89 Reserve onderdelen

Aanbevolen reacties

Hallo, na een jaar of 4 gebruik is het schroefdraad van mijn EJ DE89 al niet meer goed. Op een of andere manier kan ik hem niet meer dichtschroeven. Schroefdraad lijkt wel 'op'
Erg jammer want ik gebruikte hem met veel plezier.

Had dit alleen niet verwacht van zo'n kwaliteitsmerk. Weet iemand of ik ergens nog een reserve kop kan kopen of moet ik gewoon een nieuw mes aanschaffen ? (alleen geen EJ voor mij meer)....

Alvast bedankt,

Gr Frank

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou EJ even aanschrijven, want ik lees hier en daar op fora dat hun coulanceregeling heel erg soepel is.

Mocht het niet lukken, dan zou ik gewoon een Muhle R89 kopen, da's praktisch dezelfde krabber maar dan in Duitsland gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, super bedankt, ga EJ ff een mail sturen... Is die Muhle van betere kwaliteit ? Zag bijvoorbeeld ook een Rockwell 6C staan, betaal liever wat meer voor een echt degelijke krabber die tig jaren meegaat... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of koop gewoon een SS krabber vb. Rockwell 6s die gaat levenslang mee en hoef je ook geen zorgen meer te maken met de schroefdraad ;)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of koop gewoon een SS krabber vb. Rockwell 6s die gaat levenslang mee en hoef je ook geen zorgen meer te maken met de schroefdraad [emoji6]
Zag trouwens op marktplaats een gillette rocket staan. Als beginner is eigenlijk mijn vraag, zijn deze oude razors echt zoveel beter dan de nieuwe razors van rond de 40 euro...?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
purgie schreef 2 uur geleden:

Zag trouwens op marktplaats een gillette rocket staan. Als beginner is eigenlijk mijn vraag, zijn deze oude razors echt zoveel beter dan de nieuwe razors van rond de 40 euro...?

De EJ staat over het algemeen goed bekend dacht ik. Ik gebruik hem al een jaar of 5 heel veel. Ik denk dat je soms ook de pech kunt hebben van een minder goed exemplaar. Die zullen er vroeger evengoed tussen gezeten hebben. Soms tref je voor heel weinig  een oude Gillette (of ander merk) die nog uitstekend is. Mocht mijn EJ het begeven dat denk dat ik het prima met  een ‘oudje’  zal redden. Er zij prima krabbers gemaakt vroeger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Draai je de kop van die krabber wellicht (te) stevig aan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Draai je de kop van die krabber wellicht (te) stevig aan? 
Nee, denk het niet. Ben altijd redelijk voorzichtig.. Het schroefdraad is gewoon versleten en/of gecorrodeerd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

De DE89 is gemaakt van zamac indien de chromen beschermlaag is verdwenen rot dat snel weg in het verleden werden componenten die aan slijtage onderhevig waren van messing gemaakt, zoals het schroefdraad.. Vaak hebben zamac krabbers een beperkt levensduur wil je langer gebruik maken van je krabber dan zal je een overstap dienen te maken naar ander materiaal zoals messing of rvs. Messing zijn bijvoorbeeld krabbers van FaTip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt weer voor de input, wat zou dan een goede niet al te agressieve krabber zijn  die niet van Zamac is gemaakt.. Die RVS Rockwell 6s is wel mooi maar vind 100 euro ff te gortig. Rockwell heeft ook wel andere goedkopere modellen maar snap niet precies voor wat voor materiaal die gemaakt zijn.  Of heeft Fatip ook niet agressieve razors ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

FaTip heeft Open Kam en een Gentile gesloten Kam. Persoonlijk denk ik dat agressief niet de juiste bewoording is, je hebt efficiënte krabber en minder efficiënte krabber. Of je iets zeer efficiënt vindt is ook persoonlijk, in ieder geval kan ik goed uit de voeten met een FaTip Classic terwijl andere hem veel te efficiënt vinden maar ik denk dat ervaring en het zetten van weinig druk bij een FaTip de belangrijkste eis is. Ik bezit de MK1 en MK2 versie, MK2 is een behoorlijke getemde versie. Voor rond de 15 a 20 euro heb je al een FaTip dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
UnShaven schreef 3 uur geleden:

De DE89 is gemaakt van zamac indien de chromen beschermlaag is verdwenen rot dat snel weg in het verleden werden componenten die aan slijtage onderhevig waren van messing gemaakt, zoals het schroefdraad.. Vaak hebben zamac krabbers een beperkt levensduur wil je langer gebruik maken van je krabber dan zal je een overstap dienen te maken naar ander materiaal zoals messing of rvs. Messing zijn bijvoorbeeld krabbers van FaTip.

Onzin. Autoonderdelen en in het verleden onderdelen van vuurwapens worden van zamac gemaakt. Zamac heb je in verschillende kwalitieten, en tegenwoordig wordt alleen nog de goeie kwaliteit gebruikt. Zamac heeft zn slechte naam omdat in de jaren 60 begin 70 een lage kwaliteit gebruikt is die eigenlijk niet voor krabbers geschikt is. Gebruik je goeie kwaliteit (al decennia lang iedereen) met goede verchroming (ditto) is er niks aan de hand. Ik wijs u in deze context op mijn zamac krabbers uit de jaren 30 en 40, waar niets mis mee is.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb vandaag op marktplaats een fatip testina gentile gekocht. Ben benieuwd...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb die fatip gentile nu een paar maanden in gebruik en ik moet zeggen dat ik deze krabber nog een stuk beter vind dan de EJ-89. Misschien iets agressiever. Huid moest ff wennen maar samen met mijn favoriete astra blades erg goede scheerbeurten. Echt een aanrader..

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.