Jump to content

Weggeef Sinterklaas actie - voor hen die minder hebben.

Recommended Posts

Posted

Beste mannen,

Ik denk dat we allemaal wel de verhalen van Sint Nikolaas kennen. Het meest bekende verhaal waarvan onze Nikolaas is afgeleid is het verhaal van de drie arme meisjes die geen bruidsschat hadden, en dus niet konden trouwen. En als slaven verkocht zouden worden Sint Niklaas stak er echter een stokje voor! Diezelfde Sint Niklaas heeft mij een vreemde opdracht gegeven. Hij had namelijk nog wat scheerzepen op de plank liggen, en gezien hij zich niet meer scheert heeft hij mij aangewezen weg te geven. Natuurlijk wel naar iemand die het echt kan gebruiken en het wat minder heeft.

Een huishoudelijke mededeling:

Het is natuurlijk leuk om iets te winnen, maar ik wil dit echt doen voor mensen die met sinterklaas geen grote cadeaus kunnen veroorloven, en geen dubbele kasten hebben... Dus mee doen mag vrijblijvend, maar ga aub niet mee doen als je 4 krabbers hebt, een stuk of 9 zepen en 3 kwasten en nog eens een straight of twee. Ik ga ook geen politie agent spelen en alles na-sporen (in shave of the days topics.) Ik verwacht dat iedereen die mee doet zelf wel weet wat hij heeft en niet heeft. En ook beseft dat als hij wint en hij stiekem een dubbele kast met spullen heeft hij het geluk van een ander die dat niet heeft wegpakt!

'Wat heeft de sint aan Meemai gegeven?'

De Sint heeft mij de volgende dingen toevertrouwd:

Zeep

Een mini stick palmolive, (niet de grote maar een mini stick die Sint in Duitsland op de kop heb getikt en nooit heeft gebruikt het aantal gram staat er niet op, maar het is toch een stick waar je naar mijn mening wel even mee doet.

Klarr Kabinet 250 gram,

Cela 150 gram, maar helaas heeft de gladde piet wel een gram of 5 gebruikt, stiekem toen niemand keek.

Een puck vergulde hand.

Weleda rasiercreme 75 gram uit Duitsland. Hier is ook een beetje uit, maar goed ook deze vond de gladde piet niet fijn.

Een Barbiere Di Figaro Raffiniato tester. Gladde piet gebruikt geen testers, hij bewaard ze.

40 gram Barbiere di Figaro Classico

TFS Barbe Rosse - gratis sample 30-40 gram gok ik.

Potje 50 gram Godrej shaving round, die dan wel over datum is, maar Sint heeft hem ergens in een heel oud winkeltje gekocht. Het doosje ziet er dan ook oud uit, en hier is gladde piet glad mee gebleven! Dus er is wel een beetje uit.

Aftershave

Nivea balsem (deze heeft piet een aanzienlijke tijd gebruikt, maar hij zit nog hartstikke vol want gladde piet is erg zuinig. Het etiket heeft wel flink geleden want het heeft lang bij de pieten in de badkamer gestaan, en dat zijn heel wat pieten die zich douchen, dus ja de aanslag van water is aanzienlijk!

Vergulde hand aftershave - Deze heeft gladde piet drie-kwart vol gelaten of nog wel meer!

Scheermesje

5x astra superior platinum double edge.

5x Wilkinson economy

5x Wilkinson sword

5x persona super

5x sharks

4x Bolzano

En om het af te toppen een goedkope omega varkenskwast! Ja die kostte niet zoveel....

Waarom is dit topic al zo vroeg hier Meemai? Sinterklaas komt toch pas op 5 December?

Dit klopt natuurlijk. Maar goed de maand gaat snel en voor sinterklaas wordt het een hel qua pakjes. Dan zit de post.nl overuren te draaien, en ik wilde hier ook nog wat advies gaan vragen de mening van het volk. Want die telt ook. Zo heb ik op het moment niet veel maar toch wat weg te geven. Kijk nu heb ik best aardig wat, althans een aardig mooi pakket. Alleen nu kan ik een iemand blij maken met dit hele pakket of ik kan het wat verdelen. De Sint heeft mij weinig instructies gegeven. En daarom post ik hem al zo vroeg, zodat ik kan kijken hoeveel aanmeldingen ik krijg en misschien dat ik dan twee pakketen maak. Maar goed daarom post ik hem zo vroeg.

Dan nog wat extra voorwaarden.

Minimaal 30 posts. (10 vind ik persoonlijk weinig 30 werpt toch al een grotere drempel op.)

Omdat het nu om 22:00 ingaat op een zaterdag. Zou ik het willen laten aflopen op zaterdag 22:00. Dan heeft iedereen 7 dagen tijd!

Het liefst had ik als dit mogelijk is de verzendkosten vergoed. Waarom? Puur om de kosten een beetje te drukken zo kan ik je vertellen dat de nivea balsem nieuw of de klarr kabinet 250 gram al gauw 7-8 euro kost. Natuurlijk krijg je er nog van alles bij. Mocht je er echt geen geld voor hebben dan neem je prive contact met mij op.

Hoe doe je mee?

Het liefst heb ik dat je het gewoon hier post, dan is het ook transparant. Aan de andere kant kan ik me begrijpen dat niemand graag wordt gezien als 'hij die minder te besteden heeft.' Maar ik wil het zo transparant mogelijk houden. Dat lijkt mij ook het handigste.

Dus je post 'Ik doe mee.' en dan ben je ingeschreven. Let wel op het tijdslimiet!

Bedankt voor het lezen, vriendelijke groet Meemai.

Posted

ik doe mee!

Toffe actie! Vooral omdat meemai zo vriendelijk was om me meteen even in te lichten via een pm.

Dit soort leuke acties brengen de sinterklaasgedachte weer terug na al dat gelazer over ons feestje. (ik probeer hiermee trouwens absoluut geen discussie op te laaien, dus laten we dat ook aub niet doen...)

Meemai de Gladde Piet, tof van je dat je zo'n actie bedenkt.

Verder schaam ik me niet dat ik even minder te besteden heb hoor ;)

Als het goed is beginnen binnenkort de 7 vette jaren weer, die 7 magere jaren zullen er toch wel zo onderhand opzitten?

Voorlopig heb ik alles wat ik moet hebben, het geld gaat elke maand helemaal op, maar dan heb ik wel alles wat ik nodig heb :)

Ik plaats nog berichten, dus slaap niet onder een brug :D;)

Maar een keer wat extra's zou zeker heel erg leuk zijn!

Posted

Mooie actie.

Iets om over na te denken...

Misschien dat mensen met minder spullen júíst minder dan 30 Posts hebben?

Posted

Genereuze actie Meemai. Maar als ik hier zo de posts lees denk ik dat Iwan073 een punt heeft.

Posted

Ik snap niet helemaal hoe de connectie wordt gelegd tussen aantal berichten en rijkdom.

Is er een aantal berichten wat je mag plaatsen per verdiende euro?

Dan heb ik mn max voor dit jaar misschien bereikt?

Posted
Ik snap niet helemaal hoe de connectie wordt gelegd tussen aantal berichten en rijkdom.

Ik denk dat ze iets anders bedoelen Marco. Veel van de posts gaan over het hebben en gebruiken van scheerspullen. Die kosten geld. Als je er krapjes bijzit heb je naar alle waarschijnlijkheid minder spullen (daar gaat deze actie dus ook over) en bestaat de kans dat je meer leest hier dan post.

Maar wat mij betreft mag jij gewoon blijven posten hoor zonder eerst een loonstrookje te overleggen! ;)

Posted

Ik denk dat ze iets anders bedoelen Marco. Veel van de posts gaan over het hebben en gebruiken van scheerspullen. Die kosten geld. Als je er krapjes bijzit heb je naar alle waarschijnlijkheid minder spullen (daar gaat deze actie dus ook over) en bestaat de kans dat je meer leest hier dan post.

Maar wat mij betreft mag jij gewoon blijven posten hoor zonder eerst een loonstrookje te overleggen! ;)

Hahaha.

Dat is precies wat ik in ieder geval bedoelde Talibeard.

Posted

:mrgreen: tnx

Wat betreft het show je aankopen topic heb je waarschijnlijk gelijk. Maar als je kijkt naar de sotd's, en dan neem ik mezelf als voorbeeld, dan zijn er toch ook wel mensen die aan hun afwisseling komen met het gebruik van samples of gewonnen artikelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld maar één pakje mesjes gekocht; die van de Hema. De derby's kreeg ik bij mn krabber en de rest van de mesjes komt uit een sample-pakket, wat ik van Marcel kreeg, gratis en voor niks.

(super toch? ;) )

Het zegt dus niet altijd iets over je centen, op het show je aankopen topic na dan.

Posted

Ontzettend leuke actie! Ik heb zelf genoeg en doe daarom niet mee, hoop dat je iemand heel blij kan maken :)

Posted
Mooie actie.

Iets om over na te denken...

Misschien dat mensen met minder spullen júíst minder dan 30 Posts hebben?

Daar zit wel wat in. Maar aan de andere kant, stel iemand ziet dit een gast. Die wordt member knaly tien posts en doet hier mee. Wint en verdwijnt wellicht. Maar als je er meer moet maken is de kans dat je een band krijgt met dit forum groter. En iedereen is welkom. En daar iedereen een wee heeft. Want als ik gewoon iemand blij wilde maken kon ik een advertentie in de krant zetten. Ik wil wel iemand blijmaken van hier. Daarom vraag ik minimaal dertig. Maar input is welkom en uiteraard kan ik het omlaag schroeven naar twintig. Tien vind ik gewoon te weinig dat weet ik uit eigen ervaring. Bv dan ging ik vroeger altijd posten bv het topic van een kwast en dan zehgen. Boh ja die kwast is super!

Terwijl ik die kwast nooit heb gezien maar is toch een extra post van de benodigde tien.

Posted

Leuke actie gladde piet. Het is wel een flink pakket voor de gelukkige winnaar.

Succes met de actie en veel scheerplezier voor de winnaar.

mvg stephan

Posted

Laat ik dan hier mijn eerste post plaatsen. 20-30 posts haal in deze week denk ik niet, maar dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik wil gewoon even melden dat ik dit een mooie actie vind.

Overigens ligt mijn beginners setje (gekocht van Diqui-Long) bij mijn ouders te wachten tot het mijn verjaardag wordt. Waarschijnlijk dat ik daarna wat meer aan forum deelnemen toe kom ;)

Posted
Laat ik dan hier mijn eerste post plaatsen. 20-30 posts haal in deze week denk ik niet, maar dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik wil gewoon even melden dat ik dit een mooie actie vind.

Overigens ligt mijn beginners setje (gekocht van Diqui-Long) bij mijn ouders te wachten tot het mijn verjaardag wordt. Waarschijnlijk dat ik daarna wat meer aan forum deelnemen toe kom ;)

Tja als je wilt meedoen, kunnen we voor jou wel een uitzondering maken, 15 posts! Dat moet je lukken.