Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste leden,

Nu mijn bescheiden zeep collectie aan het groeien is merk ik op dat er toch wel veel zepen in plastieken verpakkingen zitten. Als bewuste mens wil ik toch mijn ecologische voetdruk wat verminderen. Hebben jullie nuttige tips om dit initiatief te verwezenlijken of informatie om dit te doen? Welke merken bieden navullingen aan en welke diameters worden daarvoor gebruikt? Alvast bedankt!

Posted

Plastic hoort thuis in de kunststofbak, dat is het enige wat ik je kan advizeuren.

Nou ja, volgensmij wordt MWF ook in papieren navulverpakking geleverd, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

En als ik mag zeuren: als je echt ecologisch bezig wilt zijn, dan ga je gewoon zelf zeep koken zieden, want voor alles geldt: "think global, act local", en haal je niet alles van heinde en verre.

• I like it 1
Posted

Een paar merken die me te binnen schieten: DR Harris, Taylor, Lea, Muhle/Edwin Jagger, Haslinger, Geo F Trumper, Stirling, Meissner en dan vergeet ik ongetwijfeld nog een heleboel andere zepen, of ik ken ze niet..

• I like it 2
Posted

SV doet ook veel zepen in een karton. Alleen Cubebe,Cosmo, 70th anniversary,optunia zit in een tin, de rest  zit in een karton met een papiertje wikkel eromheen.

En ze hebben hele mooie zeep containers van hout of andere hoogwaardige materialen.

• I like it 1
Posted

Ik heb ook zitten denken om navulling zeep te smelten in de gewenste pot. Maar hoe smelt je zeep? Is dat au bain marie? Enige ervaren smelters hier ??

Posted
Levi schreef 5 minuten geleden:

Ik heb ook zitten denken om navulling zeep te smelten in de gewenste pot. Maar hoe smelt je zeep? Is dat au bain marie? Enige ervaren smelters hier ??

Ik zou ze eerder raspen en dan ergens in bewaren, @Hanskoning had volgens mij pas nog een ervaring dat smelten fout kan gaan.

Magnetron kan ook

• Put the soap in your shaving mug.
  • Place the soap and shaving mug in the microwave and set the timer to 15 second, make sure to keep watching the soap as it can melt very quickly. If the soap did not melt in that time then add another 15 seconds and keep watching the soap.
  • Once the soap melts in the mug, take it out of the microwave and let it sit for 2 days.
  • By now the soap should harden and should have formed to the shape of the mug.
Posted

Smelten kun je alleen met glycerinezeep, "verzeepte" zepen kun je bijvoorbeeld raspen en in een pot aandrukken. 

• I like it 1