Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb onlangs via De Markt een mooie Ace silvertip 24mm met een fraai gedraaid handvat van Jan Zoethout overgenomen. Alhoewel ik best tevreden ben over deze kwast valt het me op dat op de een of andere manier deze kwast veel zeep wil opnemen, maar het matigjes weer afstaat. Opkloppen is geen enkel probleem maar om de zeep goed de kwast uit te krijgen moet ik hem eigenlijk uitknijpen. Nou is dat na de laatste gang geen probleem , maar tussendoor wat lastig. Is dit een eigenschap van deze kwast waar niet veel aan te doen is of kan dat nog veranderen naar mate je zo'n kwast vaker gebruikt? Bestaat er misschien iets wat ik zelf zou kunnen doen?

Edit: Bedenk me dat iets meer info wellicht handig is. Ik roteer met kwasten dus de kwast is volledig droog voordat ik hem laat weken in warm water. Ongeveer 5 minuten. Daarna schud ik overtollig water eruit en/of geef een knijpje in de knot. Daarna laden en kom soppen.

Posted

Is het een nieuwe knot geweest of is ie al ingewerkt? Als hij nieuw is kan het even duren voor hij op stoom is. Als de haardichtheid groot is, zal hij sowieso wat makkelijker zeep vast houden. Dan ben je in ieder geval vlotter door je zeep heen ?

Vijf minuten je kwast weken doe je je kwast en het handvat op de lange termijn geen plezier mee, dat zou ik zeker fors inkorten.