Harkos Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Een kennis uit de scheerwereld stuurde me een doosje Lord Cool om te proberen en aan de lijst toe te voegen. Had wel enige verwachting van dit mesje, daar de meeste Lord mesjes me goed bevallen en allemaal op of boven mijn gemiddelde van 7,7 beurten per mesje funktioneren. Deze dus niet. Voelde al wel bij de 4e en 5e beurt, dat het er geen 9 zouden worden, maar dit is voor een Lord toch wel het andere einde. De beurten waren voldoende, maar allemaal net niet van dat flitsende. Nee op basis van dit mesje hoef ik deze Lords niet. Mijn oordeel: Voldoende, goed mesje, maar er zijn betere. Zal ze niet kopen. 1- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P Van Wilco een doosje Lord Cool ontvangen en die dus maar meteen gebruikt. Goed scherend Stainless mesje. Word er vlot glad mee, zonder poespas. Eens zien wat de volgende beurten opleveren, maar dit voelde goed. Het mesje zat wel in de Game Changer en dat verdoezelt veel, echter dit is gewoon een mooie combi, dat goed scheert. 2- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt (metaal) De Lord Cool is verrassend prettig om te gebruiken. Mooi glad geschoren zonder enige moeite. De Mulcuto Schrägschnitt is prima om op de automatische piloot mee te scheren. Kijk en dan komt een mesje, dat goed meewerkt, ook goed tot zijn recht. Ofschoon de krabber zich dus goed laat gebruiken, is het er wel één, die met een minder mesje er in, je dat meteen laat merken. 3- Krabber: Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole Het mesje is merkbaar een Lord. Mooie snit, vloeiend en absoluut niet rauw. In de 38c zo'n echt vergevingsgezinde krabber, waar je geen ravage mee kunt aanrichten, een prima combi. Ergo prima scheerbeurt zonder gedoe. 4- Krabber: Fatip Piccolo Special Edition (OC) Het mesje gaat prima door. Deze keer moest ik even zien of het gedrag aan het mesje lag, want voelde even vreemd. Blijkt uiteindelijk aan de nieuwe Fatip krabber te liggen. Ik ben gewend aan een zeer effectieve krabber en dan is deze nieuwe uitvoering een stuk tammer en toch wel effectief met de open kam. 3 rondjes en prima glad. Even na gemeten en is de onderplaat 0,1 en de bovenplaat 1,6 mm breder van deze uitvoering. De oude onderplaat is 17,9 en de nieuwe 19,5 mm breed. Verhoudingen, die er zeker toedoen. Deze krabber valt voor mij in de categorie no-nonsense. 5- Krabber: Fatip Piccolo Special Edition (SB) De Lord Cool wordt wat sleets heb ik de indruk, loopt niet zo lekker. Kan ook aan de nieuwe voor mij onbekende krabber liggen. Ben gewend aan d effectievere oude Fatip en deze met gesloten kam is erg vergevingsgezind, maar daardoor moet ik extra opletten, dat de baard echt verdwijnt. 6- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P Begonnen met de Lord Cool, maar deze tijdens de 2e ronde er uit gedaan, want dat kan veel beter met de gebruikte krabber. Een Gillette Silver Blue mocht de klus afmaken. In de Game Changer liet de Lord duidelijk zien aan zijn eind te zijn. Normaal doen mesje het daarin net even beter, maar in dit geval voelde het dus echt als op. Verwondert mi van een Lord mesje, maar goed wel 5 prima beurten, dus wel mijn 5 norm gehaald, maar niet met vlag en wimpel. Naar index Harkos 5
ArieMaiden Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Mooi verslag. Ik was erg benieuwd naar dit mesje. Mijn favoriet is de Lord classic.Dat zal dus niet veranderen, maar aangezien ik de meeste mesje na 3 beurten wegwerp zou dit mesje dus ook prima bruikbaar kunnen zijn.
Harkos Posted July 8, 2019 Author Posted July 8, 2019 ArieMaiden schreef 40 minuten geleden: Mooi verslag. Ik was erg benieuwd naar dit mesje. Mijn favoriet is de Lord classic. Dat zal dus niet veranderen, maar aangezien ik de meeste mesje na 3 beurten wegwerp zou dit mesje dus ook prima bruikbaar kunnen zijn. Weet niet hoe zwaar je baard is, maar 3x lijkt me zonder meer prima haalbaar. Echter de Classic zou ook mijn voorkeur hebben dan.
ArieMaiden Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Normale baard. Een mesje moet heel slecht zijn wil die de drie niet halen bij mij.Als ik de Lord Cool tegen kom zal ik ze niet laten liggen.
Recommended Posts