Ga naar inhoud

SvdD 8-7 t/m 14-7

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd met je primeur!

Ik vermoed dat je even op zoek moet naar de juiste hoek waarmee je gaat scheren. Op een gegeven moment voel je het mes ‘snijden’ in je baard. En geen druk....

edit: rolfmethaar was me voor, over het hoofd gezien.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 8 uur geleden:

Luyixian Synth-24x68,
Martin de Candre Agrumes,
Mühle R41 (2011),
Gillette Silver Blue 3e x,
Rebul Lime,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel,
Loris E-048 Cool Water.

SOTD_20190711.thumb.jpg.a76d5de6900535bd51e5d9e690a42f53.jpg

Kwast en zeep:
Luyixian Synth-24x68 en Martin de Candre Agrumes:
Citrus van de MdC Agrumes opgeklopt met een stevige syntheet geeft een heerlijk schuim in de warme M keramiek kom. De MdC is toch wel een zeep, die zich onderscheidt door kwaliteit en geur. Dit soort zepen leidt er toe, dat er een aantal in mijn rotatie zullen verdwijnen en het assortiment mag krimpen! Heb toch genoeg tot het einder der dagen. Blijven zoeken naar iets bijzonders wordt steeds moeilijker, indien kwaliteit de norm is.
Mesje en krabber:
De Gillette Silver Blue voor de 3e x gebruikt.
De Gillette Silver Blue doet opnieuw zijn werk erg goed. Echter kwam de aluin vanmorgen echt tot inzet, want toch een paar lekkages. Dat lag echter niet aan het mesje, maar de combi. Denken, dat je een R41 (2013), of eigenlijk gedachteloos scheren en dan er op los gaan met de R41 (2011) is niet verstandig! Goed  na het tweede sneetje rinkelde de bel. Aluin.
Resultaat: BBS.
Tenslotte: De Rebul liet zich duidelijk merken, maar geen wonder na net een kaasschaaf behandeling. Shave Doctor er over en weer mooi verzorgd. Een puf Col Water van Loris. Lekker en de schraalheid opgelost, erg glad!

Harry probeer ook eens de fourgere(varen)

ik heb ze allemaal en ze zijn allemaal top maar de fourgere is voor mij de absolute topper binnen mdc

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Elly's wonder shop Baron Munchhausen
Mydlana chata scheerkom
Yaqi tuxedo kwast
Fatip Piccolo krabber
Rapira mesje
En als afsluiter Yak en Yeti ASB
Een lekker scheerbeurt met een goede scheer combinatie.Het schuim gaat makkelijk in de Poolse kom met de yaqi kwast en de zeep glijd goed en ruikt fris en zoet naar mijn idee en de piccolo haalde de haardjes met gemak weg.
Dan als sluiter de natura siberica Yak en yeti, een vaste aanwinst in mijn scheer ritueel.
Fijn dag alleb71f6448b09b5d63d3f92db017cd119c.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Asylum Rx
Feather Professional
Nom synthetische kwast
Mike's natural soap Lime
Nivea sensitive balsem

De Mike's Soap schuimt heel vlot op en laat een goed gevoel achteraf. Alleen de geur bevalt mij niet, kan ik alleen maar omschrijven als "metalig"582197cae194f0eb1e288a1468e27fd0.jpg

• Vind ik leuk 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Krabber: Timeless 0.95 OC
Mesje: Voskhod (3)
Pre-Shave:Prep
Zeep: Speick scheerstaaf
Kwast: AP Shave Co 28mm SilkSmoke Butterscotch handvat
Aftershave: Kruidvat Aluin
Aftershave: Speick Men Aftershave Lotion
Aftershave: Speick Men Aftershave Balm Sensitiv
EDT: Speick

Het was duidelijk tijdens scheerbeurt dat de Voskhod niet langer geschikt was om te scheren. De scheerbeurt toch kunnen afronden met een hoop getrek en dat geeft toch nooit zo fijn scheerresultaat. Jammer dat de Voskhod zo'n wisselend kwaliteit heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

AP Shave Co Synbad 30 mm / Gamechanger 0.84 / Permasharp (1) /Penhaligon’s Blenheim Bouquet 

Goede spullen van Penhaligon’s! Komen nauwelijks aan bod, maar op zijn tijd erg fijn om te gebruiken. 

Dit was mijn laatste Permasharp mesje. Het pakje is op en ik zie geen reden om hier meer van aan te schaffen. Er valt redelijk goed mee te scheren, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Fijne dag! 

228A03E7-277D-4255-AE02-3CF9DF7AEEAA.jpeg

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheermes    Mulcuto Schraetschnitt
Mesje    Gillette Rubie Platinum
Aantal keren gebruikt    6
Scheerkwast    J&T tweeband Das
Scheerzeep    Saponificio Varesino Dolomiti
After shave     Saponificio Varesino Dolomiti ASL

Voorbij met de pret: niet glad, droge huid. Had ik maar de Fil#14 en MdC in de buurt

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

dan moet je de krabber maar niet uitschelden. Probeer het de volgende keer met Schraegschnitt, je zult zien dat dat beter gaat. Overigens heb ik me met nog geen enkel Gillette-DE-mesje normaal kunnen scheren.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling 26/54,
Baume scheercrème,
Yaqi dubbele kam slant,
Kai (3).

2c5286df6256f47ca9d815a2f0199479.jpg

Mijn reis door scheerland neigt sowieso meer naar het milde en de laatste tijd kies ik ook meer en meer de milde efficiëntie.
Deze krabber is super direct en voelde met de vleug mee best goed, de kromming zorgt voor een fijn en stabiel mesje. Tegen de vleug in, en dan vooral op de bovenlip, begint het toch een beetje te 'stuiteren', te trekken; het comfort is dan wel weg...

Ik ben benieuwd hoe hij jullie bevalt, met name ben ik benieuwd hoe Richard 'm classificeert.

Fijne dag!

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Delen op andere sites

De mijne bevindt zich ergens. Veel nauwkeuriger kan ik niet melden, daar de track&trace van de singaporese post niet heel jofel lijkt te functioneren.

Ervaring van een Amerikaan wiens mening ik wel vertrouw leert dat je de bovenplaat moet volgen en de kam je gezicht niet moet laten raken voor een comfortabeler scheerbeurt. Een bevestiging/ontkrachting hiervan volgt zodra ik ervaring heb.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

F.Herder 25

Shavemac forumkwast 24 mm. silvertip D01, wordt fijner en fijner deze kwast na langer gebruik.

TFS Bergamotto Neroli scheerzeep en AS, top wat betreft verzorging, geur en scheereigenschappen.

01bf3b68733d84c3800a158b3ecf85e6.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20190712.

6Q6MnH5.jpg

M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke.
Castle Forbes "Cedarwood" scheercrème (monster).
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti Anaconda" greep.
Derby Premium (6).
Nouvelle Etoile (== Novaya Zarya) “Kuznetsky Most” ASL.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 41 minuten geleden:

F.Herder 25

Shavemac forumkwast 24 mm. silvertip D01, wordt fijner en fijner deze kwast na langer gebruik.

TFS Bergamotto Neroli scheerzeep en AS, top wat betreft verzorging, geur en scheereigenschappen.

01bf3b68733d84c3800a158b3ecf85e6.jpg

Ik had dezelfde silvertip en die werd ook steeds beter en beter. Helemaal super.

Echter verloor hij iedere beurt wat haren. Vervolgens is hij alweer anderhalve maand bij Bernd.  Ik ga eens vragen naar de voortgang, word vervolgd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kamp schreef 41 minuten geleden:

die Grahm ziet er mooi uit Tony,  van wat voor hout zijn de handvatten?

Dat is snakewood Wim, in Nederland letterhout genoemd

mooi hè 

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Prep, koud water
M-keramiek
Proraso kwast
Mitchel wool fat
yaqi of slant
Chrystal mesje
Thayer's witch hazel, epsilon blue, balea ultra sensitive balsem

Het advies gevolgd met de yaqi. Ik heb ook minimaal tegen de vleug geschoren. Wel redelijk geschoren. Het oordeel over de yaqi laat ik voorlopig aan de experts over.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
Kamp schreef 16 minuten geleden:

Inderdaaf erg fraai, zelf gemaakt?

Inderdaad zelf gemaakt.

ik heb onlangs nog het laatste stuk uitgezaagd, maatje 8/8, interesse?

FCA21EA5-D199-4CE9-9B4A-53A463BA34AA.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisA schreef 1 uur terug:

Ik had dezelfde silvertip en die werd ook steeds beter en beter. Helemaal super.

Echter verloor hij iedere beurt wat haren. Vervolgens is hij alweer anderhalve maand bij Bernd.  Ik ga eens vragen naar de voortgang, word vervolgd.

Hij schijnt het enorm druk te hebben, verkoopt ook al via giftsandcare zag ik.

Vervelend is dan wel dat jij lang kan wachten op je kwast......

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prep: warme douche 

Kwast: EJ pure badger

Zeep: TGS Amber Fougere

Scheerkom: EJ porselein met handvat

Krabber: RR Game Changer .84

Mesje: Astra Superior Platinum

After: Proraso aluin

Clubman Pinaud Special Reserve   

Gladjes het weekend beginnen ?.               

B61812B1-6AC1-4971-AD7D-FD28C5C6A78A.jpeg

• Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, ik heb iets je minder hard verloren, maar toch verloren...

Score 2 - 0 open scheermesmes

Gereedschap:
De Vergulde hand: zeep, ASB, kwast en aluin
Modded Gold Dollar open

Vandaag weer met het open scheermes bezig geweest.
Ik was gelukkig iets minder bang dat ik me zelf de keel zou doorsnijden, dus dat was prettig. Ook kwam er nu echt wat haar af. Geen BBS, maar draagbare stoppels.

Ik merkte ook dat me hand steeds net niet goed zat. Enige tips over hoe je de hand moet houden, hij zat steeds voor me gezichtsveld. Vond ik niet fijn als ik met een mes tegen me keel sta.

Trouwens, moet ik mijn linker deel van me gezicht met me rechter hand doen en omgekeerd, of kan ik beide kanten me dezelfde hand doen?

Maar goed fijn dat het toch iets beter ging. Sorry dat ik geen foto heb:(

Youri

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.