Jump to content

SvdD 8-7 t/m 14-7

onno
 Share

Recommended Posts

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,
Elly's Dear Odessa,
Mulcuto Schrägschnitt (kunststof),
Gillette Silver Blue 2e x,
Eyüp Sabri Tuncer Tütün,
Bay Rum Harkos® ASB,
Pinaud-Clubman Special Reserve.

SOTD_20190710.thumb.jpg.0ec659b5d52d5b596d8cec8591fb4e55.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Elly's Dear Odessa:
De laatste van mijn 3 nieuwe zeepjes uit de Oekraïne was aan de beurt, Dear Odessa. Complexe geur in het doosje met een boventoon van cacao en wat koffie. Opschuimen ging erg makkelijk met de Virginia Sheng in het olijvenschaaltje. Wen wat aan deze glycerine zeep. Had dan ook een mooi stevig vol schuim deze keer. De geur is net als bij de twee voorgangers snel minder en tegen het eind van de 3e ronde was het wel gebeurd. Prettige zeep om mee te scheren, maar geen geurbom.
Mesje en krabber:
De Gillette Silver Blue voor de 2e x gebruikt.
De Gillette deed wat het moest doen, ""schnittig"" scheren. In combi met de kunststof Mulcuto Schrägschnitt een mooi licht geheel, waarmee het hele bolletje vlot glad werd! Geen irritaties of wat dan ook.
Resultaat: BBS.
Tenslotte: De zeep leent zich voor deze grappige lijn om te verzorgen: Turkse Tabac, eigen Bay Rum ASB en de stevige geur van de Pinaud Special Reserve. Wel een zeer masculien geheel. Lekker.

• I like it 8

UnShaven schreef 3 uur geleden:

Ik heb ook de 0.68 gehad niet OC maar daar moet je de hoek wel steeds goed hebben een ander nadeel in mijn geval is dat je te vaak over je huid gaat om een gladde beurt te krijgen en daardoor ontstaat irritatie. Bij de 0.95 OC voel je duidelijk het mesje en je moet absoluut geen druk zetten. Met de lange grepen vondt ik de balans van de Timeless niet goed en heb om die reden de korte dimpled greep aangeschaft. Groot voordeel van 0.95 is dat deze zo efficiënt is dat je het aantal scheerbewegingen flink kan reduceren en hierdoor minder irritatie hebt en nog eens snel klaar bent ook.

@Dajd94 Raar genoeg is de 0.95 in mijn geval het meest comfortabel omdat je niet zoveel scheerbewegingen maakt. Je moet absoluut geen druk zetten aangezien de krabber voldoende massa van zichzelf heeft.

Ik denk datWilco Roos  de laatste is die een Timeless heeft gekocht en bezit de 0.68 en 0.95 variant en hij kan de misschien het beste zijn bevindingen kenbaar maken.

Ik heb de OC .95 en de Scalloped .68, de laatste vind ik ronduit onprettig scheren, de OC op de uiterste rand van comfortabel, maar ik scheer met korte herhaalde bewegingen, misschien moet ik langere rustige halen gebruiken. Ook gemerkt dat de .95 oefening nodig blijft hebben, waar de Fatip een soepele moeiteloze scheerbeurt geeft (na vroeger door mij piranha genoemd te zijn, wil het met de Timeless slechts nu en dan goed lukken, oefening, ik weet het, net als de Charcoal lvl2 waar ik mij tot nog toe niet brilliant mee heb kunnen scheren, ik heb de hoek gewoon niet goed denk ik.

• I like it 3

Niet helemaal ontopic hier...
maar mijn Timeless is er een van de eerste lichting, dus met kam en een. 95 bekopening.
Ik zou graag eens een andere willen proberen, want hij kan soms toch wel wat happen.
(Ik vind het wel de mooiste combi en mijn oog wil ook wat...)

• I like it 2

Wilkinson Sword Sticky
Feather High Stainless 1*
Whipped Dog 24mm syntheet
Antiga Barbearia de Bairro zeep
Pitralon Classic ASL
Perfecte combi van mesje en krabber.
Weer fris en glad..!

• I like it 4

Vandaag het volgende ingezet: met Astra Blauw (3x), en 3P als preshave. Mooie combi, die zeep van Maggard met Floid AS. De 3P PS geeft net dat ene beetje verkoeling waar de Maggard zeep absoluut laat afweten.

image.png.788c6c372714df5a40886bb7d0a55e1a.png

• I like it 5

Shavemac Shaving Society LE2018/Jungle Moss/24/50/fan/Silvertip
Le Pere Lucien - Rose de Pushkar
Wacker - FdR Stosser 6/8
Unbekannter Alaun im Klassischen Behalter

Godverdomme goeie zeep en verrotte goed mes mannen.

• I like it 7

Yaqi Timberwolf 26mm
Cavex siliconen nap
MdC Fougere
Puma 443 5/8
Osma aluin
Stirling Varen asb

Potverdikke wat lekker weer! Wat nieuws geprobeerd met een nap.
Ik gebruik zo’n ding bijna dagelijks op mijn werk en bedacht me dat dat wel eens een handig kommetje zou kunnen zijn voor op vakantie bijvoorbeeld. Licht, onbreekbaar en desnoods opvouwbaar. Met de Yaqi moeiteloos een compact, volvet, yoghurtachtig schuim in dat napje. Die gaat mee op vakantie!
Ik heb het napje binnenstebuiten gedraaid zodat het reliëf aan de binnenzijde zit zodat het schuim wat sneller vormt.

IMG_3560.jpg

IMG_3562.jpg

IMG_3563.jpg

• I like it 12
  • Haha 1

Mulcuto Schragschnitt met Rapira PL (1x)

Shavemac forumkwast

Stirling Varen scheerzeep

Freshup AS

Strirling Varen ASB

Meestal een open mes, soms een krabber, en deze Mulcuto is sinds ik hem thuis heb absoluut favoriet. 

Blind te hanteren en een perfect resultaat.

e79b3c4197a89e9394ea4140c70b97f3.jpg

• I like it 8

Krabber: Timeless 0.95 OC
Mesje: Voskhod (2)
Pre-Shave:Prep
Zeep: Speick scheerstaaf
Kwast: AP Shave Co 28mm SilkSmoke Butterscotch handvat
Aftershave: Kruidvat Aluin
Aftershave: Speick Men Aftershave Lotion
Aftershave: Speick Men Aftershave Balm Sensitiv
EDT: Speick

En weer glad en mezelf met een bloedpuntje.

Zelfde gereedschap als gisteren alleen een andere zeep: de A&E Monte Carlo. Setting 3 van de Progress is voor mij de ideale middenweg tussen comfort en effectiviteit. 

0BA9A3AA-D789-42C8-8427-FFF820A845AF.jpeg

• I like it 6

RazoRock 400,
Simpsons Lavender Vetivert,
Karve Christopher Bradley F,
Kai (2),
Antiga Barbearia de Bairro Príncipe Real aftershave lotion.

f95fb48018014d8750d9466b2d608661.jpg

Beheerst en met antidruk geschoren.
Glad gelaat.

• I like it 8

Luyixian Synth-24x68,
Martin de Candre Agrumes,
Mühle R41 (2011),
Gillette Silver Blue 3e x,
Rebul Lime,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel,
Loris E-048 Cool Water.

SOTD_20190711.thumb.jpg.a76d5de6900535bd51e5d9e690a42f53.jpg

Kwast en zeep:
Luyixian Synth-24x68 en Martin de Candre Agrumes:
Citrus van de MdC Agrumes opgeklopt met een stevige syntheet geeft een heerlijk schuim in de warme M keramiek kom. De MdC is toch wel een zeep, die zich onderscheidt door kwaliteit en geur. Dit soort zepen leidt er toe, dat er een aantal in mijn rotatie zullen verdwijnen en het assortiment mag krimpen! Heb toch genoeg tot het einder der dagen. Blijven zoeken naar iets bijzonders wordt steeds moeilijker, indien kwaliteit de norm is.
Mesje en krabber:
De Gillette Silver Blue voor de 3e x gebruikt.
De Gillette Silver Blue doet opnieuw zijn werk erg goed. Echter kwam de aluin vanmorgen echt tot inzet, want toch een paar lekkages. Dat lag echter niet aan het mesje, maar de combi. Denken, dat je een R41 (2013), of eigenlijk gedachteloos scheren en dan er op los gaan met de R41 (2011) is niet verstandig! Goed  na het tweede sneetje rinkelde de bel. Aluin.
Resultaat: BBS.
Tenslotte: De Rebul liet zich duidelijk merken, maar geen wonder na net een kaasschaaf behandeling. Shave Doctor er over en weer mooi verzorgd. Een puf Col Water van Loris. Lekker en de schraalheid opgelost, erg glad!

• I like it 8

Труд
Yaqi 26mm synthetisch
Kommetje van de HEMA
Dvh aluin

Bdf distinto

Pinaud Bay rum aftershave
TOBS witch hazel as lotion

Vorige keer dacht ik dat de труд een slijpbeurt nodig had, maar nu ging het eigenlijk weer prima, moet wel zeggen dat de hht wat moeilijk verliep.
Klein tikje op de kin gemaakt maar verder verliep het weer heerlijk.

Die TOBS mag eruit, sinds lange tijd weer eens geprobeerd maar echt niet voor mij, droogt alleen maar uit en irriteert. Heb naderhand nog wat lekkere TFS asb gesmeerd, dat hielp.
Dus als ik iemand blij kan maken met de TOBS dan stuur maar een pm, mijn spul is het niet, dus je mag hem zo hebben.
De distinto sample is op, en ik denk dat dat wel ooit een volle pot van komt, heerlijk geurtje en scheert zoals we dat gewend zijn van TFS zepen.

Blij dat ik het open mes weer eens heb kunnen gebruiken, druk druk de laatste tijd en gezien mijn geringe ervaring kost het me meestal toch rind 40 minuten met het open mes, die ik niet altijd zomaar kan vrijmaken.

Hoe dan ook ben ik weer een happy camper met een babybillen glad gezicht.

Fijne dag allemaal515d6674b0a4022b7f8a72b6b6338ed0.jpg

• I like it 5

Oké, ik heb het geprobeerd. Maar ik heb verloren :D

Score 1 - 0 voor het open mes.

Gereedschap:
- Proraso green
- Vergulde hand ASB, aluin en kwastje
- Modded gold dollar
- Mühle R41 (2013)
- Gillette Permasharp

Dit was mijn eerste poging, en het ging niet slecht of zo. Echter ging er ook niet veel van mijn baardgroei af, dus...
Heb gewoon WTG, XTG, ATG gedaan maar niks. Wel een klein bloed plek je bij me kin.

Dus toen heb ik mijn vertrouwde Mühle R41 er maar bij gepakt, samen met een Permasharp. Toch maar even een beetje bijwerken.

Toch moet jullie niet bang zijn dat ik me verloren laat, ik kom terug. Kijken of ik dan wel win.

Word vervolgd...

P.S sorry voor de slechte foto. f99a5579bc88ce1e642534867604949a.jpg

• I like it 7

@Coarse , de eerste winst heb je binnen, geen bloedbad, en dat je niet meteen een perfect resultaat hebt bereikt.... je was gewaarschuwd :-)

Het duurt even maar je zal in stapjes verbetering krijgen. Het mes ziet er trouwens wel mooi uit met de blauwe scales!

• I like it 1

[mention=1288]Coarse[/mention] , de eerste winst heb je binnen, geen bloedbad, en dat je niet meteen een perfect resultaat hebt bereikt.... je was gewaarschuwd :-)
Het duurt even maar je zal in stapjes verbetering krijgen. Het mes ziet er trouwens wel mooi uit met de blauwe scales!
Ja, dat is waar. Vond het wel heel een ervaring, vrijwillige mes tegen keel zetten :D
  • I like it 1

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.