Ga naar inhoud

SvdD 8-7 t/m 14-7

Aanbevolen berichten

Stirling 26/54,
Oleo Soapworks Empire,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Gillette Silver Blue (3),
Oleo Soapworks Empire aftershave balsem.

2b99694fb6b2044eef7348ffd2aeaeac.jpg

Op naar de Tai Chi! Buitenles vandaag!

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dajd94 hoe is die zeep? (niet zozeer de geur, maar schuimkwaliteit en gevoel achteraf).  Op diverse fora lees ik alleen maar heel lovende kritieken, maar goed, die Amerikanen zijn goed in het creëren van nieuwe hypes (waar ik mij te vaak ook door laat meeslepen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

@koenfucius voor mij is het een zeep die dicht tegen de top aanzit. Net niet het niveau van bijvoorbeeld Ariana & Evans of Australian Private Reserve om maar twee Amerikaanse voorbeelden te noemen. Murphy & McNeil is een zeer zachte zeep, bijna een crème. Een volvet, glazig, piekerig schuim is in no-time geslagen.  De glijdende en verzorgende eigenschappen zijn voor mij van prima niveau. De asb is ook erg verzorgend, mits met mate opgebracht. Ik kan dit merk zeker aanraden. Ze schijnen wel verschillende zeepformules te hebben. Hoe die zich tot elkaar verhouden weet ik niet. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Prep, koud water
M-keramiek scuttle
Proraso kwast
L'essor + wedge grelot
Razorock Hawk + feather professional
Thayer's witch hazel, speick as, Nivea sensitive comfort balsem

Ik heb het slijpen en stroppen (nog) niet onder de knie. Ik ben na de eerste gang overgestapt op de Hawk.

Ik denk dat het veel YouTube kijken wordt en uitproberen om het onder de knie te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20190709.

muIf4ao.jpg

J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth.
Vulfix "Persian Musk" scheercrème (monster).
Seygus "Zeppelin" V2 0.7 / Seygus Ti greep.
Derby Premium (3).
Novaya Zarya "Flower of Brocard" EdC.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 09 juli 2019

SOTD_20190709
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Wolfman Razors - WR1 .67 OC WRH2 polished handle
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Saponificio Varesino - Faux Horn - 2.0 - 27mm Fan (Das - HMW)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Saponificio Varesino - Opuntia - Beta 4.3 - Special Edition
  • After-Shave: Saponificio Varesino - Opuntia - Splash
  • Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mühle Silvertip 3 band,
Elly's Baltic Breeze,
Ikon X3,
Gillette Silver Blue 1e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Kruidvat Comfort ASB.

SOTD_20190709.thumb.jpg.ed9060aec0b5f0e50b1ff4b6ba2717bd.jpg

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip 3 band en Elly's Baltic Breeze:
Warme scuttle, zachte Silvertip van Mühle en een nieuw zeepje, Baltic Breeze verzorgden vanmorgen het schuim. Niet van dat hele dikke schuim, dat lukt niet met deze kwast en zeep voor de 1e x. Prima scheren ging er wel mee maar de geur uit het doosje is niet consistent in de zeep.
Mesje en krabber:
De Gillette Silver Blue voor de 1e x gebruikt.
Het mesje heeft wel een aardige snit, maar dat was niet heel erg merkbaar. Dit komt door de combi met de X3. Die krabber is wat wezenloos en scheert niet bijzonder, met welk mesje ik er ook in heb gehad.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Wat Pinaud Original voor een lekker geurtje. Die zeep kan alles over. Laatste restje uit het Kruidvat ASB flesje geperst en klaar. Geen topbeurt, morgen beter.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Prep: Warm water 
Mes: Koraat Ebony 6/8
Scheerzeep: Australian Private Reserve Fougère Trois - Special Edition
Scheerkwast:Declaration Grooming B7 & Wolf and Whiskers Illiad
After-shave: Koud water --> DR Harris Windsor Aftershave Milk
Geur:Saponificio Varesino Cubebe EdP

spacer.png

Goede zeep, fijne frisse geur

• Vind ik leuk 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Rocnel Elite 2019 aggressive
Wizamet Super Iridium
Yaqi Moka Express
Eufros Zanzibar
Nivea sensitive balsem

Erg moeilijk om de Rocnel opzij te leggen, en andere krabbers aan bod te laten komen, en dus doen we dat vandaag dan ook niet.
812c951cee16e7cd7493ee10ced4279b.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Krabber: Timeless 0.95 OC
Mesje: Voskhod (1)
Pre-Shave:Prep
Zeep: Speick scheerstaaf
Kwast: AP Shave Co 28mm SilkSmoke Butterscotch handvat
Aftershave: Kruidvat Aluin
Aftershave: Speick Men Aftershave Lotion
Aftershave: Speick Men Aftershave Balm Sensitiv
EDT: Speick

Altijd even aanpassen als ik weer de Timeless gebruikt, je voelt namelijk heel duidelijk het mesje over je huid gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
UnShaven schreef 17 minuten geleden:

Altijd even aanpassen als ik weer de Timeless gebruikt, je voelt namelijk heel duidelijk het mesje over je huid gaan.

Grappig om te horen @UnShaven, dat heb ik bij mijn Timeless namelijk totaal niet. Daarmee aai ik over mijn bakkes en je ziet het effect, maar voelt het niet.

Maar goed, dat geeft maar aan wat voor verschil een blade-gap kan maken. De mijne is een 0.68 gesloten kam versie.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 1 uur terug:

Grappig om te horen @UnShaven, dat heb ik bij mijn Timeless namelijk totaal niet. Daarmee aai ik over mijn bakkes en je ziet het effect, maar voelt het niet.

Maar goed, dat geeft maar aan wat voor verschil een blade-gap kan maken. De mijne is een 0.68 gesloten kam versie.

Ik heb ook de 0.68 gehad niet OC maar daar moet je de hoek wel steeds goed hebben een ander nadeel in mijn geval is dat je te vaak over je huid gaat om een gladde beurt te krijgen en daardoor ontstaat irritatie. Bij de 0.95 OC voel je duidelijk het mesje en je moet absoluut geen druk zetten. Met de lange grepen vondt ik de balans van de Timeless niet goed en heb om die reden de korte dimpled greep aangeschaft. Groot voordeel van 0.95 is dat deze zo efficiënt is dat je het aantal scheerbewegingen flink kan reduceren en hierdoor minder irritatie hebt en nog eens snel klaar bent ook.

@Dajd94 Raar genoeg is de 0.95 in mijn geval het meest comfortabel omdat je niet zoveel scheerbewegingen maakt. Je moet absoluut geen druk zetten aangezien de krabber voldoende massa van zichzelf heeft.

Ik denk datWilco Roos  de laatste is die een Timeless heeft gekocht en bezit de 0.68 en 0.95 variant en hij kan de misschien het beste zijn bevindingen kenbaar maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.