Anniedrew Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 Scherende collegae, Na de korte ingebruikname van mijn Gamechanger 0.84P bleef er toch een vraag hangen wat betreft het onderhoud, specifiek het afdrogen na het scheren. Drogen jullie ook het DE mesje zelf af na de scheerbeurt, of is dit niet nodig tussen de onderlinge scheerbeurten door? Zelf vind ik dit nogal een link klusje en wil ik de handelingen met het mesje zelf tot een minimum beperken. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee omgaan en wat betreft jullie het minimum aan onderhoud na het scheren is.
Levi Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 @Anniedrew, na elke scheerbeurt spoel ik met warm water mijn krabber af. Ik neem alle onderdelen uit elkaar en droog ze helemaal af, ook het mesje. Het is inderdaad zo dat dit met een goede focus moet gebeuren want een foutje is rap gemaakt. Die mesjes zijn scherp! 1
WilcoRoos Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 (edited) Ik heb geen idee hoe anderen het doen, maar ik ben lui, ik spoel de krabber af, draai hem half open, spoel nogmaals de kop, nu kan het water ook onder en boven het DE mesje komen, zodat alle zeepresten weg zijn (heet water). Daarna schud ik het geheel uit, en haal even de handdoek over het steeltje, en de kop, uit de buurt blijvend van het de mesje. Een enkele keer neem ik het hele spul apart en maak ze allen schoon met tandenborstel, een drupje afwasmiddel, en een badje in een water azijn mengsel (5% azijn). Eens per jaar of zo iets. O ja, en natuurlijk de ultrasoon reiniger.. Ps ik adviseer niet dit met carbon staal mesjes te doen Edited July 5, 2019 by WilcoRoos 1
Recommended Posts