bert Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Als het wat kouder begint te worden krijg ik weer meer last van een droge huid.Dit is met name op het voorhoofd wangen en neus.Ook het hoofdhuid begint soms dan wat te droog te worden.Dit is bij mij makkelijk te zien want bovenop zit niet zo heel veel meer. Mijn vraag is het volgende. Wie heeft ook last van een droge huid en wat gebruiken jullie daarvoor ? Groet Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Hier droge huid vooral als ik in de (slecht geregelde) airco op mijn werk zit. Ik gebruik een hele goedkope dagcreme van de Action, die heel goed werkt, snel intrekt en geen vette glans geeft. Ook Headblade matte lotion doet dat goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Nivea creme, uit het blauwe potje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Nivea creme, uit het blauwe potje. +1 zo'n blauw plat doosje kost geen drol. ik gebruik het in de winter ook voor mn handen. Wat ook goed werkt voor droge handen, misschien dus ook voor het gezicht, is Glycerona (blauwe potjes, weet niet welke drogist, waarschijnlijk gewoon Kruidvat). Of als je voor een geurtje wil gaan en in de "scheer-sfeer" wil blijven, baume.be of een andere vette asb. De zogenaamde "vocht-inbrengende" crèmes van 30 eurie ofzo per tube zijn bullsh%t, je kan geen vocht inbrengen in je huid. Het enige wat werkt is vette zalf/crème. Uierzalf zal het ook wel goed doen, maar om nou de hele dag met een glimmende harses rond te lopen lijkt me ook niks.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted November 2, 2013 Author Share Posted November 2, 2013 Ik zal eens zo'n nivea creme proberen. Groet bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Nivea creme, uit het blauwe potje. Ja die werkt goed, maar bij mij blijft deze moddervet op mijn huid zitten. Geschikter als nachtcreme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Ik gebruik ook wel eens dat potje van Nivea. Meestal na 1 of 2 dagen al weer lekker zacht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Gebruik in de wintermaanden de Nivea Sensitive creme (van de asb lijn) werkt perfect, maar is wel wat duurder als de blauwe creme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted November 2, 2013 Author Share Posted November 2, 2013 Ik ga maandag maar eens naar de Kruidvat en eens kijken naar de Nivea creme. Bedankt. groet Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Noordkroon texel heeft ook iets duurdere potjes huidcreme. Maar deze zijn te vergelijken met mitchels woolfat. Er zit lanoline in en het is 100% natuurlijk. Mijn vader gebruikt er de voetencreme van voor zijn voetkloven en dat gaat redelijk goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Ik gebruik de nivea vooral in de winter omdat dan op de motor je gezicht gigantisch snel uitdroogt. Alleen wel even in laten trekken voordat je je helm opzet (beter: helmmutsje gebruiken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielsgaastra Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Hier staat het blauwe nivea potje ook in de kast, werkt redelijk goed. Vind hem persoonlijk wat te dik om goed te kunnen smeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Het beste dat ik ooit gebruikt heb en nog steeds gebruik voor het hele lichaam en haar en na het scheren is ongeraffineerde rauwe sheabutter. Na het scheren een beetje tussen de handpalmen opwarmen en in het gezicht masseren geeft een heerlijk babyhuidje. Mijn handen blijven hierdoor ook lekker zacht en gehydrateerd. Mijn vrouw gebruikt het op haar benen en voeten (donkere huid) en dat bevalt ook prima. Dit is een 100% natuurproduct en word door vrouwen in Afrika geproduceerd, ik koop het zelf bij een Afrikaanse winkel in Amsterdam zuidoost. Het is ook erg zuinig in gebruik omdat het puur spul is en niet zoals een creme die aangelengd is met water en emulgator. Daar het vrij hard is moet je het tussen de handpalmen even warmwrijven zodat het smelt en opgebracht kan worden waarna het snel intrekt, de geur is even wennen maar na het intrekken in de huid ruik je het niet meer. Een aanrader, echt superspul!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Het beste dat ik ooit gebruikt heb en nog steeds gebruik voor het hele lichaam en haar en na het scheren is ongeraffineerde rauwe sheabutter.Na het scheren een beetje tussen de handpalmen opwarmen en in het gezicht masseren geeft een heerlijk babyhuidje. Mijn handen blijven hierdoor ook lekker zacht en gehydrateerd. Mijn vrouw gebruikt het op haar benen en voeten (donkere huid) en dat bevalt ook prima. Dit is een 100% natuurproduct en word door vrouwen in Afrika geproduceerd, ik koop het zelf bij een Afrikaanse winkel in Amsterdam zuidoost. Het is ook erg zuinig in gebruik omdat het puur spul is en niet zoals een creme die aangelengd is met water en emulgator. Daar het vrij hard is moet je het tussen de handpalmen even warmwrijven zodat het smelt en opgebracht kan worden waarna het snel intrekt, de geur is even wennen maar na het intrekken in de huid ruik je het niet meer. Een aanrader, echt superspul!!! +1 Unrefined Shea Butter is werkelijk geweldig spul en niet duur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts