Marcel Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Geen ervaring mee maar aangezien ik genoeg mentholkristallen heb tot ver voorbij m'n eigen houdbaarheidsdatum gebruik ik m'n eigen middeltje: Fijngemalen menthol oplossen in een klein beetje glycerine en dat gebruiken om zeep mee te koelen. Menthol lost slecht op in water, die weg werkt dus niet heel geweldig. Menthol kun je ook prima zelf toevoegen aan aftershave, in alcohol lost het goed op. 1
WilcoRoos Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Wel grappig juist die twee producten naast elkaar, dacht even dat de muggen afweer een andere verpakking van de menthol oplossing was Maar goed, citronella en aanverwanten, ja dat zijn bekende muggenafweer geuren. 1
Levi Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 @Marcel, ik neem aan dat die mentholkristallen toch wat goedkoper zijn dan die “drops”. Ik zal wel eens overwegen om van die kristallen te bestellen en eens te experimenteren ?. @WilcoRoos, die muggen afweermiddel is best wel hilarisch ?. Ik zou deze toch niet in mijn zeep aanbrengen ?. 1
Marcel Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Ik weet niet meer precies wat ik voor mijn kristallen betaald heb maar meer dan een tientje was het niet, voor een gram of 75 gok ik. Dat is misschien niet voor iedereen hier toereikend maar het is knap veel ?
Scoozy Posted July 6, 2019 Posted July 6, 2019 @Marcel Wat is je percentage kristallen/glycerine voor een goed koeling ?
Marcel Posted July 6, 2019 Posted July 6, 2019 Percentage? Dat weet ik niet meer, dat heb ik door te proberen gedaan. Een kristal of twee, drie om mee te beginnen en dan genoeg glycerine toevoegen zodat de fijngemalen kristallen oplossen. En indien je meer nodig hebt beide ingrediënten I verhouding blijven toevoegen
Recommended Posts