Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er zwerven zoveel kopieën van allerhande krabbers rond, maar wat mijn droomwens zou zijn is de Fatip Piccolo of de Grande Open kam als RVS of Brons krabbertje, helaas is contact met Fatip onmogelijk omdat het contact formulier eist dat je naast land en stad ook provincie invult, en die herkent ie dus niet, en weigert te posten :-( 

Maar goed bij gebrek aan een origineel, en omdat de 'echte' Fatips van zwabber metaal gemaakt zijn, iemand een hint-tip waar ik net ze een fijnen scheerder kan scoren maar dan in het hogere metaal segment?

Of bestaat er gewoon geen clone kloon van..

Posted

Zo beroerd is dat metaal toch niet van Fatip? De afwerking is niet optimaal en de donkerchromen laag blijft niet goed zitten als ik de berichten her en der lees maar verder...

Oude Gillettes, bijvoorbeeld de New Improved die de verkoper je blijkbaar niet gunt, zijn eigenlijk allemaal van messing gemaakt. Zo goed als voor de eeuwigheid als je ze niet laat stuiteren. Een Gillette New of New Deluxe is ook een goed bruikbare en als je richting aluminium of RVS gaat heeft Ikon ook wat klonen van Gillette open kam modellen.

Posted

Ik denk als je andere materialen gaat gebruiken de scheereigenschappen ook kunnen veranderen. Bij de meeste krabbers die pennen hebben moet je het mesje een beetje uitrichten zo ook bij de FaTip. Ik vind het uitrichten maar een kleine moeite en kan er mee leven.

Dat de FaTip uit zwabber metaal is gemaakt kan ik me niet in vinden.

Posted
WilcoRoos schreef 37 minuten geleden:

Er zwerven zoveel kopieën van allerhande krabbers rond, maar wat mijn droomwens zou zijn is de Fatip Piccolo of de Grande Open kam als RVS of Brons krabbertje, helaas is contact met Fatip onmogelijk omdat het contact formulier eist dat je naast land en stad ook provincie invult, en die herkent ie dus niet, en weigert te posten :-( 

Maar goed bij gebrek aan een origineel, en omdat de 'echte' Fatips van zwabber metaal gemaakt zijn, iemand een hint-tip waar ik net ze een fijnen scheerder kan scoren maar dan in het hogere metaal segment?

Of bestaat er gewoon geen clone kloon van..

Wellicht een idee om via Facebook contact te zoeken @WilcoRoos ??

https://www.facebook.com/fatiprasoi/

Posted

Hmm het zwarte chroom op mijn handvat begint op één plek al los te laten, na een jaar, en niet elke dag in gebruik.. De afwerking van de kop is ook niet geweldig, maar het is en blijft mijn favoriete krabber, hij scheert geweldig, ik zou alleen een wat degelijker versie willen hebben zonder afbladders en met wat meer zorg gemaakt, maar dan wel een 1 op 1 kopie graag, aangezien ik de scheerkwaliteiten van dit gammele kleinood zeer op prijs stel.

shadowman12 schreef 2 minuten geleden:

Wellicht een idee om via Facebook contact te zoeken @WilcoRoos ??

https://www.facebook.com/fatiprasoi/

Ik gebruik geen Facebook, uit principe, helemaal niet..

Posted

Je zou kunnen overwegen om hem volledig opnieuw te laten verchromen. Of een Joris open kam kopen. Ik meen dat die dezelfde kop gebruiken en deze vele malen beter afwerken/polijsten. @Snuff kan je meer over Joris krabbers vertellen, als ie zijn gezicht nog laat zien hier.

• Thanks! 1
Posted

Ik bezit de vernikkelde uitvoeringen van de FaTip en daar bladdert na jaren nog steeds niks af. Misschien moet je eens voor nikkel gaan.

De FaTip SE gebruik ik niet heb deze als museumstuk kijk er alleen naar.

Posted

De SE open kam is hier volop in gebruik, met beschadigd zwart chrome dus, minimaal maar voelbaar. Vernikkelt, hmm is een idee. 

Ik kan natuurlijk ook op zoek gaan naar een pre 2011 Mühle R41 (met volledig open kam). 

@MarcelVan Joris heb ik nog nooit gehoord. Intrigerend..

Posted

Edit, verkeerd, niet goed, gelezen. Je had over een pre 2011 Muhle R41, dat was de FaTip OC MK1. De MK1 van FaTip bezit ik en deze is niet te vergelijken met de huidige uitvoering. Persoonlijk vindt ik de MK1 prettiger scheren.

Posted

Mijn fatip piccelo en fatip gentile zijn al redelijk gebruikt, maar ik kan niet zeggen dat ze echt slijten ofzo. Ik weet alleen dat als je die gunmetal of black koopt de kleur kan slijten.

En naar mijn weten zijn ze allemaal gemaakt van Messing, en dat is naar mijn mening zeker geen "Zwabber Metaal" (Niet zoals Zamac) Ik kan me het verkeerd herinneren maar volgens mij zijn de oudere Gillette's allemaal gemaakt van hetzelfde materiaal.

Het enige wat een originele fatip heeft is dat de kwaliteitscontrole nogal meh is, soms heb je een compleet andere krabber omdat de afmetingen anders zijn (Daar is ook een topic over geweest). De afwerking is laat ook soms wat aan de wensen over, maar dat doet er niks aan af dat het een krabber is die ik zelf vaak gebruik.

• I like it 1