Ash17 Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Hoi iedereen, Nou heb ik eindelijk mijn "routine" gevonden tegen scheerbrand: - Goed en lang wassen van het gezicht - Proraso groen preshave (even laten intrekken) - Proraso groen scheerzeep (even laten intrekken) - Enkel met de haar meescheren - Afspoelen met koud water - Proraso groen preshave nog even erop - Nogmaals afspoelen - Droogdeppen - L'oreal Men Aftershave balsem Dit is wat voor mij werkt. Ik zag dat mijn preshave cream en mijn groene pot Proraso scheerzeep langzaamaan op beginnen te raken. Dus ik dacht ik ga eens rond kijken wat voor goede scheerzeep er nog meer is, betaalbaar, die ook geen witte waas achterlaat op alles. Ik heb het hele internet omgekeerd , maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik ben als jonge God (nog geen 40!) op zoek naar een lekkere scheerzeep, die niet te sterk maar wel klassiek ruikt (geen ouwelullen geur!) voor een ietwat gevoelige huid met normale baardgroei. Geen sandalwood of noten etc. Maar goed nu weet ik het niet meer. Ik zie goede reacties op Cella maar dat lijkt me heel sterk naar amandelen ruiken... Ik zie goede reacties op Pinaud Clubman, maar ik zie ook op de website van Man and Shaving nu ook Truefitt & Hill luxury shaving soap en 1805 terug komen. Erasmic, RazWar, Bluebeard Revenge...en nog tal van hippe merken waar ik nog nooit van gehoord heb. En hoe weet ik nu wat ook een goede preshave is? Helaas is er geen barbershop bij mij in de buurt dus ik weet niet hoe ik wat nu moet kiezen? Graag hulp van de experts Dit wordt zeer gewaardeerd!
WilcoRoos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Tja, dat is wel een heel brede vraag, wil je echt maar 1 zeep met niet te sterke lucht die lang mee gaat? je kunt bij bv Shavedash sampletjes bestellen van van allerhande geuren, maar geloof me het is echt goed eerst te beslissen welk soort zeep je zoekt, welk soort geur vooral anders verdrink je in de opties. Qua zwakkere geuren kan ik je niet echt adviseren aangezien ik van de Orkaankracht en hoger geuren ben Klar Kabinett lijkt me een optie (althans die vind ik zwak, maar wel heel lekker), maar goed of die geur je bevalt, het is allemaal zo persoonlijk. Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar misschien is er en scheerder in de buurt waar je mag komen 'snuffelen', mijn deur staat altijd open voor bezoekers, en er zijn vast vele mede Forum users die het geen bezwaar vinden. 1
ehv Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Wat een lastige vraag. Ik vind het leuk om de sleur te doorbreken door verschillende crèmes, krabbers etc te gebruiken. Anderen beleven veel lol aan het ervaren van zoveel mogelijk verschillende geuren.De vraag is wat vind jezelf leuk. In principe heb je niet meer nodig dan een preshave, krabber, een mesje, een kwast en een tube Palmolive. Als dat de producten zijn die je fijn vindt dan heb je niks extra's nodig.Als je het antwoord weet op de vraag dan staat er meer dan genoeg informatie op het forum. Alleen al door het volgen van de scheerbeurt van de dag.Succes!Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Harkos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Koop 1 God vergeten goede en dure zeep, die iedereen looft en jij bent klaar, tot de volgende zeep[emoji1787] Zo te horen ben je Niet allergische en heb je geen zware baard. Sommige zepen zijn aan de prijs, maar doe je een eeuwigheid mee. Wat is dan duur? Maak een keus: hout, Citrus, bloemen, hout en teer Enz. Daarna kunnen we je verder helpen! Harrie Kosses 1 1
WilcoRoos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Harkos schreef 36 minuten geleden: Koop 1 God vergeten goede en dure zeep, die iedereen looft en jij bent klaar, tot de volgende zeep Zo te horen ben je Niet allergische en heb je geen zware baard. Sommige zepen zijn aan de prijs, maar doe je een eeuwigheid mee. Wat is dan duur? Maak een keus: hout, Citrus, bloemen, hout en teer Enz. Daarna kunnen we je verder helpen! Harrie Kosses MdC?
Harkos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 WilcoRoos schreef 10 minuten geleden: MdC? Dat weet ik nog niet, nog nooit mee geschoren, nog ruim een week en kan ik daar wat over zeggen? 1
Hanskoning Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 @WilcoRoos Klar kabinett dan is hij nog wel even aan het zoeken.? Maar zo moeilijk is het niet, gewoon met een pot TOBS te beginnen is een allemansvriend en je kan kiezen uit vele geuren en de prijs is te overzien. Trouwens goed en lang gezicht wassen werkt bij mij juist averechts door het uitdrogende effect net zoals de “Amerikaanse methode” om je gezicht tijdens het douchen lang onder een warme straal te houden. Het is maar goed dat voor deze lieden het gas heel duur wordt. ? Pinaud Clubman, Erasmic, RazWar, Bluebeard Revenge “hippe” zepen het kan .......maar waarom weet ik niet. Op ons forum daarentegen komen ze slechts zeer sporadisch voorbij maar dat zou dus ook iets over ons kunnen zeggen.? Maar bijvoorbeeld RAz War is laten we het voorzichtig zeggen niet aanbevelenswaardig.
WilcoRoos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Hanskoning schreef 6 minuten geleden: @WilcoRoos Klar kabinett dan is hij nog wel even aan het zoeken.? Maar zo moeilijk is het niet, gewoon met een pot TOBS te beginnen is een allemansvriend en je kan kiezen uit vele geuren en de prijs is te overzien. Trouwens goed en lang gezicht wassen werkt bij mij juist averechts door het uitdrogende effect net zoals de “Amerikaanse methode” om je gezicht tijdens het douchen lang onder een warme straal te houden. Het is maar goed dat voor deze lieden het gas heel duur wordt. ? Ik spoel ook enkel even het gezicht af, als ik het langer doe krijg ik juist meer irritatie, het lijkt wel of de huid dan minder kan hebben. TOBS is een goede optie, maar de Kabinett is gewoon te koop hoor: https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&product_id=1002&search=Klar Overigens, je hebt mij nieuwsgierig gemaakt @Ash17 wat definieer jij als oude mannen geur? 1
onno Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Tabac is een oude mannengeur. Evenals die muffe old school barbershop geuren 1 1
WilcoRoos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Oooh hoor je dat Hans, hij noemt je Muf als je de Tabac op hebt, foei!
Hanskoning Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 WilcoRoos schreef 3 minuten geleden: Oooh hoor je dat Hans, hij noemt je Muf als je de Tabac op hebt, foei! Ach weet je op de één of andere manier kan ik het van Onno wel hebben.? Dat gezegd hebbende hij geeft die meer dan heerlijke Tabac geur geen negatieve kwalificatie mee, zou die dat wel doen tjaaaaaaaa........... 1
WilcoRoos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Tja, even terug naar het draad onderwerp (ik vind 'on topic' toch beter klinken) als er iets UEKAZ is, dan zijn het wel geuren, waar de een van staat te jubelen, word de ander groen in zijn gezicht van (Menthol zepen bijvoorbeeld). Het beste kun je je toch echt op je eigen neus richten @Ash17 en is het de moeite waard om eens naar één van de op het forum aanwezige winkels te gaan, het is zonde iets te kopen dat daarna in de kast, of in het gunstigste geval in de la van een andere scheerder gaat belanden
Harkos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Ash17 schreef 4 uur geleden: Hoi iedereen, Nou heb ik eindelijk mijn "routine" gevonden tegen scheerbrand: - Goed en lang wassen van het gezicht - Proraso groen preshave (even laten intrekken) - Proraso groen scheerzeep (even laten intrekken) - Enkel met de haar meescheren - Afspoelen met koud water - Proraso groen preshave nog even erop - Nogmaals afspoelen - Droogdeppen - L'oreal Men Aftershave balsem Dit is wat voor mij werkt. Ik zag dat mijn preshave cream en mijn groene pot Proraso scheerzeep langzaamaan op beginnen te raken. Dus ik dacht ik ga eens rond kijken wat voor goede scheerzeep er nog meer is, betaalbaar, die ook geen witte waas achterlaat op alles. Ik heb het hele internet omgekeerd , maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik ben als jonge God (nog geen 40!) op zoek naar een lekkere scheerzeep, die niet te sterk maar wel klassiek ruikt (geen ouwelullen geur!) voor een ietwat gevoelige huid met normale baardgroei. Geen sandalwood of noten etc. Maar goed nu weet ik het niet meer. Ik zie goede reacties op Cella maar dat lijkt me heel sterk naar amandelen ruiken... Ik zie goede reacties op Pinaud Clubman, maar ik zie ook op de website van Man and Shaving nu ook Truefitt & Hill luxury shaving soap en 1805 terug komen. Erasmic, RazWar, Bluebeard Revenge...en nog tal van hippe merken waar ik nog nooit van gehoord heb. En hoe weet ik nu wat ook een goede preshave is? Helaas is er geen barbershop bij mij in de buurt dus ik weet niet hoe ik wat nu moet kiezen? Graag hulp van de experts Dit wordt zeer gewaardeerd! Er is maar 1 remedie tegen scheerbrand, de rest is allemaal gedoe, omdat je de oplossing nog niet hebt gevonden: leren scheren. Geen druk, de juiste scheerhoek en goed gereedschap (incl. mesjes) gebruiken. Daar heeft zooi voor het scheren, zeep tijdens het scheren en watertjes en smeerseltjes na het scheren niets mee van doen. Natuurlijk scheert goede zeep beter dan slechte en is een goede ASB prettiger, dan matige. Echter als je je huid ruïneert door ontbrekende techniek, doet alles zeer, dat je er daarna op smeert. Techniek is gratis, maar moet je opbouwen. Noemen ze ook wel masochisme. 4 1
Snuff Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Harkos schreef 1 uur terug: Er is maar 1 remedie tegen scheerbrand, de rest is allemaal gedoe, omdat je de oplossing nog niet hebt gevonden: leren scheren. Wijze woorden, regel nummer één, indien nog altijd problemen zie regel één. De rest is (opletten wat ik zeg want .....) stierenpoep. 2
Hanskoning Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 @Harkos Kolere Harrie laat me nu in de waan dat ik niet voor niets al jaren en jaren op zoek ben naar de ultieme zeep die met het beste schuim het mes wel goed laat glijden, de huid beschermd en verzorgd. Snuff schreef 2 minuten geleden: De rest is (opletten wat ik zeg want .....) stierenpoep. Bedoel je Eufros Snuffie? 2 1
Harkos Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 [mention=70]Harkos[/mention] Kolere Harrie laat me nu in de waan dat ik niet voor niets al jaren en jaren op zoek ben naar de ultieme zeep die met het beste schuim het mes wel goed laat glijden, de huid beschermd en verzorgd. Bedoel je Eufros Snuffie?Sorry Hans ga eens scheren zonder zeep, zonder druk, met een goed mesje en krabber en na verloop van tijd zal je zien, dat al die gewoon bubbels is[emoji1787]Harrie Kosses 1
Ash17 Posted June 28, 2019 Author Posted June 28, 2019 Ouwe lullen geur definieer ik als muffe geur. Zoals old Spice Allen bedankt voor de tips. We gaan ermee aan de slag!
Snuff Posted June 28, 2019 Posted June 28, 2019 Niet dat ik het wil weten maar ik heb nog nooit aan een ouwe l*l geroken ? Succes met je zoektocht naar iets wat je bevalt! 1 3
Recommended Posts