koenfucius Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Blackland Blackbird black oxide SBWizamet Super IridiumSimpson Chubby 2 syntheticCold River Soap Works Spring limited editionNivea sensitive balsem Prettige week 10
Tjebbe Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Stirling 26/54,Lea Classic,Tatara Masamune CC,Gillette Rubie Platinum Plus (3),Alcolado Glacial,Antiga Barbearia de Bairro Príncipe Real aftershave lotion.De scheerbeurt van gisteren met de Tatara beviel gedurende de dag zo goed, dat vanochtend de Tatara weer mocht aantreden! 11
shadowman12 Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Prep: Warm water + Proraso Pre-shave Mes: Koraat Ebony 6/8 Scheerzeep: Declaration Grooming Mayflower Scheerkwast: Declaration Grooming B7 & Wolf and Whiskers Illiad After-shave: Koud water --> Saponificio Varesino Cubebe AS Geur:Saponificio Varesino Cubebe EdP 8
ehv Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Prep, koud waterM-keramiekAltesse kwastPalmolive sensitive scheercrèmeIkon 102 op een plastic mulcuto greepjeShark ChromeThayer's witch hazel, proraso groen, Nivea comfort balsem.Combi van de 102 en shark chrome voelde niet effectief aan. Mesje is in de pot gegaan. Morgen gaan we verder met voskhod.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 6
Guest Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Krabber: Game Changer 0.84P Mesje: Astra SP (2) Pre: Proraso Groen Zeep: Proraso Groen Kwast: Proraso Aftershave: Vergulde Hand Aluin (ergonomisch voetje) Aftershave: Proraso Groen aftershave Aftershave: Proraso Groen balm
Jan Zoethout Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 SvdD 20190624. OUMO Brush / OUMO Brush Boss synth. Stirling "Wintergreen" scheerzeep (monster). Vintage 7 O'Clock NEW / Stork "Taipan" greep. HEMA mesje (4). Kremlon "IJs Eau de Cologne" EdC. 5
Hanskoning Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Normaal gesproken geef ik pas een gefundeerd oordeel over scheergerief na gemiddeld 5 keer gebruik, het is in mijn optiek beter om onder verschillende condities het gebruikte materiaal te beoordelen. Dus ook voor de Elly’s Wondershop Ice Green Banana gaat dit op maar een eerste indruk mag matuurlijk wel. ? Nu zal het iedereen denkelijk wel bekend zijn dat mijn hart vooral uitgaat naar het ontdekken van zo veel mogelijk verschillende scheerzepen. Dus tijdens het scheren is daar niet alleen de beoordeling van het kwaliteit van schuim en geur maar is mijn brein naarstig aan het zoeken met welke andere zeep ik eventueel een vergelijking kan trekken. In dit geval is het ook een Oost Europese zeep en wel met de Vetro. Voor allebei geldt dat het schuim van zeer goede kwaliteit is. ? Echter voor de geur geldt ook hetzelfde, deze is aanwezig in de pot maar opgeschuimd valt de geur grotendeels weg en was tijdens de scheerbeurt nauwelijks waarneembaar. ? Daarbij is het menthol niveau zo laag dat ik als menthol liefhebber -die natuurlijk wel wat gewend is- hier in het geheel niets van merkte. ? Eerste voorlopige conclusie: Voor de liefhebbers die graag een goede zeep met een lichte geur hebben is deze zeep echter uitermate geschikt. Voor de liefhebbers die meer de sterkere geuren en Menthol waarderen -zoals ondergetekende- zullen zich meer thuisvoelen bij bijvoorbeeld de Striling en de Mama Bears. 11
Snuff Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Voila probleem opgelost na het zien van jouw foto, morgen de Kai Pakka aan de beurt, mooi en lekker ding hé! 2
Harkos Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Yaqi R1605-S Tuxedo, Stirling Varen, Timeless Solid Bar scalloped 0,68, Voskhod 2e x, Mennen Skin Bracer AS, Stirling Varen ASB, Loris E-003 Acqua Di Gio . Kwast en zeep: Yaqi R1605-S Tuxedo en Stirling Varen: De Yaqi Tuxedo, voor waar geen iel kwastje, klopt prima schuim in mijn nieuw schaaltje. Precies zoals ik het mooi vind. Dus vanmorgen met een lekker Varen schuim aan de slag. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 2e x gebruikt. De Voskhod voelde wat vreemd aan, rauwer, dan gewend, echter wel een prima scherpe snit. Ik wijt het aan de Timeless. Deze toch wel wat zware krabber zou zo maar eens het mesje wat te strak op de huid kunnen leggen. Ook had ik de kop er niet echt bij vanmorgen, maar dat kwam, omdat ik meer gefocust was op caravannen, dan scheren. Uiteindelijk prima geschoren, maar gevoelsmatig kan het beter. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker fris, echter niet koelend afgewerkt met de Mennen AS, Varen ASB en tot slot een puf Acqua di Gio van Loris. Op tijd met de sleurhut op pad om de hitte voor te blijven. Soms hebben mensen vreemde beweegredenen en dat is bij mij niet anders: tot nu toe is het gelukt om over 2018 en 2019 unieke scheerbeurten te hebben op basis van zeep, kwast, krabber en mesje. Zo kom ik deze reis wel door, want tot 1-7, dag dat we weer thuis zijn, is ingevuld met het Voskhod mesje. 8
d1rk Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 Vandaag geschoren met het onderstaande, mesje voor 3e keer ingezet. Maggard zeep is fijn, mooie schuim, wel van andere consistentie maar verder goed. Ik begrijp niet waar @Hanskoning mij nou precies voor wou waarschuwen. De geur doet me aan Orangina denken, erg zoet, helaas is de menthol niet te bespeuren. Jammer hoor. 5
Hanskoning Posted June 24, 2019 Posted June 24, 2019 d1rk schreef 1 uur geleden: Ik begrijp niet waar @Hanskoning mij nou precies voor wou waarschuwen. Dat je bij het oversteken eerst naar links, dan naar rechts en vervolgens weer naar links kijkt en pas gaat lopen als er geen auto’s dichtbij zijn. 4
koenfucius Posted June 25, 2019 Author Posted June 25, 2019 Raw RS-10 agressieve basisplaatWizamet Super IridiumNom synthetische kwastWickham 1912 ApricusWickham 1912 Apricus BalsemErg prettige scheerbeurt 10
shadowman12 Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Prep: Warm water + Proraso Pre-shaveMes: Koraat Ebony 6/8Scheerzeep: Saponificio Varesino CubebeScheerkwast: Dorian Crafts Elite Stream BlueAfter-shave: Koud water --> Saponificio Varesino Cubebe ASGeur:Saponificio Varesino Cubebe EdP 7
Tjebbe Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 RazoRock 400,Proraso groen,Krect Spiral Curve,Gillette Silver Blue (1),Alcolado Glacial.Niet voldoende menthol, wel een goede scheerbeurt!Neem voldoende vocht tot je vandaag, fijne dag! 6
Loei Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 shadowman12 schreef 57 minuten geleden: Prep: Warm water + Proraso Pre-shaveMes: Koraat Ebony 6/8Scheerzeep: Saponificio Varesino CubebeScheerkwast: Dorian Crafts Elite Stream BlueAfter-shave: Koud water --> Saponificio Varesino Cubebe ASGeur:Saponificio Varesino Cubebe EdP Zo wat een schuim! Zo dik en romig ziet dat van mij er eigenlijk nooit uit... 1
ehv Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Prep, koud waterJ&T kwastFlorena scheercrèmeIkon 102 + mulcuto plastic greepVoskhodThayer's witch hazel, pitralon classic, Arko sensitive balsemOp het mulcuto doosje staat 'verletzen unmoglich'. Als er een ikon 102 doosje bestaat dan kunnen ze dat er wel met koeienletters opzetten. Je vraagt je tijdens het scheren af of je niet vergeten bent er een mesje in te doen. Glad ben ik dan weer wel van de week ook weer eens het origineel gebruiken.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 8
onno Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Merkur 37c meissner salty sage epsilon blue shavemac silvertip 2-band Lekker fris en glad de dag in. 6
mhharsta Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Heljestrand MK6 Mix das / varken kwast 26mm. TGS Sea Citrus scheerzeep 8
Guest Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 Krabber: Game Changer 0.84P Mesje: Astra SP (2) Pre: Proraso Groen Zeep: Proraso Groen Kwast: Proraso Aftershave: Vergulde Hand Aluin (ergonomisch voetje) Aftershave: Proraso Groen aftershave Aftershave: Proraso Groen balm
Jan Zoethout Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 SvdD 20190625. OUMO Brush / OUMO Brush Boss synth.TFS "Barba Verde" scheerzeep. Menthol uit de mentholmolen. Vintage Gillette Old Type / Stork Ti "AN14" greep. HEMA mesje (5). Alcolado Glacial. 7
Bartmen Posted June 25, 2019 Posted June 25, 2019 @d1rk Hans is wel vaker in de war. ..( ligt niet aan het weer ofzo 1
Recommended Posts