Kamp Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Heren, wil over een tijdje is een nieuwe strop aanschaffen en zit te denken aan of een strop van scruple works of een Kanayama. Graag jullie ervaringen met deze 2 (of andere als je goede ervaringen met die hebt?)
Tony Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Ik heb ze beiden, als ik er een moest wegdoen zou ik de Scrupleworks houden.
Robgtt99 Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Denk dat de vraag ook is welke Scrupleworks of Kanayama je op het oog hebt. Zijn verschillende uitvoeringen van
Kingjack Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Tony schreef 14 minuten geleden: Ik heb ze beiden, als ik er een moest wegdoen zou ik de Scrupleworks houden. Toch vond ik die Japanse strop bij jou wel errug fraai hoor !
Kamp Posted June 14, 2019 Author Posted June 14, 2019 Tony schreef 20 minuten geleden: Ik heb ze beiden, als ik er een moest wegdoen zou ik de Scrupleworks houden. En welke versie van scrupleswork (leer)heb je Tony?
Tony Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Ik heb de Scrupleworks oil tanned horween horsehide (al 6 jaar) en de Kanayama 80k sinds een 1/2 jaar. ze zijn allebei geweldig, de Kanayama gebruik ik voor mijn rotatie en de Scrupleworks voor al het andere werk. De Scrupleworks heeft een draw die ik op geen andere strop gevoeld heb, Torolf noemt het ‘magnetic’ 1
Kamp Posted June 14, 2019 Author Posted June 14, 2019 Robgtt99 schreef 11 minuten geleden: Denk dat de vraag ook is welke Scrupleworks of Kanayama je op het oog hebt. Zijn verschillende uitvoeringen van Ja daar ben ik nog niet uit daarom vraag ik hier wat de meningen zijn over de verschillende uitvoering en type leer. Dus alle info is welkom
efsk Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 De Japanner ken ik niet uit eigen ervaring, de Scrupleworks is helemaal geweldig. Ik heb de groene met een “brushed cotton” component. Die is ook erg plezierig. Wat ik fijn aan de strop vind is dat deze met je praat. Je voelt heel duidelijk als je nog niet lang genoeg gestropt hebt.
Kamp Posted June 14, 2019 Author Posted June 14, 2019 efsk schreef 5 minuten geleden: De Japanner ken ik niet uit eigen ervaring, de Scrupleworks is helemaal geweldig. Ik heb de groene met een “brushed cotton” component. Die is ook erg plezierig. Wat ik fijn aan de strop vind is dat deze met je praat. Je voelt heel duidelijk als je nog niet lang genoeg gestropt hebt. Is dat de Swedish Bridal cowhide Richard, zie dat de enige is met de katoene component
shadowman12 Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Ik heb ook de scrupleworks, ik heb de 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton, barber style, die is wat langer en breder. Scrupleworks bevalt goed, met Kanayama geen ervaring.Ik heb wel een Kanayama op het oog, maar ik vind ze zo enorm prijzig, weet niet of dat het waard is t.o.v de Scrupleworks.
Robgtt99 Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Kanayama heeft meerdere, tsja hoe zeg je dat bij strops, grids? Zijn er zie heel hoog zijn (en de prijs navenant) en betaalbaarder met lagere grids.
Snuff Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 ik had je al per email geantwoord maar bij deze voor wie er wat mee kan: Alle scruple works zijn van de bovenste plank, wat Richard al aangaf, de ene heeft wat meer draw zoals ze dat plegen te noemen en als je enigszins fijngevoelig bent geeft ie inderdaad aan of je klaar bent of niet. Alle Kanayama's zijn hetzelfde van kwaliteit leer, het prijsverschil is enkel vanwege dikker en/of langer leer en of er al dan niet een suede/linnen bijzit. Een 30000 stropt even goed als de duurste 90000. De suede is eigenlijk bedoelt om je mes na het scheren van mogelijke restanten te ontdoen het linnen is keihard in verhouding met die van scrupleworks maar er bestaat een trucje om die juist goed te krijgen en dan is ie ook echt goed. 2 1
efsk Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Kamp schreef 24 minuten geleden: Is dat de Swedish Bridal cowhide Richard, zie dat de enige is met de katoene component Ja.
Kitchen Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 efsk schreef 3 uur geleden: Je voelt heel duidelijk als je nog niet lang genoeg gestropt hebt. Kun je omschrijven hoe je dat voelt?
efsk Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Dan voelt het alsof je krast lijkt het een beetje op. 3
mhharsta Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 De Bridal met brushed cotton heb ik hier ook in gebruik, kwalitatief top, en inderdaad een met gevoel erin. Moeilijk uit te leggen, maar ieder mes voelt weer anders op de strop. Wat Richard zegt, als het “krast” , ik benoem het voor mezelf als een wat “slijpend” geluid, dan is het nog niet goed. De Japanse strop ken ik niet, maar na de Scrupleworks heb ik niet de drang een andere “dure” strop te kopen. 5
Frank Posted June 17, 2019 Posted June 17, 2019 Ik heb goede ervaringen met de strop van Westholme uit Engeland. 3 Jaar geleden kocht ik daar een "starter-strop" van zwart latigo leer met linnen als tweede strop. Prijs destijds GBP 35 voor de strop en GBP 12 voor het verzenden. Dit vond ik een goede prijs voor een perfect afgewerkte barber-style strop. Ik wilde daarom voor Brexit nog een tweede bestellen, maar krijg geen reactie op mijn mail, ondanks het bericht op de website dat Alistair na een pauze van ruim 1,5 jaar onlangs weer begonnen is met de strop-productie.. 1
Kamp Posted June 17, 2019 Author Posted June 17, 2019 Frank schreef 5 minuten geleden: Ik heb goede ervaringen met de strop van Westholme uit Engeland. 3 Jaar geleden kocht ik daar een "starter-strop" van zwart latigo leer met linnen als tweede strop. Prijs destijds GBP 35 voor de strop en GBP 12 voor het verzenden. Dit vond ik een goede prijs voor een perfect afgewerkte barber-style strop. Ik wilde daarom voor Brexit nog een tweede bestellen, maar krijg geen reactie op mijn mail, ondanks het bericht op de website dat Alistair na een pauze van ruim 1,5 jaar onlangs weer begonnen is met de strop-productie.. Heb deze ook al haast 5 jaar met volle tevredenheid. 1
Frank Posted July 1, 2019 Posted July 1, 2019 Inmiddels heb ik een mail gehad van Alastair. Hij gaat binnenkort op bezoek bij zijn leerleveranciers en laat dan weten of er goede alternatieven zijn voor het Horween-Latigo leer. 1
Kamp Posted July 1, 2019 Author Posted July 1, 2019 Frank schreef 1 uur terug: Inmiddels heb ik een mail gehad van Alastair. Hij gaat binnenkort op bezoek bij zijn leerleveranciers en laat dan weten of er goede alternatieven zijn voor het Horween-Latigo leer. Heb ook contact met hem gehad en hij had nog genoeg leer om nog 1 latigo strop te maken als het goed is volgende week klaar
Frank Posted July 2, 2019 Posted July 2, 2019 Ok prima . Die "oude " latigo was prima. Heb je een barberstyle strop of een chiquere uitvoering met handvatten besteld?
Recommended Posts