Tjebbe Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Stirling 26/54,Stirling British Leather,Timeless OC,Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (1),Kruidvat aluin,Eigen Dennen/terpentijn/ceder aftershave balsem. Fijne dag! 11
koenfucius Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Gillette Aristocrat Slim L3Wizamet Super IridiumSimpson Chubby 2 syntheticWickham 1912 ApricusWickham Apricus BalsemDe Gillette lijkt bij een eerste scheerbeurt erg mild. Eerste gang op stand 6, leek wel of er geen mesje in zat. Volgende gangen op 8. Behoorlijk resultaat.Zien wat dat de volgende dagen geeft 10
mhharsta Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Le Grelot 357, 5/8 Mix das / varken kwast 24mm. Proraso groen scheerzeep Het mes is licht en niet breed, maar heeft een enorm fijne balans, en scheert als de beste. 11
Guest Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Krabber: Merkur Bakelite Mesje: Voskhod (1) Pre-Shave:Prep Zeep: TOBS Grapefruit Kwast: AP Shave CO 22mm Faux Horse Ruby Ripple Aftershave: Kruidvat Aluin Aftershave: Loris Kolony Limon Aftershave: L’ Occitane Cédrat After Shave BalmEDT: L’ Occitane Cédrat
Hanskoning Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Glad en dat komt mijn stroomlijn in het zwembad -alwaar onze kleindochter voor gekozen heeft- zeer ten goede.?♂️ 5 5
Ator razor Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Hanskoning schreef 16 minuten geleden: Glad en dat komt mijn stroomlijn in het zwembad -alwaar onze kleindochter voor gekozen heeft- zeer ten goede.?♂️ Mag ik aannemen dat je dan niet gestopt bent bij je baard ?? 2 2
Snuff Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Hanskoning schreef 15 minuten geleden: Glad en dat komt mijn stroomlijn in het zwembad -alwaar onze kleindochter voor gekozen heeft- zeer ten goede. zul je bedoelen als je over stroomlijn spreekt? Raw Shaving RS-10 Aggr met Gillette 7 o'Clock Super Platinum mesje Plisson Ferrari Red 22mm Eufros Zanzibar: (Myrr, vanilla, patchouli, grapefruit), deze zeep is bij de start heel bescheiden qua geur maar gedurende de scheerbeurt komt die tot volle ontplooiing en is me toch een partij heerlijk Myrsol Blue 7 1
Jan Zoethout Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 SvdD 20190610. J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth. Proraso Cypress & Vetiver scheercrème. Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti Anaconda" greep. Rapira Swedish Super Steel (6). Proraso Cypress & Vetiver after shave crème. 6
Kingjack Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Een laatste maal met de Vector alvorens het transport van huis gaat, 3 rondjes en lekker glad. De Musco lavendel is echt lekker en geeft tevens uitstekend schuim. Klaar voor een Ikea bezoek... 7
Tjoolder Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Gisteravond nog de brievenbus geleegd omdat er een troostpakket in zat. Gisteren de vriendin laten ruiken en die ging quasi de keel over?, de dochters deze morgen waren enthousiaster. Wat ik erover denk: ze zijn onconventioneel. Over het schuim: die heeft zijn eigen manier. Hoe kan ik dit uitleggen?, als ik Meissner opschuim weet ik dat ook die heeft ook zijn eigen eigen manier van opschuimen en zijn eigen structuur. Maar misschien heb ik nog niet genoeg verschillende zepen geklutst. Zonder water toe te voegen had ik direct die glans van ja je bent er. Het schuim zelf had meer iets van zelf opgeklopte room. Slap maar toch stevig. Dan verkrijg ik althans bij het insmeren maar een heel dun laagje, waar ik normaalgezien problemen mee krijg. Maar hier was dit niet het geval. Volgende keer een nieuw mesje want het is op. De geur is fris, sterk & toch zit er een donker kantje aan. De geur zal ik toch moeten gewend worden. Dus na al het gepalaver, we spreken over de eufros ylang ylang. 6 1
Snuff Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 tja aan kwaliteitsproducten moet je wennen, komt wel hoor ? Tjoolder schreef 32 minuten geleden: Zonder water toe te voegen had ik direct die glans van ja je bent er. Dat is een kunst die ik nog niet onder de knie heb ? Tjoolder schreef 32 minuten geleden: Slap maar toch stevig ? ??? ? 1
Tjoolder Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 @Snuff Voa chance te ein moe je ni snel zin. [ik weet niet hoe je het phonetisch schrijft] maar de taaldeskundige onder ons begrijpen het. ? 2 1
ehv Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Prep, koud waterJ&T kwastM-keramiekWilliams scheercremeRundfunk krommePersonna platinum chromeThayer's witch hazel, Aqua velva williamsDe Rundfunk ziet er niet. De scheerbeurt was niettemin goed. Hij voelt mild aan.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 7
peto Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Wilkinson Sword StickyPolsilver Super Iridium 3*WD 24mm syntheet Dr Harris Windsor zeepPitralon Classic ASL Azzaro Wanted EDT De Azzaro vandaag voor mijn verjaardag gehad, erg lekker. Weer fris en glad...Fijne dag..! 6
Bartmen Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 @Hanskoning Wist niet dat jij van de Arko was... Tenminste jij heb mij toen uitgemaakt waar de honden geen brood van lusten ( over de Arko lucht... , dat ik zei dat ik ging uitluchten op het balkon. Jij vond dat zielig voor de buren ..En nu kom je er zelf mee aankakken met je beach body ( strand lichaam) ! 3
shadowman12 Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Prep: Warm water + Proraso Pre-shaveMes: Koraat Ebony 6/8Scheerzeep: Noble Otter TexausScheerkwast: Declaration Grooming B7 & Wolf and Whiskers IlliadAfter-shave: Koud water --> D.R Harris Windsor Aftershave Milk Geur:Saponificio Varesino Cubebe EdP 4
Harkos Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Vulfix 404 Grosvenor mixed Badger and Boar Bristle, Proraso Wood and Spice, Gem G Bar, Gem Personna Pfte 4e x, Eyüp Sabri Tuncer Tütün, Proraso Wood and Spice ASB, Proraso Wood and Spice cologne. Kwast en zeep: Vulfix 404 Grosvenor mixed Badger and Boar Bristle en Proraso Wood and Spice: Proraso Wood and Spice dagje, ergo weer lekker genieten. Nu heb ik eigenlijk niks bij me, dat niet echt lekker is, maar ja er zijn gradaties. Dit in mijn reisbakje opgeklopt met de Grosvenor, was in elk geval goed. Mooi schuim gemaakt van de precies juiste consistentie, dik, lobbig vet en verzorgend. Eerst dikke crème kloppen met de natte kwast en dan langzaam water bij druppelen, tot de exact goede dikte. Dat gleed als, tja wat, goed schuim! Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 4e x gebruikt. De Gem Pfte ging weer als de gesmeerde bliksem, dat kon ook niet anders met het schuim e nam zonder meer elk obstakel mee op zijn pad. De G Bar vormde weer het onafscheidelijke duo en vandaag me eens goed geconcentreerd op de scheerhoek, door de kop zo plat mogelijk op het vel te houden. Dit is zo gekken zeker en goed van snit, dat eigenlijk al het overige overbodig is, maar ja als je niks te vergelijken hebt..... 3 rondjes en glad. Resultaat: BBS. Tot slot: Turkse edc voor de reiniging na het scheren ASB voor de zorg en nog wat AS voor de geur en het palet is weer compleet. De aluin was weer volledig overbodig, behalve onder de oksels tegen de luchtjes. 4
Hanskoning Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Snuff schreef 4 uur geleden: tja aan kwaliteitsproducten moet je wennen, komt wel hoor ? Jabonman oftewel Eufros Snuffie daar praten we over en eraan wennen denk het niet............? Quote Dat is een kunst die ik nog niet onder de knie heb ? Eufros oftewel Jabonman Snuffie daar praten we over .......krijg je nooit onder de knie.........? Tjoolder schreef 5 uur geleden: Gisteren de vriendin laten ruiken en die ging quasi de keel over?, Dus na al het gepalaver, we spreken over de eufros ylang ylang. Na ? was de naam van de scheerzeep me al helemaal duidelijk eerlijk gezegd. @peto gefeleciteerd.
Recommended Posts