Jump to content

En hoeveel heb jij er open staan?

talibeard

Recommended Posts

In het begin valt het nog wel mee; je probeert eens wat links en rechts; alle betaalbare producten van de lokale drogisten heb je in huis. Er staan 3 of 4 zeepjes of crèmes open en je wisselt eens af.

Maar dan begint het serieuzere verzamelen en dan blijken die 50g zeepjes toch echt langer mee te gaan dan je geduld kan verdragen. Er is teveel leuks te koop dat je nieuwsgierigheid prikkelt en de containers van o.a. IKEA zijn zo goedkoop....

Ondanks dat ik de laatste jaren serieus probeer om dingen eerst op te maken staat er veel open; sommige zepen zijn maar één of twee keer gebruikt, de nieuwsgierigheid was te sterk, en het kan haast niet anders of meer leden kennen dit fenomeen. Vandaag heb ik eens gekeken en geteld en ik ben stiekem toch wel wat geschrokken. Het volgende staat er bij mij allemaal open;

- Monsavon (bijna op...)

- Cella (die kilo heb ik er ook bijna onder...)

- Arko stick

- Speick stick

- Palmolive stick (de Australische)

- Kruidvat zeep

- DRH Almond

- DRH Arlington

- Tabac stick

- Irisch Moos stick

- Williams (moderne versie)

- Williams (1969 vintage versie)

- TOBS traditional shaving soap

- TOBS sandalwood stick

- Godrej shaving round

En dan nog twee aangebroken bulkverpakkingen (waar de Cella eigenlijk ook bij hoort);

- Klar Kabinett

- P.160

Mijn voornemen is om tenminste twee openstaande producten op te maken voor ik één van de vele andere zepen aanbreek maar met de beste wil van de wereld heb ik eind 2014 nog minstens 10 aangebroken zeepjes.....

Wie heeft er nog zoiets op te biechten? Ik weet zeker dat er nog een paar meer rond moeten hangen hier.... ;)

Hier valt het mee qua zepen ik krijg 2x jabonman.

Heb 1 kilo klarr kabinet. Beetje veel van het goeie misschien.

Klein potje Cela.

Barbiere di figaro exlus

Le Perre (geloof dat het zo heet) 200 gram

Crabtree evelyn Siena en sandle wood.

Dus denk dat het wel meevalt bij mij denk dat ik ook eerst eens eentje op ga maken, maar je doet lang met zeep.

denk dat de meesten die interesse krijgen in nat scheren wel zo'n fase doorlopen, soms lees je van een bepaald product zo'n goede recensies dat je het gewoon wil proberen. En voor je het weet heb je heel wat in huis. Ik mag ook graag één en ander proberen maar toch blijf ik eigenlijk altijd terugkomen op enkele favoriete zepen (waarvan ik best een grote voorraad heb).

Best wel heel veel. Natuurlijk wil ik alles proberen! En ik koop "redelijk" selectief, dus valt slechts zelden iets echt tegen. Ik heb het meeste zepen en een aantal cremes, een snelle telling geeft dat ik een krappe 40 stuks open heb staan. Er zitten favourieten tussen zoals Tabac, MdC en bijna alle TFS/BdF zepen. De Groom Room schotse zepen probeer ik nog een paar keer, maar zoals ik er nu voor staan gaan deze in de splits.

Ik ben nu wel op zoek gegaan naar specifieke zepen om te proberen, zoals PdP, Cade, Mike's en Jabonman, vooral vanwege de geuromschrijvingen. Een beetje vooruitlopend op een lange trip naar Afrika, waar ik verstoken zal zitten van al die heerlijkheid,

Ik zou heel gelukkig kunnen zijn met een beperkter aantal zepen, maar ik vind variatie erg lekker en vooral de avond van te voren alvast een zeepje uitzoeken. Ik heb hetzelfde met Whisk(e)y en met pijpen en tabak, dus het zit wel in de aard van het beestje. Als ik geen geld zou hebben zou ik met een boodschappen karretje vol spullen rondzwerven over straat denk ik.....

Dit zijn de zepen en crèmes die ik op dit moment in bezit heb:

1. De Vergulde Hand
  2. Tabac Original
  3. Palmolive for Men Classic
  4. Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime
  5. Nivea for Men
  6. Taylor of Old Bond Street - Jermyn Street
  7. D.R. Harris - Arlington
  8. D.R. Harris - Windsor
  9. Van Der Hagen Deluxe
  10. Edwin Jagger - Sea Buckthorn
  11. Edwin Jagger - Lime & Pomegranate
  12. Edwin Jagger - Sandalwood
  13. Taylor of Old Bond Street - Sandalwood
  14. Crabtree & Evelyn - Sienna
  15. Barbiere di Figaro - Esclusivo

In deze volgorde zijn ze ook aangeschaft.

Edited by Guest

Veel =)

Moet zeggen dat ik er de laatste tijd flink wat heb verkocht/weggegeven, omdat ik het gewoon niet gebruikt kreeg. Momenteel heb ik:

- MdC Fougere

- St. James of London

- La Toja stick

- Speick Stick

- Speick creme

- Jabonman vetiver

- Jabonman Ylang, Patchouli

- Jabonman Mountain

- Kruidvat

- Vergulde hand

- Vergulde hand extra fris

- BdF Classico

- BdF Mistero

- Proraso wit

- Proraso rood

- Proraso rood creme

- Proraso blauw creme

- Monsavon (x2)

- TFS Barbe Rosse

- Cella

- P.160

- Klar Kabinett

- MWF

- Mike's Natural Orange, Cedarwood & Black pepper

- Omega creme (oude formule)

- Proraso rood creme (oude formule)

- Castle Forbes Lime

- Castle Forbes Cedar & Sandalwood

- TOBS Coconut creme

- GFT Sandalwood creme

- TOBS Jermyn Street zeep

- GFT Coconut zeep

- Portus Cale

- Palmolive sensitive creme

- Palmolive stick

- Muhle Organic creme

- GFT Eucris creme

- GFT Oxford Blue zeep

- Muhle Aloe Vera zeep

- Plisson zeep

- TFS Tabacco Verde

- Groom Room Mountain Yew

- Arko zeep

- La Cigale zeep

- Dr. Dittmar

- De vergulde hand creme

- D.R. Harris Eucalyptus creme

- Baume.be creme

Tijd voor wat nieuwe zepen denk ik zo..

Wow. Ik ga dit aan mijn vrouw laten lezen. Want haar opmerking; "waarom moet je nieuwe scheerzeep? Je hebt er al vier staan" hoor ik nog heel duidelijk :oops: En nu zie ik hier dat dat helemaal niet veel is :twisted:

Mijn bescheiden vooraad bestaat uit een tube Palmolive, een tube Proraso, een bakje DVH en een bakje TOBS sandelwood.

Tabac

Proraso Groen

DRH Arlington

TOBS Jeremyn Strt

TOBS Lavender

En dan nog een stuk of 5 sample bakjes, dus dat valt nog reuze mee in vergelijking met sommige van jullie. Heb me wel voorgenomen dat het vanaf nu fifo word. Dus eerst een bakkie leeg voor dat er wat nieuws komt.

Zeep

C&E Sienna

Tabac stick

Tabac potje

Wilkinson Sword stick

Vergulde Hand

Kruidvat

Cremes

Balea

Arko Adventure

Speick

RazoRock Santa Maria

Castle Forbes Lavender

En zepen opgebruiken duurt idd veel te lang. Tot nog toe slechts een stick Palmolive en een potje Monsavon opgebruikt en ben toch al 1,5 jaar aan het natscheren.

In de kast staan ook nog een ongebruikte tube Ingram creme en een stick Vergulde Hand. Het plan is om eerst iets op te werken voordat deze mee in de rotatie komen. Momenteel gebruik ik het potje Vergulde Hand het meest, dan komt de stick in de plek.

Op de wenslijst staan zeker nog Cella en MWF.

Zoooooooooo Robbin,

"dat is toch fucking niet normaal?!!!?!!?"

Alles wat ik heb staat ook open:

Proraso wit

Proraso groen

Muhle sandalwood crème

BdF Raffinato.

Het scheelt dat ik weinig geld over hou aan het einde van de maand, dan ben je minder geneigd veel te kopen....

Geloof me, wensen zat, maar ik zou mezelf haten als ik dat beetje geld zou uitgeven aan een stukje zeep (gewoon ZEEP notabene, stelletje junks! ;):P ) in plaats van aan m'n dochtertje of vrouw.

Zodra er dus wat op is komt er wel iets nieuws.

BdF, TFS, DRH, Palmolive, TOBS, enz. enz. enz.........

Gelukkig zit ik nog niet zolang op internet, qua scheerspullen, dus mijn voorraad valt wel mee. Bovendien gaat van elke zeep de helft direct naar m'n vader of broer, dus ik begin al met half volle potten en tubes.

-vergulde hand puck

-vergulde hand extra puck

-bartex

-proraso groen pot

-proraso rood tube

-barbiere de figaro mistero

-barbiere de figaro raffinato

-barbiere de figaro classico

-barbiere de figaro exclusivo

-tobs avacado

-tobs rose

-tobs lime

-mitchels woolfat

-calani highland honey

- arko stick

mvg stephan

Even snel tellend, denk ik dat mijn lijstje nog langer is dan die van Talibeard. Ik probeer wel eens wat op te krijgen, maar echt opschieten doet het niet helaas.

Je moet je ook realiseren dat mijn lijstje dat nu nog openstaat het gevolg is van jaren hard werken om dingen eerst op te gaan maken... ;)

Mijn lijstje van dingen die ik de laatste paar jaar heb opgemaakt is ook niet mis maar het duurt een partij lang voor het echt afneemt, zucht...Mijn streven is om zo'n 3-5 producten tegelijk open te hebben maar met al dat lekkers dat onaangebroken ligt te wachten vrees ik dat dat er wel nooit van komt.

Ben benieuwd naar wat de webshops onder ons zelf (als in privé) allemaal in de kast hebben staan. Ik zou alles eerst zelf willen proberen voor dat ik het verkoop, dus ik kan me zo voorstellen dat ze een hoop hebben staan.

Bij mij valt het nog mee, en heb me voorgenomen om eerst wat op te maken voor er wat nieuws komt.

- de vergulde hand

- TOBS sandelwood

- Proraso pot groen 2 stuks. Een half vol

- Proraso pot wit, en rood

- TOBS Jermynstreet

- castle Forbes lime

- BdF Classico (sample)

Ben benieuwd naar wat de webshops onder ons zelf (als in privé) allemaal in de kast hebben staan. Ik zou alles eerst zelf willen proberen voor dat ik het verkoop, dus ik kan me zo voorstellen dat ze een hoop hebben staan.

Leuk draadje!

En inderdaad, dat wat we in de shop hebben (gehad) dat heb ik privé ook wel, maar ook nog wel meer dan dat, zoals recent zeep van Mike's. En ik probeer ook van de wat bijzondere zeep of versies sowieso een exemplaar te houden.

Maar voor de lijst verwijs ik dus maar naar de shop, als je het niet erg vindt.

Momenteel één open tube Williams creme, een tube gekocht in Frankrijk, om te proberen. Krijgt geen vervolg, Palmolive creme heeft toch mijn voorkeur. In de voorraad nog 9 tubes Palmolive creme. Voor mij is creme een middel, geen doel.

Vergulde Hand zeep, een stick van Palmolive en cremes van Vergulde Hand, Speick, Nivea, Palmolive Classic, Palmolive Sensitiv, Speick, Florena en Wilkinson. Ik haal nipt de 10 :P (mijn Proraso is op)

Ik wil nog wel andere zepen proberen maar was toch van plan eerst eens wat op te maken.