Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn mail programma Live mail werkt niet meer. Ik kan nog wel mail versturen maar ontvang geen mail meer. Ik kan wel inloggen op webmail bij KPN en zie dan dat er mail is binnengekomen maar die wordt dus niet meer doorgestuurd naar mijn computer. Een vriendelijke medewerker van KPN heeft alles geprobeerd om het weer aan de gang te krijgen maar dit lukt niet, Volgens hem heeft dit te maken  met het feit dat Live Mail een oud programma is dat niet meer door Microsoft wordt ondersteund. 

Weet er iemand of dat klopt? Of is er toch een mogelijkheid dit programma weer aan aan de praat te krijgen?  De man van KPN had het over een nieuw mailprogramma Thunderbird. Kent iemand dat?

Posted

Thunderbird is een Mozilla (van Firefox) programma voor een aantal besturingssystemen, het is een zeer capabele email client.

Downloaden en installeren voor je OS en de zaken instellen. 

Posted

Bij de meeste mail providers hoef je niet meer dan gebruikersnaam + wachtwoord in te vullen. Thunderbird haalt dan zelf de instellingen op.

Evt. kiezen tussen pop of imap

Posted

Hoewel je hier wellicht een bruikbaar antwoord zult krijgen denk ik dat er websites/forums zijn waar je met deze vraag  beter terecht kunt. Heb je je vraag ook al gesteld op forum.kpn.com?

Posted

Op deze site van KPN staat dat Windows Live Mail inderdaad niet meer ondersteund wordt.

Er staan wel de instellingen van andere mail programma's 

Wellciht tijd om over te stappen.

Posted

Live mail is wel erg oud, ik denk dat Microsoft dat uitfaseert. Je zou de Outlook app/Mail app kunnen installeren of outlook.com zelf gebruiken.

Posted

Livemail is toch van Microsoft? Is je e-mailadres ook van Microsoft? Waarschijnlijk kun je dan ook inloggen in Outlook360,, hoef je verder niks in te stellen.