Jump to content

Recommended Posts

Posted

RazoRock 400,

Stirling Varen,

Krect Spiral Curve,

Treet Black Beauty (3),

Kruidvat aluin,

Stirling Varen aftershave balsem.

d413afcbdcf6882cc17e58b0654511fe.jpg

• I like it 7
Posted

Haircut and Shave Co krabber
Wizamet Super Iridium
Yaqi Tuxedo marble colour 24mm
Saponificio Varesino 70th Anniversary
Nivea sensitive balsem

Prettige week6a3c5a5f42cbf3eae3b21ae548f04c21.jpg

• I like it 9
Posted

Krabber: Raw Shaving RS-10

Mesje: Voskhod (3)

Pre-Shave:Prep

Zeep: KEPKINH Frosty Lemon

Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo

Aftershave: Di Barba Aluin

Aftershave: Loris Kolony Limon

Aftershave: L’ Occitane Cédrat After Shave Balm

EDT: L’ Occitane Cédrat

Weer een heerlijk scheerbeurt zelfs met een Voskhod die er al 3 ronden op heeft zitten. Fijn begin van de week

Posted

Prep, koud water

M-keramiek

Yaqi kwast

Lea scheerzeep

Merkur 34c

Lord super stainless

Vdh aluin

Thayer's witch hazel, Williams Aqua Velva

Voor de eerste keer sinds tijden de 34c gebruikt. Dat is mijn eerste krabber. Deze week ga ik de 34c en de 11c gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• I like it 5
Posted

SvdD 20190603.

KP7x611.jpg

M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke.
T.O.B.S. "Royal Forest" scheercrème.
RR Game Changer GC84-P / Stork Ti "Taipan" greep.
Rapira Swedish Super Steel (3).
Rockwell 6S R5 only / Stork Ti "AN14" greep.
Rapira Swedish Super Steel (3).
Loris "E-13" EdP (== Creed Aventus).

Vergelijking Game Changer en gemodificeerde Rockwell.

• I like it 7
Posted

650532032_A-1(2).thumb.jpg.a8c4b7fd5b4e6fad4143ce429ca4bca0.jpg

Yoresh Shaving Bowl

Raw Shaving RS-10 Mild met Wizamed mesje

AP Shave Co uBrush Tuxedo 24mm

Antiga Barbearia Porto Ribeira

Don Miguel 1919: (Jasmijn thee, blijft veel langer hangen dan andere myrsols)

Geen stracciatella  ijs uit de vriezer maar de broer van de Antiga Barbearia de Bairro Principe Real die gisteren aan de beurt was

Antiga Barbearia de Bairro Principe Real:Come in and wander in a Lisbon's garden, a fragrance that reflects the nobility of the place, with cedar and sandalwood together with patchouli's refinement and softened by a citric touch of bergamot. The top notes are citric and fresh. Inspired by the scents of leaves and fruit trees - Bergamot, Orange, Lime and Tangerine. As heart notes the scent of the Príncipe Real line, Amber and Vanilla. It's personality and soul, comes from warm notes of wood, a touch of spicy cloves, chocolate and Musk.

• I like it 9
Posted

Hayashi Diamond 10072

Omega varkenskwast

Wimmie scheerkommetje

Simpson Citrus Burst scheercreme

Baume.be ASB

e45eec3d557d5f882249615264dcf96a.jpg

• I like it 5
Posted

Veritable Brossard Near wedge, nageslepen op een oozuku, weer een nivo hoger kwa scheercomfort 

DCC0B3EA-AE89-4F3A-A634-4E9893BD6752.jpeg

• I like it 6
Posted

Prep: Warm water + Proraso Pre-shave
Mes: Koraat Ebony 6/8
Scheerzeep: D.R Harris Windsor
Scheerkwast: Kent B12 Silvertip
After-shave: Koud water -->   D.R, Harris Windsor Aftershave Balsem + Saponificio Varesino Cubebe EdP

• I like it 3
Posted

@Snuff Dan zeker zijn tweelingbroer Snuffie zie de beschrijvingen, of kan die zeepzieder slechts één ijssmaak.?

Antiga Barbearia de Bairro Principe Real:Come in and wander in a Lisbon's garden, a fragrance that reflects the nobility of the place, with cedar and sandalwood together with patchouli's refinement and softened by a citric touch of bergamot. The top notes are citric and fresh. Inspired by the scents of leaves and fruit trees - Bergamot, Orange, Lime and Tangerine. As heart notes the scent of the Príncipe Real line, Amber and Vanilla. It's personality and soul, comes from warm notes of wood, a touch of spicy cloves, chocolate and Musk.

Antiga Barbearia de Bairro Principe Real:Come in and wander in a Lisbon's garden a fragrance that reflects the nobility of the place, with cedar and sandalwood together with patchouli's refinement and softened by a citric touch of bergamot.The top notes are citric and fresh. Inspired by the scents of leaves and fruit trees - Bergamot, Orange, Lime and Tangerine. As heart notes the scent of the Príncipe Real line, Amber and Vanilla. It's personality and soul, comes from warm notes of wood, a touch of spicy cloves, chocolate and Musk.

•  
  • I like it 2
  • Haha 1
Posted

Zeep: Ariana & Evans Asian Plum
Mes: Kai Captain
Kwast: Antica Barberia syntheet
Nascheer: aluin, cactusvijg olie

e6477cae9cbdc8f63ae5059e0ec9b248.jpg

Fijne scheerbeurt, minimale irritatie. Zeep is goed maar niet top, gladheid valt nog wel mee maar ontbreekt aan “cushion”. Geur doet me denken aan kauwgom.

Sent from my iPad using Tapatalk

• I like it 5
Posted

De warmte van gisteren was nog voelbaar bij het opstaan dus er werd opnieuw uit de menthol voorraad geplukt en als er dan ook nog een heerlijk fruitige geur aan deze heerlijke scheerzeep zit dan kan de dag al bijna niet meer stuk.?

Samen met de Proraso groen heb je trouwens ook een heerlijke verkoeling dat mag ook niet onvermeld blijven.

De Apollo slant is een heerlijk soepel scherende krabber die qua efficiency vergelijkbaar is met een 37 C maar nog met wat comfortabeler scheert.

De afwerking met limoentjes zodat we fris en fruitig blijven.

616B69F8-1FE2-4B8E-B7B0-A19D5E8D835C.jpeg

• I like it 7
Posted
Hanskoning schreef 1 uur terug:

@Snuff Dan zeker zijn tweelingbroer Snuffie zie de beschrijvingen, of kan die zeepzieder slechts één ijssmaak.?

Ik heb dus een etentje gewonnen! waarvoor dank, ik had namelijk gewed met mijn echtgenote dat jij alles zo goed doorpluist dat het je zou opvallen en ja hoor ?

Bij deze de ware toedracht:

Antiga Barbearia Porto Ribeira: A citric woody perfume fresh as the soft breeze that we can feel close to waterfront, enriched with the complexity of scents masterly blended just similar to the one with which Porto wine ages in the cellars. Italian bergamot, bitter orange and petitgrain, with a light presence of spices, fruity and floral notes where magnolia and jasmine stand out. At the base you can feel the musk and the cedar wood to remember the typical Rabelos boats that once climbed the river.As the finest touch we can scence the presence of "labdanum" - the wild grass that grows on the slopes of the Vinyard Douro.

• I like it 2
  • Haha 1
Posted

@Snuff Ik begrijp niets van jou je bent net Dr. Jackel en mr.Hyde 

.

Het éné moment laat je de meest afgrijselijke geur combinaties op ons los om vervolgens bovenstaande fraaie odeur compositie aan ons te exposeren.

Maaaaaaraaaaaaaar wacht eens even deze is niet van jezelf..........met deze mooie geur scheert Antje natuurlijk haar benen..................jawel mijn Belgisch boefje deze is zekers weten van Antje ? Eens kijken juist geraden dus ik ga ook maar eens uit eten. ?

• I like it 1
  • Haha 2
Posted

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Kepkinh Frosty Lemon.,
Timeless Solid Bar scalloped 0,95,
Souplex B keuze 3e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
444,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original.

SOTD_20190603.thumb.jpg.9995e6e26c1e5fbbdbf0ecdb4277967a.jpg

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Kepkinh Frosty Lemon.:
Ja, ja het is al weer even geleden, dat ik het gereedschap in de hand had. Inmiddels goed geschoren reeds een bezoek gebracht aan Port Vendre voor de middagdis, maar dat is hier niet op zijn plaats, hoewel ongeschoren de maaltijd nuttigen toch niet vergelijkbaar is. Dus vanmorgen de Yaqi Tuxedo goed door de Frosty Lemon van Kepkinh gehaald en een heerlijk schuim geklopt in de Poolse scuttle. Mooi bakje schuim voor 3 relaxte rondes, want ach ja, waar moet ik me nog druk overmaken?
Mesje en krabber:
De Souplex B keuze voor de 3e x gebruikt.
Het mesje is als te verwachten goed. 3x is voor de Souplex met mijn baard en hoofdhaar en peulenschilletje. Dan ook nog in een potente krabber, de Timeless 0,95 een flitsende combi, die zonder meer scheert. Soms denk ik wel dat het op de schedel wat gevoeliger is dan normaal, maar dat blijkt dan gewoon van de zon te komen en niet het scheren.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Na het schuim mooi weg te hebben gepoetst, neutraliseren met de Turkse Limoen edc, conserveren met de Portugese 444 en voor de lekker nog een stevige puf Original van Pinaud. Toen was ik dus klaar voor de gang naar het restaurant voor een mooi kom Zarzuela, begeleid met een flesje Pic Poul de Pinet.
Wat een leuke hobby's toch allemaal.

• I like it 7
Posted

He he na anderhalve week weer een echt mes. Tegelijk met de besproken lichtgeurende ongeparfumeerde MdC. Krijg hem niet te pakken. Er lijkt een vleugje anijs aan te zitten.

En wat wordt het glad met dit mes en deze zeep

image.jpg

• I like it 9
Posted

Krabber: Merkur 23c

Mes: Gillette 7 o'Clock super stainless

Zeep: TOBS Peppermint

Borstel: Vulfix Pure Badger

AS: Dr K baardolie

Lekker fris om de dag  te starten ?

•  
  • I like it 4
Posted
Hanskoning schreef 1 uur terug:

@Snuff Onderschrift aangepast Snuffie ?

Maar al te waar :-) 

Yoresh Shaving Scuttle

Dorco 6/8"

Simpson Chubby 2 26mm syntheet

Eufros Rose-Oud

Myrsol 1972 Don Carlos (bloemig, zoet, citrus, kruiden, fris)

onno schreef 1 uur terug:

Tegelijk met de besproken lichtgeurende ongeparfumeerde MdC. Krijg hem niet te pakken. Er lijkt een vleugje anijs aan te zitten.

Ik vind hem een afgewaterde versie van de original qua geur

• I like it 1
Posted
Snuff schreef 1 uur terug:

Ik vind hem een afgewaterde versie van de original qua geur

Behalve dat die originele op mijn huid brandt (rozemarijn)......

Posted

Muhle Rocca

Astra Superior Stainless (2)

Plisson l’Occitane

Calani Harmony Herbs scheerzeep

Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera

• I like it 5
Posted

Svdd
Een Oost Europese om het zo maar te zeggen.
Als zeep de 4de in de zeep reeks van elly.
Shamans flight
Krabber, Fatip piccolo
Mesje, rapira platinum
Kwast, Yaqi black marble
ASB, Natura Siberica yak en yeti
Een geweldige scheerbeurt in m'n 2de huis in Polen.
Qua geur is het alsof je op een zomerse dag buiten naast het bos staat met de dennenbomen en aan de andere kant een autoweg ligt naar het dorp toe die door de warmte wat teer/autoweg achtig ruikt.
Dan als ASB de yak en yeti, heelijk verzorgen en lekker fris en cool door de menthol, maar geen ijsklontje hoor.
Fijne dag 025ad79b11ffea96ab5be7c2af8eaec1.jpg

• I like it 8
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.