Jump to content

Snor scheren tegen de haargroeirichting in voor super glad resultaat.

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

Wie scheert zijn snor tegen de haargroeirichting in voor een super glad resultaat?

Ik bedoel dus niet horizontaal scheren, maar echt verticaal of schuin omhoog wellicht echt tegen de groeirichting in.

Ik heb dit net gedaan, het kost even tijd, en voorzichtigheid, maar het lukt met een paar kleine puntjes bloed eerst.

spacer.png

Klik hier voor een grotere foto.

Wie doet dit ook? Is dit gebruikelijk om zo glad te gaan voor jullie?

• I like it 2
Posted

Ziet er strak uit ;)

Zoek maar eens hier op het forum op "WTG" en "ATG" en eventueel "XTG" , er zal een wereld voor je opengaan.

Zelf scheer ik 1x WTG en 2x ATG.

Posted
Snuff schreef 1 minuut geleden:

Twee keer per dag zelfs

Doe je dat omdat je het leuk / fijn vind, of echt omdat het nodig is?

Ik scheer soms elke dag, soms om de dag, en vind het wel prima eigenlijk.

Posted

Met een Timeless 0,95 OC of Game Changer kan ik met een scheerbeurt per dag af, met een milde krabber zou ik me een tweede scheerbeurt kunnen veroorloven omdat de stoppels ‘s avonds al weer flink voelbaar zijn. Hoofd hoeft nog niet omdat ik nog niet door mijn haar gegroeid ben.

Tegen de vleug inschepen bij het snor gebied doe ik altijd maar ben voorzichtig met druk.

Posted

Ik scheer me elke dag tegen de haargroei in bij de derde scheergang, dus ook de bovenlip.
Ik voel anders nog te veel korte stoppels.

Posted

Ook hier ik scheer in drie gangen waarvan de laatste tegen de baardgroei in. Ook voor de snor.

Posted

Ik heb vandaag de hele dag geprikkel en irritatie gevoeld door het superglad omhoog scheren.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Te kort geschoren?

Als ik nu met mijn vinger er over ga is het nog gevoelig... er er zij weer stoppels te voelen, maar dat is logisch.

Posted

Ik weet niet hoelang je al klassiek scheert maar het kost enige dagen tot 2 weken voordat je huid zich heeft aangepast. Verkeerde hoek of te veel druk kan ook het probleem zijn, geen druk betekend ook echt geen druk.

Posted
UnShaven schreef 1 minuut geleden:

Ik weet niet hoelang je al klassiek scheert maar het kost enige dagen tot 2 weken voordat je huid zich heeft aangepast. Verkeerde hoek of te veel druk kan ook het probleem zijn, geen druk betekend ook echt geen druk.

Nou, ik denk dat ik er nu ruim 2 weken mee bezig ben, maar ik scheer doorgaans niet elke dag, en ik heb een keer de Gilette Mach 3 nog gepakt toen ik haast had.

(Ik zal nu stoppen met vloeken in de kerk).

Dus ik denk dat dit wel eens de oorzaak kan zijn inderdaad. Gewoon voorzichtig opbouwen :).

• I like it 1
Posted

Ook altijd oppassen met mesjes wisselen, zeker als beginner kun je beter even bij één merk mesje blijven. Het resultaat kan per merk en per krabber verschillen, en dan zwijg ik maar over de techniek (vaste hand, scheerhoek etc.).

Posted

Ja, ik merk dat het echt oefenen is. Ik heb nu verschillende soorten mesjes, o.a. de gewone van Gilette, die doen het wel goed, maar de andere die ik heb van een Duits merk ook.

Veel verschil merk ik niet, als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat de Gilette agressiever is.

Mesjes wisselen doe ik heel voorzichtig, en ben wel blij met die verpakkingen waar dat mesje in de achterkant kan.

Posted
BabyFace schreef 49 minuten geleden:

Mesjes wisselen doe ik heel voorzichtig, en ben wel blij met die verpakkingen waar dat mesje in de achterkant kan.

Bedoel niet de fysieke handeling, maar als beginner kun beter bij één merk houden om zo te concentreren op je scheervaardigheden. Een goede scheerbeurt is afhankelijk van heel veel factoren, de meshouder, mes, voorbereidingstijd, zeep, AS, je gemoedsrust, en misschien ook wel het klimaat :P. Als je nu elke scheerbeurt van mesje wisselt kun je zelf moeilijk nagaan waar je je (mindere) succesvolle beurt nou aan te danken had.

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted

Ik doe het zelf gewoon niet :) In het begin ook wel geprobeerd, maar mijn huid raakt geiriteerd (dunne huid, heeft mijn vader ook) en het is toch maar heel kort heel glad. Ik scheer gewoon met de haargroei mee en een keer een soort overdwars. Mijn snor en kin scheer ik dan meestal nog wel één of twee keer extra. Het stukje onder mijn neus en bij de mondhoeken vind ik altijd wel lastig, daarom moet dat meerdere keren voor het goed is.

De krabber en de mesjes maken ook nog veel verschil. Ik scheer graag met een milde krabber met scherpe mesjes (nu een Feather Popular met Feather mesjes (dankzij Johan), hiervoor met een Lord L6 met Captain Red mesjes). De meeste mensen hier hebben volgens mij liever een meer agressieve krabber.

• Thanks! 1
Posted

Ik ken dit merk niet. Denk dat het een Weishi is, ik hoop niet dat je er 29 euro voor betaald hebt, aangezien je in dit prijssegment ook echte Duitsers voor kunt kopen.

.Safety-font-b-Razor-b-font-font-b-WEISHI

Hier een review van een Weishi, het is een milde krabber.

Posted
d1rk schreef 3 minuten geleden:

Ik ken dit merk niet. Denk dat het een Weishi is, ik hoop niet dat je er 29 euro voor betaald hebt, aangezien je in dit prijssegment ook echte Duitsers voor kunt kopen.

.Safety-font-b-Razor-b-font-font-b-WEISHI

Ik vrees van wel... Maar het is dan wel ergens goed voor geweest (de inkomsten van de webshop, oeps!).

Maar ik begrijp dat ik met een Chinees martelwerktuig scheer?

Wat is voor mij een aanrader dan? Beginner met weinig baardgroei (niet gerelateerd aan leeftijd) en gevoelig boven de bovenlip (snor)?

Posted

Muehle of Edwin Jagger R89 is zeer geschikt om mee te beginnen, maar ik zag dat je ook een Wilkinson hebt, ondanks de goedkope kont (help me @EFSK) uitstraling is het een goede krabber waar je jezelf zeker niet tekort aan doet.

Ohja, als je hem niet hebt aangebroken, zou ik die Weishi gewoon weer retourneren.

Posted
d1rk schreef 3 minuten geleden:

Muehle of Edwin Jagger R89 is zeer geschikt om mee te beginnen, maar ik zag dat je ook een Wilkinson hebt, ondanks de goedkope kont (help me @EFSK) uitstraling is het een goede krabber waar je jezelf zeker niet tekort aan doet.

Ohja, als je hem niet hebt aangebroken, zou ik die Weishi gewoon weer retourneren.

Die Wilkinson is van plastic, alleen het binnenste van het handvat is metaal. Zelfs de schroefdraad waarmee je de kop er op draait is plastic.

Ik had eigenlijk het idee om deze te gebruiken in mijn toilettas voor als ik voor het werk in het hotel moet ergens ofzo... voor tripjes...

Maar ik zal hem eens proberen. Ik heb overigens een enorme afkeer van handvatten die van hout of plastic zijn ofzo, of verfraaid. Liever gewoon metaal :P.

Maar ik zal eens kijken of ik zo'n modelletje ergens kan kopen.

Bedankt voor het advies.

Posted

Ik snap je afkeer voor plastic, maar nogmaals die Wilkinson is een leuke krabber, zeker voor onderweg. Mocht je die kwijtraken in je hotelkamer dan is er nog niks aan de hand.

Kijk eens hier:

https://www.hetscheerhuys.nl/scheermessen/safety-razor/safety-razor-de89-barley

of hier:

https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&product_id=715&search=muhle

Ik meende dat deze ook bij DM.de te koop is.

Posted
d1rk schreef 2 uur geleden:

ondanks de goedkope kont (help me @EFSK) uitstraling

Je kunt hier volstaan met goedkope.

BabyFace schreef 2 uur geleden:

Maar ik zal hem eens proberen. Ik heb overigens een enorme afkeer van handvatten die van hout of plastic zijn ofzo, of verfraaid. Liever gewoon metaal :P.

mijn beste krabbers zijn van plastic.