Jump to content

De Vergulde Hand scheerstick smelten in pot... Onmogelijk?!

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

Ik heb laatst min of meer per ongeluk een De Vergulde Hand scheerstick gekocht.

Ik was bij de drogist, had haast, en dacht dat het een scheerkwast was... Nou ik was de rare kwast die dag omdat ik thuis kwam met een scheerzeep stick.

Persoonlijk vind ik zo'n stick dus helemaal niks en na wat YouTube filpjes te hebben gezien van mensen die hun zeep in een kom smolten had ik het idee om hem in een oud potje te smelten waar paste voor in de haren had gezeten.

Dus...  ding warm gestookt in de over rechtop in het nieuwe potje staand op 120 graden, geen resultaat...

Dan maar zoals op YouTube potje laten drijven in kokend water... weinig resultaat...

Ik heb het nu maar gewoon en in gedrukt met mijn handen doordat het door de warmte wel brokkelig was geworden, maar hier blijft het dan ook bij.

Een mooi egaal gesmolten zeep krijg ik niet voor elkaar.

Weet iemand of dit gewoon simpelweg niet mogelijk is bij de scheerzeep(stick) van De Vergulde Hand?

(Mocht dit op de verkeerde plaats staan, of mocht er al een topic over zijn, mijn excuus, heb mijn best gedaan en ook de zoekfunctie eerst gebruikt).

• Haha 1
Posted

je kan een altijd de stick raspen en dit in een kom doen met en klein beetje water dan aandrukken en je kan gaan kwasten :)

• I like it 1
Posted
Kamp schreef 5 minuten geleden:

je kan een altijd de stick raspen en dit in een kom doen met en klein beetje water dan aandrukken en je kan gaan kwasten :)

Ja, hoe ik het i mijn vorige post geplaatst heb zo heb ik het in het potje laten zitten.

Geprobeerd een beetje evenredig te verdelen, en heb gewoon geprobeerd of het nog effectief zou werken, en dat doet het!

Het potje is alleen wat aan de kleine kant, maar het werkt wel, kan genoeg aanmaken voor 1 keer scheren.

Net mee geschoren nu, en de scheerzeep werkt net zo goed als die wie standaard in een bakje zit.

Posted

Alleen glycerine zepen kun je smelten.

Maar hier de eerste  tip besteed een paar Euro extra aan een goede scheerzeep in plaats van de Vergulde Hand je huid zal je dankbaar zijn.

• I like it 3
Posted
Hanskoning schreef 31 minuten geleden:

Alleen glycerine zepen kun je smelten.

Maar hier de eerste  tip besteed een paar Euro extra aan een goede scheerzeep in plaats van de Vergulde Hand je huid zal je dankbaar zijn.

Ik ben nog een volledige NooB natuurijk, maar ik vind het wel prettig scheren.

Eerder vanmiddag heb ik een scheerzeep besteld die veel op YouTube voorkomt, de Proraso 150 ml. (groene versie).

Wellicht vind ik die nog veel fijner, we zullen zien :).

Posted

Deze bevat veel menthol, heerlijk verkoelend. Op het forum schijnt ook een menthol fanaat aanwezig te zijn misschien geeft die zijn zegen voor je keuze met de vermelding dat er beter keuzes zijn. Ik vind de Proraso een goede zeep.

Posted (edited)

Proraso is echt bang for the buck waar voor je geld. Als je een stap voorwaarts wilt maken dan neem je gewoon Proraso Groen, vooral i.c.m. de splash echt goud waard.

Edited by d1rk
op last van de taalpolitie in NL opgeschreven
Posted
BabyFace schreef 2 uur geleden:

Wellicht vind ik die nog veel fijner, we zullen zien :).

Ja, Palmolive scheercreme  (uit Duitsland) is ook een toppertje, meepakken dus.

rasierschaum_palmolive_rasiercreme_class

Posted

Zit vaak bij de Kruidvat in de 1+1 of 2+2 gratis akties

Posted
Darth Vader schreef 2 minuten geleden:

Zit vaak bij de Kruidvat in de 1+1 of 2+2 gratis akties

Klopt, maar in een ander draadje gaf hij al aan in Bocholt(DE) te komen.

Posted
d1rk schreef 1 uur terug:

Ja, Palmolive scheercreme  (uit Duitsland) is ook een toppertje, meepakken dus.

rasierschaum_palmolive_rasiercreme_class

Shit, lees het te laat, maar ze lagen er inderdaad.

Volgende keer zal ik een tube meebrengen en proberen. Ik ben benieuwd, heb nog geen ervaring met scheercreme.

Posted
BabyFace schreef 2 minuten geleden:

Shit, lees het te laat, maar ze lagen er inderdaad.

Volgende keer zal ik een tube meebrengen en proberen. Ik ben benieuwd, heb nog geen ervaring met scheercreme.

Gezicht natmaken - 1.5 tot 2 cm creme uitknijpen en over je gezicht uitsmeren - kopsoppen met een natte kwast en evt. extra water.

Palmolive is een mooi vet zeepje, alleen de geur is in mijn ogen wat minder, maar ach 89 cent.

Posted
d1rk schreef 2 uur geleden:

Proraso is echt bang for the buck

Vanwaar is die buck zo eng dat je zeep er bang voor is?

• Thanks! 1
  • Haha 4
Posted
efsk schreef 3 minuten geleden:

Vanwaar is die buck zo eng dat je zeep er bang voor is?

Heb het bericht aangepast.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Soms vraag ik me wel eens af of ik nou echt zo irritant ben. Gelukkig duren die momenten nooit lang.

• I like it 1
  • Haha 3
Posted
efsk schreef 3 minuten geleden:

Soms vraag ik me wel eens af of ik nou echt zo irritant ben. Gelukkig duren die momenten nooit lang.

Je bent vreselijk irritant, maar gelukkig heb je het (vaak) wel aan het rechte eind.

• Thanks! 1
Posted
d1rk schreef 9 minuten geleden:

Je bent vreselijk irritant, maar gelukkig heb je het (vaak) wel aan het rechte eind.

En dat voor iemand die van scheef houd.

Posted
efsk schreef 15 uur geleden:

Absoluut niet Richard ik ben zelfs trots op je en zolang we samen blijven optrekken tegen het ver-Engelisering op ons Nederlandse forum ben je, althans op dit gebied, nooit en te nimmer voor mij irritant.?

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
Hanskoning schreef 8 uur geleden:

Absoluut niet Richard ik ben zelfs trots op je en zolang we samen blijven optrekken tegen het ver-Engelisering op ons Nederlandse forum ben je, althans op dit gebied, nooit en te nimmer voor mij irritant.?

Ik wil je hierin graag back-uppen. 

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • Haha 3
Posted
Robgtt99 schreef 5 minuten geleden:

Ik denk dat je inderdaad de rug op kan bij sommige forumleden ;)

• Haha 1
Posted
Robgtt99 schreef 1 uur terug:

Ja ja daar hebben we zeker wat aan in onze strijd tegen de ver-Engelisering ????

• I like it 2
  • Marcel locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.