BabyFace Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Hallo mensen, Ik heb laatst min of meer per ongeluk een De Vergulde Hand scheerstick gekocht. Ik was bij de drogist, had haast, en dacht dat het een scheerkwast was... Nou ik was de rare kwast die dag omdat ik thuis kwam met een scheerzeep stick. Persoonlijk vind ik zo'n stick dus helemaal niks en na wat YouTube filpjes te hebben gezien van mensen die hun zeep in een kom smolten had ik het idee om hem in een oud potje te smelten waar paste voor in de haren had gezeten. Dus... ding warm gestookt in de over rechtop in het nieuwe potje staand op 120 graden, geen resultaat... Dan maar zoals op YouTube potje laten drijven in kokend water... weinig resultaat... Ik heb het nu maar gewoon en in gedrukt met mijn handen doordat het door de warmte wel brokkelig was geworden, maar hier blijft het dan ook bij. Een mooi egaal gesmolten zeep krijg ik niet voor elkaar. Weet iemand of dit gewoon simpelweg niet mogelijk is bij de scheerzeep(stick) van De Vergulde Hand? (Mocht dit op de verkeerde plaats staan, of mocht er al een topic over zijn, mijn excuus, heb mijn best gedaan en ook de zoekfunctie eerst gebruikt). 1
Kamp Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 je kan een altijd de stick raspen en dit in een kom doen met en klein beetje water dan aandrukken en je kan gaan kwasten 1
BabyFace Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 Kamp schreef 5 minuten geleden: je kan een altijd de stick raspen en dit in een kom doen met en klein beetje water dan aandrukken en je kan gaan kwasten Ja, hoe ik het i mijn vorige post geplaatst heb zo heb ik het in het potje laten zitten. Geprobeerd een beetje evenredig te verdelen, en heb gewoon geprobeerd of het nog effectief zou werken, en dat doet het! Het potje is alleen wat aan de kleine kant, maar het werkt wel, kan genoeg aanmaken voor 1 keer scheren. Net mee geschoren nu, en de scheerzeep werkt net zo goed als die wie standaard in een bakje zit.
Hanskoning Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Alleen glycerine zepen kun je smelten. Maar hier de eerste tip besteed een paar Euro extra aan een goede scheerzeep in plaats van de Vergulde Hand je huid zal je dankbaar zijn. 3
Marcel Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Voordat dit weer een anti vergulde hand draadje wordt, graag on topic ? 1 1
BabyFace Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 Hanskoning schreef 31 minuten geleden: Alleen glycerine zepen kun je smelten. Maar hier de eerste tip besteed een paar Euro extra aan een goede scheerzeep in plaats van de Vergulde Hand je huid zal je dankbaar zijn. Ik ben nog een volledige NooB natuurijk, maar ik vind het wel prettig scheren. Eerder vanmiddag heb ik een scheerzeep besteld die veel op YouTube voorkomt, de Proraso 150 ml. (groene versie). Wellicht vind ik die nog veel fijner, we zullen zien :).
Guest Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Deze bevat veel menthol, heerlijk verkoelend. Op het forum schijnt ook een menthol fanaat aanwezig te zijn misschien geeft die zijn zegen voor je keuze met de vermelding dat er beter keuzes zijn. Ik vind de Proraso een goede zeep.
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 (edited) Proraso is echt bang for the buck waar voor je geld. Als je een stap voorwaarts wilt maken dan neem je gewoon Proraso Groen, vooral i.c.m. de splash echt goud waard. Edited May 28, 2019 by d1rk op last van de taalpolitie in NL opgeschreven
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 BabyFace schreef 2 uur geleden: Wellicht vind ik die nog veel fijner, we zullen zien :). Ja, Palmolive scheercreme (uit Duitsland) is ook een toppertje, meepakken dus.
Guest Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Zit vaak bij de Kruidvat in de 1+1 of 2+2 gratis akties
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Darth Vader schreef 2 minuten geleden: Zit vaak bij de Kruidvat in de 1+1 of 2+2 gratis akties Klopt, maar in een ander draadje gaf hij al aan in Bocholt(DE) te komen.
BabyFace Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 d1rk schreef 1 uur terug: Ja, Palmolive scheercreme (uit Duitsland) is ook een toppertje, meepakken dus. Shit, lees het te laat, maar ze lagen er inderdaad. Volgende keer zal ik een tube meebrengen en proberen. Ik ben benieuwd, heb nog geen ervaring met scheercreme.
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 BabyFace schreef 2 minuten geleden: Shit, lees het te laat, maar ze lagen er inderdaad. Volgende keer zal ik een tube meebrengen en proberen. Ik ben benieuwd, heb nog geen ervaring met scheercreme. Gezicht natmaken - 1.5 tot 2 cm creme uitknijpen en over je gezicht uitsmeren - kopsoppen met een natte kwast en evt. extra water. Palmolive is een mooi vet zeepje, alleen de geur is in mijn ogen wat minder, maar ach 89 cent.
efsk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 d1rk schreef 2 uur geleden: Proraso is echt bang for the buck Vanwaar is die buck zo eng dat je zeep er bang voor is? 1 4
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 efsk schreef 3 minuten geleden: Vanwaar is die buck zo eng dat je zeep er bang voor is? Heb het bericht aangepast. 1 1
efsk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Soms vraag ik me wel eens af of ik nou echt zo irritant ben. Gelukkig duren die momenten nooit lang. 1 3
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 efsk schreef 3 minuten geleden: Soms vraag ik me wel eens af of ik nou echt zo irritant ben. Gelukkig duren die momenten nooit lang. Je bent vreselijk irritant, maar gelukkig heb je het (vaak) wel aan het rechte eind. 1
Guest Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 d1rk schreef 9 minuten geleden: Je bent vreselijk irritant, maar gelukkig heb je het (vaak) wel aan het rechte eind. En dat voor iemand die van scheef houd.
Hanskoning Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 efsk schreef 15 uur geleden: Soms vraag ik me wel eens af of ik nou echt zo irritant ben. Gelukkig duren die momenten nooit lang. Absoluut niet Richard ik ben zelfs trots op je en zolang we samen blijven optrekken tegen het ver-Engelisering op ons Nederlandse forum ben je, althans op dit gebied, nooit en te nimmer voor mij irritant.? 1 1
Robgtt99 Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 Hanskoning schreef 8 uur geleden: Absoluut niet Richard ik ben zelfs trots op je en zolang we samen blijven optrekken tegen het ver-Engelisering op ons Nederlandse forum ben je, althans op dit gebied, nooit en te nimmer voor mij irritant.? Ik wil je hierin graag back-uppen. 1 1 3
d1rk Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 Robgtt99 schreef 5 minuten geleden: Ik wil je hierin graag back-uppen. Ik denk dat je inderdaad de rug op kan bij sommige forumleden 1
Hanskoning Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 Robgtt99 schreef 1 uur terug: Ik wil je hierin graag back-uppen. Ja ja daar hebben we zeker wat aan in onze strijd tegen de ver-Engelisering ???? 2
Marcel Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Erg on topic is het niet meer en de vraag is beantwoord, ergo het is klaar met het draadje.
Recommended Posts