Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mede klasieke scheerders!.

Nou ja klasiek... ik persoonlijk zie het meer als een effectieve manier met minder bull-shit van veel te dure messen, scheerschuim enz.

Dus... ik kwam het op een gegeven moment op YouTube tegen, en omdat het scheren wat ik tot op dat moment deed me eigenlijk niet aan stond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en eens gaan kijken online.

Bij een of andere online drogist heb ik van De Vergulde Hand een scheerzeeppotje enz. gekocht, en kwast bij de Kruitvat (welke helaas chronisch in de rui is) enz.

Ook een krabbertje met wat mesjes, en het feest kon beginnen.

Ik moet zeggen, het is enorm wennen, en aan het begin wilde het nog niet best lukken. Hele stukken die ik niet goed mee pakte enz.

Na wat meet YouTYube gekeken te hebben wat meer met de hoek t.o.v. de huid liggen klooien en dat scheelt erg veel.

Ook geleerd dat je beter eerst met de haargroei mee kan scheren als je jezelf niet continue open wilt halen (lang leve het aluin blok).

Maar nu ondertussen kan ik zeggen lukt het al aardig. Het is wat meer werk dan met de Gilette Mach 3 die ik had, maar ik wil niet meer terug.

Ik voel me veel minder deel van de consumentenmaatschappij. Ik heb nu 100 mesjes onderweg van eBay voor nog geen 9 euro!

Ook de scheerzeep is goed te betalen, en wat ik persoonlijk ook erg leuk vind, weinig afval (cartridges, lege spuitbussen, enz).

Ook het scheerresultaat mag er echt zijn!

Misschien mag ik niet de meest die-hard scheer nerd zijn, ik ben wel 100% pro traditioneel scheren.

Ik heb me aangemeld om hier wat te kunnen leren, en wellicht nog eens ervaringen te kunnen delen als ik wat meer ervaring heb.

Mijn naam BabyFace is wat de naam doet vermoeden... ik heb niet heel veel baardgroei, maar als ik het laat staan ziet het er al helemaal niet meer uit zeg maar.

Mogen er vragen zijn, stel ze gerust!

Groet, Niels!

• I like it 3
Posted

Welkom Babyface,

Goeie nick trouwens, had de mijne ook wel kunnen zijn.

Groet uut  D'chem

Dirk

• 3 weeks later...