GertClaus Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 Hallo, Ik ben Gert. Ben een jaar of 10 geleden overgeschakeld van spuitbusrommel naar deftige scheerzepen (Tabac en TOBS) en een Shavette. Dan een eerst Dovootje gekocht en dat bleek een eindeloze doos van Pandora te zijn. ? Ondertussen zitten er al een paar Dubl Ducks, Puma's' een Genco en nog wat in die doos. Sinds vorig jaar één Merkur krabbertje gekocht. En plots zaten er vintage Gillettes, een Hoffritz slant en een Schick Injector in de doos... Enfin de meeste herkennen het verhaaltje. Het start met één mes en een zeepje en dan... zit de ganse kast vol ? Ik ben lid van het forum geworden met een bepaald doel. Ik ben namelijk op zoek naar mensen die bedreven zijn in het restaureren en rescalen van open messen. Er zitten nog een paar exemplaren in de doos die ik al van de ondergang wist te redden maar een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Met slijpen heb ik geen (goeie) ervaring noch de tools en werkruimte. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik mijn steentje zal proberen bijdragen in andere discussies. ? 4
ChrisVanMeer Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
WilcoRoos Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 Welkom, en ja, heel raar, er blijven dingen bijkomen 1
mhharsta Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 Welkom Gert. Ik ben benieuwd naar de messen die je wil restaureren.
d1rk Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 TOBS deftig? Dan moet je eens aan MdC snuiven ? Groetjes van een Miratosloeber, Dirk P.S. Van harte welkom hiero !
GertClaus Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 @mhharsta ik heb al zeker een C-Mon HF liggen met oppervlakkige pitting die moet geslepen worden een Puma 90 met cell rot ? Dit weekend oppervlakkig roest gevonden op het Pumablad terwijl ik mijn messen vrij maniakaal opdroog voor ze in de doos terugsteek. Maar aangezien ik momenteel geen eigen werkruimte noch de tools heb, zoek ik dus eerder iemand die bedreven is in het restaureren...
efsk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Olie Gert. Balistol, Kamelia, dat soort olie je mes mee inolieën voor het opbergen. Niet overdreven maar net een laagje.
Kitchen Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Ik heb in mijn messenlade (laatje...) ook van die zakjes met die korreltjes die vocht opnemen liggen. Je kent ze wel, waarop staat dat je ze niet moet opeten. Daarentegen gaan ze bij mij niet terug het doosje in maar liggen ze rustig te wachten op een anti-slip matje tot ze weer aan de beurt zijn.
GertClaus Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 @Kitchen @mhharsta ik heb ook in elk apart mesdoosje silicagelzakjes zitten en dan in de grote opbergdoos liggen er ook een aantal. ?
Kitchen Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 GertClaus schreef 1 minuut geleden: silicagelzakjes Juist. Dat woord zocht ik. Maar in de doosjes....dat mag je inderdaad maniakaal noemen dan Maar je bewaart ze wel buiten de badkamer dan toch?
Recommended Posts