d1rk Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 Enige maanden gebruik ik Haslinger Schafmilch naast mijn favoriete Proraso Groen crème. Als even geen zin heb in een koele kick dan pak ik dus de Schafmilch. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat Schafmilch minder glijdt dan Proraso, is dit herkenbaar? Ik heb het idee dat ik met Schafmilch ook wat sneller krasjes oploop vergeleken met Proraso, ik zit ook naarstig over na te denken om een ander zeepje bij te kopen dat minimaal de Proraso evenaart, iemand suggesties? MWF misschien?
Marcel Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 Nou is de aanschaf van meer zepen hier geen vreemd verschijnsel maar uiteraard is dat niet een antwoord op je eerste vraag ? Ik krijg zelf overigens wél een beter glijdend schuim met de Haslinger Schafmilch, het is dat ik de geur nogal vlak/weinig vind. Met een meer uitgesproken geur zou ik de zeep waarschijnlijk vaker gebruiken.
Kitchen Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 @d1rk Je eerste post teruglezend....een zeep erbij kopen die je Proraso evenaart is mijns inziens niet zo moeilijk. Naar mijn mening komt daar heel veel voor in aanmerking. Hoewel ik Proraso (groen) een lekkere zeep/creme vindt, bevindt in mijn bescheiden collectie Proraso zich aan de ondergrens qua comfort, geur ed. Nogmaals MWF is geweldig, maar met een TFS zeep bijvoorbeeld zit je ook al een klasse beter dan Proraso bijvoorbeeld. BdF heeft een mooie collectie TFS zepen bijvoorbeeld. Of dat aansluit bij het verwachtingspatroon wat je hebt voor een andere zeep weet je natuurlijk alleen pas als je een andere probeert. Ik zou gewoon eens wat verschillende zepen proberen, of anders samples bestellen.
shadowman12 Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 Voeg je wel voldoende water toe bij het opschuimen bij die haslinger? Is die verhouding goed? SV maakt ook top zepen! Zelf vind ik Cubebe de beste.
d1rk Posted May 22, 2019 Author Posted May 22, 2019 Mannen, Dank voor uw reacties en meedenken. Ik heb juist voor Haslinger Schafmilch gekozen, aangezien het een goede zeep zou zijn. Misschien is het toch een gevalletje UEKAZ, aangezien ik de laatste weken ook wat meer ervaring/gevoel krijg met de Muhle R89 en Astra Blauw. @MarcelDat de Schafmilch wat ingetogen ruikt vind ik eigenlijk niet echt een groot probleem, als het maar goed glijdt. Na de scheerbeurt komt toch wel een splash of een balsam overheen was mijn idee. @Kitchen Weet niet of ik duidelijk genoeg was, maar ik had gehoopt dat Schafmilch de Proraso zou overtreffen, maar dat doet het bij mij niet, het geeft me altijd een iets trekkerig gevoel en een paar miniscule bloedpuntjes, wat ik bij Proraso zeep de laatste tijd niet ervaar. @shadowman12 Het aanmaken van zeep gaat mij wel goed af, genoeg filmpjes daarover gezien ?
Kitchen Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 Ik blijf het me afvragen of bloedpuntjes en zeep een oorzakelijk verband hebben. 1 1
Marcel Posted May 22, 2019 Posted May 22, 2019 Als de Schafmilch een trekkerig gevoel geeft dan heb ik het vermoeden dat de verhouding zeep/water wat verbetering kan gebruiken. Je zou met deze zeep juist een heel smeuïg schuim moeten kunnen maken. Experimenteer zelf, die filmpjes leren je echt niet de fijne kneepjes ? 2 1
d1rk Posted May 23, 2019 Author Posted May 23, 2019 Marcel schreef 14 uur geleden: Als de Schafmilch een trekkerig gevoel geeft dan heb ik het vermoeden dat de verhouding zeep/water wat verbetering kan gebruiken. Je zou met deze zeep juist een heel smeuïg schuim moeten kunnen maken. Experimenteer zelf, die filmpjes leren je echt niet de fijne kneepjes ? Hehe. Die opmerking over schuim aanmaken en filmpjes moet je natuurlijk met een flinke korrel vrachtwagen zout nemen. Schuim aanmaken lukt me best goed, daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Mijn schuim is soort van lichte slagroom dat niet te snel uitdroogt. Kitchen schreef 15 uur geleden: Ik blijf het me afvragen of bloedpuntjes en zeep een oorzakelijk verband hebben. Ja, daarom ook de vraagstelling. Aangezien het mij opviel dat Proraso geen bloedpuntjes geeft i.t.t. Schafmilch.
Hanskoning Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Heel apart want de Haslinger vind ik als zeep ook vele malen beter dan de Proraso dus ook ik zie oorzaak en gevolg niet zo. Juist door zijn vettigheid legt hij een mooie beschermende glijlaag op je huid. Het is al daarnaast ook al eerder geschreven en ook daar kan ik me in vinden dat er heel veel betere zepen zijn dan Proraso. Het enige wat ik me wel kan indenken is misschien dat de Lanoline in de Schaffmilch een verkeerde reactie op je huid heeft en daar hebben helaas meer mensen last van. Dus is daar het advies om met een andere zeep de proef op de som te nemen. Dan moet je trouwens niet de MWF of bijvoorbeeld een Stirling te nemen want ook daar zit Lanoline in. Bovenstaande is natuurlijk ook een goed excuus om de bestelknop eens flink te beroeren.? 3
Harkos Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Wanneer je Proraso met water tot een scheerbare massa kan mengen, is het nog niet zeker, dat je van echte zeep schuim kan maken! 1 2
Kitchen Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Harkos schreef 15 uur geleden: Wanneer je Proraso met water tot een scheerbare massa kan mengen, is het nog niet zeker, dat je van echte zeep schuim kan maken! Als je dat (rechtop) met MWF kan, dan wel!
Harkos Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Kitchen schreef 2 minuten geleden: Als je dat (rechtop) met MWF kan, dan wel! Dan ben je geslaagd?
Hanskoning Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 En anders zijn er nog genoeg Amerikaanse joetoeb filmpies en die Amerikanen zijn echt niet gek hoor die weten het veel beter als ons. Doet me terugdenken aan een mede forum lid uit een ver verleden die serieus verkondigde dat de Amerikanen het altijd beter wisten als ons, dit met de moverende reden dat er gewoonweg veel meer Amerikanen dan Nederlandse natscheerders waren............u mag lachen 1
d1rk Posted May 24, 2019 Author Posted May 24, 2019 Harkos schreef 18 uur geleden: Wanneer je Proraso met water tot een scheerbare massa kan mengen, is het nog niet zeker, dat je van echte zeep schuim kan maken! Vind dit wel een aardige (kopsop)schuimpje, deze is vanmorgen gemaakt m.b.v. Proraso, maar had ook Schafmilch kunnen zijn. 2
Guest Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 De nieuwe versie is zonder talg misschien om die reden minder glad
Frank Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Deze week zelf weer eens na lange tijd die Proraso Groen gebruikt. Een heerlijke ruikende zeep met goed schuim. Qua prijs/kwaliteitverhouding de beste zeep die ik heb. MWF is ook uitstekend maar heeft wel weer een mindere geur vind ik.
Recommended Posts