Jump to content

Recommended Posts

Posted

20-5-2019 Ochtend

Gillette Super Adjustable A1

Polsilver Super Iridium (5)

Razorock BRUCE handle 24mm Plissoft

Proraso Green

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)

Floïd AS Menthol Vigoroso

Vroege beurt, lekker glad begin van de week

cghpocW.png

• I like it 11
Posted

Stirling 26/54,
Simpsons Lavender Vetivert,
RazoRock Mamba 70,
PolSilver Super Iridium (2),
Kruidvat aluin,
Stirling Tea Tree aftershave balsem.

eb52ce8fee9e9cba857a79648d8b576f.jpg

• I like it 9
Posted
Scheerbeurt van de dag - 20 mei 2019
Zeep: Stirling Arkadia Shaving Soap
Kwast:  AP Shave Co Synbad 30mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Lord Classic Super Stainless (1)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Cucumber
  Stirling Baker Street Aftershave Balm

Sinds ik deze 30mm Synbad van AP-shave co heb, komen er nagenoeg geen andere kwasten meer aan bod. Echt een topper die als bijvangst ook uitermate geschikt is voor het opmaken van wat zepen. Een goede week gewenst!

• I like it 8
Posted

SvdD_20190520.

mDAiRdW.jpg

Vie-Long foroafeitado SE 2019 synth.
Razor Master "Oskar" scheerzeep.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep.
Personna Platinum Chrome (6).
Boğaziçi Lime EdC.

• I like it 8
Posted

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Mes: Koraat 6/8
Scheerzeep: Saponificio Varesino Mirto di Sardegna
Scheerkwast: Omega 
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water -->  DR Harris Windsor ASB

• I like it 7
Posted

Krabber: Tatara Masamune OC
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Barbon Shaving Cream
Kwast: ApShaveCo 28mm SilkSmoke Winterhandvat
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Cien X-Bolt
Aftershave: Cien X-Bolt Balm
EDT: G. Bellini No.1

De Masamune is een milder krabber uitkijken met druk zetten maar ik heb een een goede scheerbeurt er aan overgehouden.

Posted

Rocnel Sailor (Gold Ring) Gen 1 met Feather mesje (1x)

Yoresh Shaving Bowl

AP Shave Co SilkSmoke Red Ripple 24mm

La Toja Sensitive Skin

Myrsol F/Extra

Hemelse scheerbeurt, had ik toch moeten luisteren toen ik hoorde dat de Rocnel krabbers eigenlijk rond het Feather mesje zijn ontworpen, wat een verschil in vergelijking met de vorige beurt met het perma sharp mesje.

A - 1.jpg

• I like it 8
Posted

Een Abr. Knyn 41 1/4 waarvan de breedte wat teruggelopen is door het gebruik tot slechts 15/16, was oorspronkelijk 17/16.

een van mijn zwaarste messen met een gewicht van 75 gram.

fijne dag

67851871-979F-40B1-968B-15517A21DFE4.jpeg

• I like it 8
Posted

Fijne producten maken vaak ook een fijne scheerbeurt en in dit geval klopt dat volledig.

Één toevoeging dat het Astra groen mesje ingeruild is voor een vers Gillette Nacet in de Charcoal Level 3.

EB2D26A5-76C3-47C0-A4BE-0F4562204F4F.jpeg

• I like it 8
Posted

MWF lotion als preshave

Yaqi 26mm Timberwolf

MKeramiek kom

Saponificio Varesino Tundra Arctica beta 4.1

I. Boland Liege open mes

Osma aluin

Nivea asb

Echt eens mijn best gedaan (lees: tijd genomen) voor deze scheerbeurt; om het mes uitgebreid te stroppen en om een mooi schuim te maken en dat is gelukt. Prachtig zalvig, lobbig schuim van de SV. Heerlijke geur ook. Na 3 gangen een prima resultaat met het Belgische mes uit Luik. Ondanks dat ik dit mes uit mijn bescheiden collectie van 7 scheerklare messen als minst comfortabel beschouw toch een zeer fijn eindresultaat met een weinig aluinprik.

Om de heerlijke SV geur vervolgens te maskeren met een Nivea asb is eigenlijk zonde, maar vooruit maar.....

• I like it 8
Posted

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Kepkinh Frosty Lemon.,
RazoRock Game Changer 0.84-P,
Personna Platinum Chrome (Red) 3e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
Kruidvat Comfort ASB,
Loris E-113 Hermes Terry.

SOTD_20190520.thumb.jpg.f1d8ca2a75ffb6b7ebc77d943251c5ed.jpg

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Kepkinh Frosty Lemon.:
Lekker fris die Frosty Lemon, gaan de oogjes goed van open, nou mag dat ook wel om 9.30 's ochtends. Snap niet waarom dat slapen zo lang duurt, wanneer je niet moe wordt en niets aan je kop hebt, dan rust, lekkers en plezier. Goed daar is dus die zeep geschikt bij. Met de Tuxedo is het opschuimen zeker geen zorg en snel dus een bak vol schuim. Dat Franse schaaltje kan wel een maatje kleiner, want met deze heb ik genoeg schuim voor de hele camping.
Mesje en krabber:
De Personna Platinum Chrome (Red) voor de 3e x gebruikt.
Kijk  dacht ik gisteren, dat de Wizamet net iets beter was dan deze Personna, blijkt maar weer hoe je op een verkeerd been gezet kan worden. Ik vergeleek gisteren de Personna in de Timeless 0,68 met de Wizamet, nog in mijn geheugen in de Game Changer. Vandaag zat de Personna in de Game Changer…... Ja daar ga je dus de mist mee in. Wat scheert die toch al prettige Personna goed in de Game Changer! Die krabber is toch wel erg prijs prestatie verhouding superieur t.o.v. andere krabbers in het wat hogere segment. Zuiver op het punt prijs is het een topper. Afwerking kan nog iets fraaier, beter polijsten, maar ga ik hem nu beter vinden dan die Timeless 0,68? In elk geval niet slechter en eleganter! Voorlopig blijf ik even om en om de krabbers gebruiken voor het vergelijk, maar hoeveel beter kan het worden, misschien minimaal meer effectiever en nog comfortabeler, maar dan zoek je wel in de marges. Prettig gestoord word ik zo door dat scheren.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Plenzen met Limoen edc, smeren met de Kruidvat ASB en een spuit Loris Hermes Terry maakten het weer af. Eigenlijk was die zorg overbodig, want de combi zeep en voortreffelijke combi krabber en mesje hadden mijn tere huidje nauwelijks belast.

• I like it 9
Posted

Morris & Forndran Alibaba 22mm Flattop in Blonde Badger, Ivoorwit

Portus Cale

Onbekend - Verbogen, lange schroef, plateloss op knop (t)

Voskhod (1)

Alaun in klassischer Behalter

Wat ik niet overheb voor de wetenschap. Van deze kromme is de kop ietwat curieus, lijkt verbogen, en dat betekent een interessante scheerbeurt.

• I like it 5
Posted

Ikon B1 slant

Wilkinson by Gillette stainless (1)

Plisson l’Occitane

Prorasso wit scheerzeep

Madre Labs Witch Hazel Aloe Vera

Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera

• I like it 6
Posted

Prep, koud water
Proraso kwast
M-keramiek
Haslinger schafsmilch
Gardette New improved type
Treet durasharp
Vdh aluin
Thayers witch Hazel, pitralon origal, balea ultra sensitive

Op een forum heb ik wel eens gelezen dat dit een bostonian on steriods is. Ik heb het rustig aan gedaan zeker in combinatie met de treet durasharp. Gelukkig geen krassen opgelopen en minimale aluinprik.4a684fb0bd83a662cbb71c2f1b014ddc.jpg

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• I like it 5
Posted

21-5-2019 Ochtend

Gillette Super Adjustable A1

Polsilver Super Iridium (6)

Razorock BRUCE handle 24mm Plissoft

Speick Men

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)

Speick Men Active ASL

Weer een vroege beurt, lekker glad.

gEKGT7w.png

• I like it 8
Posted

Nadat gisteren de GC .84 bij de buren is afgehaald (met als opmerking dat er netjes 14,99 als waarde op het pakket vermeld stond) mocht deze vanochtend aan de slag.

Mijn nieuwe insteek is dat ik alleen krabbers hou die ik dagelijks met plezier kan gebruiken, dus de komende tijd wordt ook de GC langs deze lat beoordeeld.

GC .84

Semogue varkens/das

Barberia Fructi

Clubman Citrus Musk Cologne

AS (vergeten welke)

Wat voor mijn krabbers geldt, geldt ook voor mijn kwasten, ik moet ze dagelijks met plezier kunnen gebruiken. De mixed Semogue voldoet meer dan ruim aan dit criterium en staat hoog op mijn favorieten lijstje, samen met de Fructi een frisse combinatie met meer dan voldoende zeep. Dan de krabber, gisteren verslapen en dus niet geschoren en vandaag beduidend meer stoppels dan normaal. Voor de GC geen probleem, als een mes door de boter. Efficiënt is deze krabber zeker, of deze ook zonder irritatie blijft mag de komende dagen blijken, maar ik heb goede hoop.

De Citrus Musk is bijna de standaard splash bij deze zeep en voelt ook vanochtend weer fris.

Kortom, kijk uit naar de komende dagen.

• I like it 9
Posted

Wederom getroffen door de zachtheid door scheren met open mes. Een goed begin van de dag.

image.jpg

• I like it 9
Posted

Krabber: Game Changer 0.84p
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Barbon Shaving Cream (Hongaars)
Kwast: ApShaveCo 28mm SilkSmoke Winterhandvat
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Cien X-Bolt
Aftershave: Cien X-Bolt Balm
EDT: G. Bellini No.1

Vandaag nieuwe Game Changer 0.84p gelijk maar in gebruik genomen en ik moet eerlijk toegeven dit is een fijne krabber. De GC voelt zwaar aan maar door het gebrek aan mes gevoel manoeuvreer je hem al snel als een rallywagen over je gezicht. Dit is ook mijn eerste RVS krabber die een glij gevoel over het gezicht heeft als of er laag nikkel over heen zit, totaal geen weerstand. Topkrabber dus.

Posted

Stirling 26/54,
Stirling Varen,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
PolSilver Super Iridium (3),
Kruidvat aluin,
Stirling Varen aftershave balsem.

01021bb9871d667a45868b94ea26b819.jpg

Fijne forumzeep, fijne krabber, fijne dag!

• I like it 9
Posted
  • Timeless SS OC 0.95
  • Voshkod (3)
  • Prep
  • NOM Black Fiber
  • Stirling - Spearmint Glacial

De Voshkod en de Timeless kunnen het nog steeds niet worden, vreemd genoeg na drie rondes ook nog wat residue stoppels her en der, waar de Timeless toch een efficiënte krabber mag heten. De NOM lijkt mijn favoriete borstel te worden, klopt een prima schuim, heeft niet te veel gewicht en voldoende backbone (vergeleken met de Timberwolf van de Evil Zebra). Geen AS of Balm vandaag, de Spearmint geur, daar heb ik geen enkele match voor in mijn AS & EDT bezit ?

Wel een moeiteloze, irritatie vrije scheerbeurt, nooit gedacht dat de Timeless zo makkelijk kon zijn. Ik zit over een mesjes wissel te denken, @ehv had wat verschillende Carbon mesjes meegenomen, tijd om daar eens naar te gaan kijken.

Overigens, @ehv mooi greepje op die krabber! 

• I like it 6
Posted

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Mes: Thiers Issard Le Dandy
Scheerzeep: Saponificio Varesino Mirto di Sardegna
Scheerkwast: Omega 
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water -->  DR Harris Windsor ASB

Prima scheerbeurt

• I like it 5
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.