Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nieuwe week, nieuwe scheerbeurten!

Met de wind om het huis vanochtend:

Gem Pushbutton

Gem SS ptfe

Morris & Forndran 2XL Butterscotch

Portus Cale

Floïd Black

444 balm

Posted

Geen van het bovenstaande producten is mij bekend, zo zie je maar er blijft altijd nog wel wat te proberen maar het zal waarschijnlijk in een ander leven zijn.

Zelf vandaag alleen het gezicht geschoren vanwege druk (verjaardag vrouwtje)

Semogue Owners Club 2Band Badger

Cella zeep

Weber DLC met Personna mesje

Kouros after shave

Posted

EJ de89l met Polsilver, 3e keer.

Proraso wit

Omega 10019

aluin

Proraso splash

Trekpleister talk

Baume.be asb

Ik vind de Polsilver verrassend goed!

Nu voor de derde keer gebruikt en nog steeds smooth en scherp. Geen een keer een trekkerig gevoel gehad. Nu ook voor het eerst sinds lange tijd weer atg gedaan met de krabber, met dit mesje gewoon totaal geen irritatie! En maar 2 plekjes opengeschoren. Echt geweldig, Marco is fan! Erg jammer dat deze niet meer gemaakt worden. Ze staan voor mij nu samen met Iridium super op 1. Ik hoop dat deze mesjes na de fusie (Polsilver Super Iridium) het beste van beiden heeft gecombineerd en nog steeds zo goed zijn.

Posted

Na weken en weken alleen maar dassenhaar nu eindelijk weer eens een varkentje en mijn favoriet nog wel; de Vulfix 2189. Want met die Wee Scot kom ik nooit door mijn laatste beetje Monsavon heen en ik had me toch echt voorgenomen producten eens helemaal op te maken....

- Proraso pre sensitive

- Monsavon

- Vulfix 2189

- Lord LP1822

- Lord SS Super

- Medex Florida Water

Nog een handjevol scheerbeurten met de Fransoos en dan stort ik me weer vol goede moed op mijn laatste stuk Cella. Goede zeep maar die komt er nooit meer; één 1kg stukje is echt genoeg voor mij en haalt het wat mij betreft niet bij de P.160.

Posted (edited)

Shave of the Day - Maandag 28 oktober 2013

• Mühle Graudas
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Wilkinson Sword mesje
  • D.R. Harris - Arlington Shaving Soap
  • Nivea for Men Aftershave Balsem Sensitive

Ik moet zeggen dat ik de Arlington steeds lekkerder begin te vinden.

2013-10-28%2022.26.38.jpg

Edited by Guest
Posted
Jij hebt ook al zo'n mooie kom, Iwan!

Waar halen jullie die toch? Ben al maanden op zoek!

Ik neem aan dat je die prachtige kom van De Vergulde Hand bedoeld?? :D

Die hadden ze bij de Etos.

De Arlington komt trouwens van Shave and More. ;)

Posted

Afgelopen weekend en vanmorgen geschoren met mijn Fusion, omdat ik haast had en afgelopen weekend de Fusion makkelijker vond meenemen. Maar na DE is dat wel enorm afzien zeg. Wat een trekkend gevoel geeft dat en het is niet half zo glad als met DE scheren.

Vanmorgen de Proraso Wit scheerszeep en ASB gebruikt, samen met de Gillette Fusion. Op naar morgenmiddag. Dan mag ik me weer DE scheren van mezelf.

Posted

Feather Popular met een Feather mesje vanmorgen. Ik had de Feathers nog nooit gebruikt, maar ik ben positief verrast!

Verder:

Palmolive scheerstaaf

Omega Pro 102 kwast

Sanex Sensitive aftershave

Prima scheerresultaat!

Posted

Simpson Case

Klar Kabinett

Gillette long comb NEW/ UFO Kaiser handvat

Gillette Bleue Extra NOS mesje

Weleda ASB

Ik had zowel deze Simpson als de Klar al enige tijd niet meer gebruikt. De Simpson niet omdat ik hem voornamelijk als reiskwast heb gekocht, Klar niet omdat ik het geen zomerzeep vind. Maar wat een heerlijke scheerbeurt! De Case mag dan wel wel klein zijn, zijn daden zijn groot ;)

Posted

Gem 1912

Gem SS PTFE

Morris & Forndran L7 Jade

Martin de Candre Fougere

Speick

Geo. F. Trumper Sandalwood Skin Food

Posted

Die zitten af en toe als bonus bij een kuipje zeep. Ik heb die van mij bij de Boni (supermarkt), maar ik heb ze ook zien liggen bij diverse drogisterij ketens.

Posted

Die zitten af en toe als bonus bij een kuipje zeep. Ik heb die van mij bij de Boni (supermarkt), maar ik heb ze ook zien liggen bij diverse drogisterij ketens.

Hmm, ik heb ze helaas nog nergens kunnen vinden. Ga mijn ogen goed open houden.

Posted

Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2

Scottish Fine Soaps - Classic Male Grooming Shave Soap

En de nieuw aangekomen Joris

Het is inderdaad een agressief scheermes die zowat gelijk scheert aan de R41 (agressieve versie) maar dan zonder het rauwe gevoel, scheert zacht maar goede techniek is een must. Ligt heel dicht aan bij het scheerresultaat van een straight of Feather/Kai scheermes. Weinig krabbers kunnen zo grondig scheren.

Hier zit een tevreden mens :-)

img_0237.jpg

Posted

Vanavond na een paar weken straight shaving mijn favoriete krabber er weer eens bij gepakt!

- Muhle dassenhaar kwast

- Muhle R41

- Prep preshave

- TOBS Lavender

- Floid aftershave

2 passes BBS, geen irritatie of wondjes. Iedereen zou eigenlijk een R41 moeten hebben... (Shops you can thank me later)

Posted

Prep.

Weber met shark mesje.

SOC band 2 badger kwast

Barbiere di figaro exclusive zeep.

Ging erg goed, de nieuwe kwast is wel mooi, heb altijd varkens gebruikt maar das heeft inderdaad wel een iets andere ervaring.

Posted

Mühle Silvertip Fibre 25mm

Speick Shaving Cream

Joris met Personna Lab mesje (6x gebruikt)

Kai Captain folding met Super Pro mesje (14 keer gebruikt, scheren van het hoofd)

The Real Shaving Co Soothing Shave Balm

Deze morgen had ik met de Joris voldoende aan één pass en een klein beetje bijwerken op de normale probleemplek om een BBS te bekomen. Absoluut de diepst scherende krabber die ik ooit probeerde. Normaal als ik me 's morgens rond 5 uur scheer heb ik kort na de middag al terug zichtbare stoppeltjes, gisteren pas in de avond. Enig nadeel aan deze krabber is dat het plezier van het scheren wel qua tijdspanne een stuk korter wordt.

Posted

Weber PH met Wave handle

Personna Lab

Simpson Tulip 3 Manchurian

Geo. F. Trumper Oxford Blue

Floïd Blue

Proraso SFDR Balm

Met dank aan Snuff voor het mesje =)

Posted

Nou ja, dan maar een SOTD zonder foto....Foto is op 1 of andere manier stevig mislukt. Woensdagochtendmodelletje zal maar zeggen....

Setup:

Merkur 34C HD met Feather (nieuw)

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

LaToja Scheercreme

Proraso Aftershave splash

Dit is het krabbertje waar het allemaal mee begon, mijn trouwe Merkurtje. Ding heeft al heel lang geen aandacht meer gehad, dus het werd wel weer eens tijd.

Gelijk goed verwend met een loeischerpe Feather en gaan met die banaan!

De LaToja in mn nieuwe Disney-kom opgeklopt (GROOOOOOT) en lekker mee ingesmeerd. Scheren ging echt als een zonnetje Lekker 3 passes met overal een BBS resultaat

De LaToja creme is echt heerlijk spul om mee te scheren. Makkelijk in gebruik, klopt makkelijk op en voelt heerlijk aan op de huid en bovendien nog goedkoop ook!

En lekker achteraf de Proraso splash op het gezicht....heerlijk verkoelend, lekker geurtje en verzorgt de boel ook nog eens goed!

Al met al was het een heerlijke scheerbeurt met een uitstekend resultaat!

Voor de enigzins vaste lezer van dit soort stukjes.......er is iets heel speciaals onderweg deze week Dus reken maar op een leuk reviewtje!