Jump to content

Recommended Posts

Posted

September 2017 heb ik een Maseto extra density silvertip 24mm, Memphis gekocht.

Wat me bevalt is het prima handvat en de kwaliteit van het haar, maar ik ben ook tegen een probleem aangelopen waar meer Maseto bezitters melding van hebben gemaakt; de knot verliest haar. In mijn geval bijna iedere scheerbeurt wel 1 of 2, en het houdt niet op.

Dat haalt in de loop van de tijd het plezier wat weg uit het gebruik van de kwast.

Ik vind het nu wat laat om er bij Maseto nog melding van te doen. Had ik geweten dat de haaruitval zich zo zou doorzetten dan had ik wel aan de bel getrokken.

Nu zit ik er over te denken de knot te verwijderen (pannetje met stomend water en 20 min. een bakje met de kwast erin, en dan de knot eruit draaien), en er dan een andere knot in te plaatsen. Het handvat vind ik erg prettig in gebruik.

Een 24 mm. mix knot, b.v. 70% das en 30% varken lijkt me wel wat.

Weet iemand naast Maggard nog een andere betrouwbare leverancier van goede mix knots?

Hieronder een paar foto’s van de vorderende kaalslag.

d821575d8d38244a4429786859f7aad6.jpg

ecd074a3c84c48beb2a44dc5d23014a4.jpg

0f20b7528286a02a447eb33e69d41acd.jpg

• I like it 1
Posted

In dit geval helaas wel. Zoals gezegd is het handvat wel van prima kwaliteit, dus niet alles is verloren :-) .

Met een mooie mix knot erin (die mis ik nog in het kwastenrijtje hier), denk ik dat ik er nog wel plezier aan kan beleven.

• I like it 1
Posted

De kwast een half uur laten stomen, en met een stevige draai de slechte knot verwijderd.

d56206424d1324dc57e7b93b10f7b6ef.jpg

3cad85c6c6da076fdb20556b1eaccc68.jpg

• I like it 2
Posted

Niet geschoten is altijd mis. Ik zou gewoon melding maken bij Maseto, wie weet sturen ze je gewoon een nieuwe knot toe.

• I like it 1
Posted

Mijn kwast haarde ook en heb kort na aankoop melding gemaakt. Kreeg zonder meer een nieuwe opgestuurd. De harende kwast is er inmiddels mee gestopt.....

• I like it 1
Posted

Bij mij zijn ze allemaal nog constant in de rui. Voor die prijs kan je geen topkwaliteit verwachten maar zelfs dan nog is het hoogstens irritant en daardoor gebruik ik ze ook (bijna) niet meer.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Heb ik dit keer mazzel. De mijne heeft op zijn hoogst 10 haren verloren en heeft een lekkere ruggengraat. Doet mee in de top met de shavemac 

• I like it 1
Posted

Denk je dat nu of heb je dat proefondervindelijk ondervonden??

Ik denk namelijk dat ik ook wel enkele kwasten met goede knotten op kan noemen ......zoals Maseto maar bij mij.........?

• I like it 1
Posted

Ze hadden in ieder een goede naam op het gebied van losse knots Hans, verder snap ik je opmerking hierover niet zo.

Posted

Mhharsta vraagt "Weet iemand naast Maggard nog een andere betrouwbare leverancier van goede mix knots?". Dan is het antwoord van shadowman daar toch een prima antwoord op? Dat is niet een willekeurige kwastenmaker waar jij op duidt maar een leverancier van oa knots. Wat ik niet snap is waarom je hem in twijfel trekt in deze context. 

Ik ben niet boos hoor, ik vat hem alleen niet ?

Posted

Aha dan vat ik jouw vraag nu wel Marcel en kan het als volgt toelichten, ik ben puur benieuwd naar zijn motivatie om juist dit merk te noemen.  Is het uit persoonlijke ervaring of anderszins vooral juist gelet op het door Maarten gevraagde woord “betrouwbaarheid” om zo helderheid te schetsen waarom dit gegeven advies.

Ik vervolg daarom mijn antwoord met  dat ik ook enkele goede merken op kan noemen die knotten leveren maar waar uit de praktijk blijkt dat ze nogal kunnen tegenvallen zoals al mijn drie  Maseto kwasten die bij elke scheerbeurt wel een haar of 15 verliezen. En zelfs van mijn zo gekoesterde Shavemacs was er één duveltje die constant haren verloor en daarom vorig jaar door hem gratis van een nieuwe knot is voorzien.

Dus vaak gelezen dat Maseto goede knotten maakt maar als ik dan lees hoeveel leden thans en in eerdere posts gemeld hebben met haaruitval te maken hebben is de praktijk weerbarstiger en zou ik deze leverancier niet snel betrouwbaar noemen.

En het merk Goldennib was mij trouwens ook geheel onbekend  nogmaals vandaar de vraag.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

@Hanskoningvan mijn zo gekoesterde Shavemacs was er één duveltje die constant haren verloor.

Ik heb 1 Shavemac, de SE 2018 en die verliest ook elke scheerbeurt  een aantal haren. Met dat tempo kan ik natuurlijk nog jaren verder, maar toch.

Het is wel de fijnste kwast die ik heb. Zacht en  toch stevig.

Dus nog steeds bedankt Hans, maar nu wel 2 duveltjes.

• I like it 1
Posted
ChrisA schreef 16 minuten geleden:

@Hanskoningvan mijn zo gekoesterde Shavemacs was er één duveltje die constant haren verloor.

Ik heb 1 Shavemac, de SE 2018 en die verliest ook elke scheerbeurt  een aantal haren. Met dat tempo kan ik natuurlijk nog jaren verder, maar toch.

Het is wel de fijnste kwast die ik heb. Zacht en  toch stevig.

Dus nog steeds bedankt Hans, maar nu wel 2 duveltjes.

Ik heb Shavemac aangeschreven en reknotten was absoluut geen probleem duurde alleen even omdat hij in het ziekenhuis opgenomen was.

Dus ik zou er een mailtje aan wagen Chris.

Posted
Hanskoning schreef op 16-5-2019 om 10:17:
Denk je dat nu of heb je dat proefondervindelijk ondervonden??

Ik denk namelijk dat ik ook wel enkele kwasten met goede knotten op kan noemen ......zoals Maseto maar bij mij.........[emoji21]

Proefondervindelijk ondervonden @Hanskoning

• I like it 1
  • 3 weeks later...
Posted

Na wat rondstruinen toch gekozen voor een Maggard mix-knot, 70% das en 30% varken.

Online zijn er een paar goede reviews over te vinden, dus besteld en ontvangen. 

Het knotbakje (kan zo geen andere naam verzinnen) van de lijmresten ontdaan, en de knot erin geplaatst. Nog niet vastgelijmd.

Zoals de knot nu geplaatst, komt hij 55mm. boven het handvat uit, zie ter vergelijking de Omega met dezelfde lengte vanaf het handvat.

Ik twijfel nog of ik hem iets zal laten zakken, (53mm.) 

5abae71db28c85dc39d868f42ce7ee92.jpg

97fd79807ce3adfa1c38331cc371b99e.jpg

b0a5786bcb05b4be6faccbf5ceeca60d.jpg

• I like it 4
Posted

Ik heb er toch voor gekozen de knot nog iets te laten zakken, en vast te lijmen. Uiteindelijk is het dan 53 a 54 mm. geworden. 

Dit is ietsje korter dan mijn gemiddelde varkenskwast, en wel wat langer dan de Shavemac formumkwast.

Na een aantal x zeep kloppen, ook om de originele geur wat uit de kwast te krijgen, ziet het er goed uit.

Vandaag de kwast gebruikt voor de scheerbeurt. Zacht met een mooie stevigheid, en het zal nog wel verder verbeteren als het varkenshaar fijner wordt.

Al met al ben ik er tot dusver tevreden mee.

d5a6460e79aa37024b2e182ee6d0103d.jpg

b1dc6e8463d5f02fd5cd35ce422927d4.jpg

• I like it 3