Kitchen Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Omdat Paypal volstrekt nieuw is voor me, een vraag voor diegenen die de Amerikaanse webshops voor scheergerelateerd gerief frequenteren. Als ik bijvoorbeeld bij Maggard wat bestel past Paypal automatisch de valuta aan. Toch? Maar gaan er naast verzendkosten ook nog kosten bijkomen die mijn bank mij doorberekent omdat er van Euro’s naar Dollars wordt overgemaakt? Eventuele douanekosten buiten beschouwing gelaten uiteraard. Zijn er verder nog dingen waarop ik moet letten? Vragen of ze ‘customs friendly’ willen verzenden?
WilcoRoos Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Wat betreft het laatste, Maggard doet dat automatisch, je betaald in dollars en Paypal haalt het omgerekende euro bedrag van je rekening/CC geen extra kosten. BTW en importheffingen boven de 25-45 euro (welke het precies is weet ik echt niet) ik geloof de eerste qua aankoop, de tweede qua gift waarde. 2
ehv Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 De regels staan gewoon op de site van de belastingdiensthttps://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/internetaankopenBij PayPal heb je de keuze om PayPal de conversie te laten doen of bijvoorbeeld je creditcard uitgever. Mijn ervaring is dat de creditcard uitgever gunstiger converteerd.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 1
d1rk Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Kijk hier. http://www.invoercalculator.nl/ Vanaf 22 euro (excl. vervoerskosten!) wordt het duur, door diverse toeslagen. Verder werkt paypal prima. Met Maggard specifiek heb ik geen ervaring, zou het wel aandurven, maar geef liever voorkeur aan Europese retailers.
ChrisVanMeer Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Maggard verstuurt altijd douanevriendelijk. Zonder dat je er om hoeft te vragen. Van alle 56 orders die ik daar heb geplaatst heb, heb ik nog nooit bij hoeven te betalen. 1
Snuff Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 ChrisVanMeer schreef 3 minuten geleden: Van alle 56 orders die ik daar heb geplaatst heb ? wat ben ik dan een braaf jongetje ? 1
d1rk Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 ChrisVanMeer schreef 10 minuten geleden: Maggard verstuurt altijd douanevriendelijk. Wat is precies 'douanevriendelijk' ? Verzekerde waarde?
Snuff Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 dan plakken ze een stickertje op het doosje met "de douane is mijn vriend ❤️" 3
shadowman12 Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Kitchen schreef 1 uur geleden: Omdat Paypal volstrekt nieuw is voor me, een vraag voor diegenen die de Amerikaanse webshops voor scheergerelateerd gerief frequenteren. Als ik bijvoorbeeld bij Maggard wat bestel past Paypal automatisch de valuta aan. Toch? Maar gaan er naast verzendkosten ook nog kosten bijkomen die mijn bank mij doorberekent omdat er van Euro’s naar Dollars wordt overgemaakt? Eventuele douanekosten buiten beschouwing gelaten uiteraard. Zijn er verder nog dingen waarop ik moet letten? Vragen of ze ‘customs friendly’ willen verzenden? Let wel op dat PayPal een fee kan rekenen. Ik heb zelf Bunq, en daar heb ik een online creditcard in en betaal ik geen fee (bunq ZeroFX). Maggards en al die andere webshops in de US accepteren allemaal een CC. Je betaalt bij Bunq alleen vast bedrag per maand van 7,5 euro o.i.d, maar daar staan veel voordelen tegenover vind ik.
ChrisVanMeer Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 d1rk schreef 19 minuten geleden: Wat is precies 'douanevriendelijk' ? Verzekerde waarde? Even de andere zin lezen uit mijn reactie Dan hoef ik het niet uit te typen.
d1rk Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 ChrisVanMeer schreef 10 minuten geleden: Even de andere zin lezen uit mijn reactie Dan hoef ik het niet uit te typen. ja, ik snap je nu wel, maar zat in mijn hoofd met het idee dat er soms gemorreld wordt met de aangiftewaarde etc.
efsk Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 shadowman12 schreef 31 minuten geleden: Let wel op dat PayPal een fee kan rekenen Het fee wordt berekend aan de ontvanger. De klant betaalt gewoon de prijs van de winkel. Die zal het fee wel verdisconteren in de prijzen, maar er komt voor jou als klant in ieder geval dor paypal niets bovenop. 1
Barbiere di Figaro Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 d1rk schreef 47 minuten geleden: ja, ik snap je nu wel, maar zat in mijn hoofd met het idee dat er soms gemorreld wordt met de aangiftewaarde etc. Dat is ook zo; als consument natuurlijk prettig, maar met de hele discussie over invoertarieven die ze aan de Chinezen opleggen, omdat die onder de prijs werken, weten de Amerikanen er zelf ook wel raad mee.
Kitchen Posted May 10, 2019 Author Posted May 10, 2019 @ChrisVanMeer Specifiek voor Maggard, welke verzendmethode gebruik je doorgaans?
shadowman12 Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 efsk schreef 34 minuten geleden: Het fee wordt berekend aan de ontvanger. De klant betaalt gewoon de prijs van de winkel. Die zal het fee wel verdisconteren in de prijzen, maar er komt voor jou als klant in ieder geval dor paypal niets bovenop. Ok ja klopt, maar de wisselkoers is vaak ook erg ongustig voor de klant en gunstig voor Paypal, om het zo maar even te formuleren.
d1rk Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 Barbiere di Figaro schreef 29 minuten geleden: Dat is ook zo; als consument natuurlijk prettig, maar met de hele discussie over invoertarieven die ze aan de Chinezen opleggen, omdat die onder de prijs werken, weten de Amerikanen er zelf ook wel raad mee. Nou scheer je ze over een kam hoor. Iherb vermeld altijd de daadwerkelijke waarde op de doos, volgens mij zijn particuliere verkopers hier makkelijker in.
ChrisVanMeer Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 Kitchen schreef 9 uur geleden: @ChrisVanMeer Specifiek voor Maggard, welke verzendmethode gebruik je doorgaans? Oh eigenlijk altijd de goedkoopste. 1
Koes Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 ChrisVanMeer schreef 5 uur geleden: Oh eigenlijk altijd de goedkoopste. Dat is dan de de verzending zonder T&T toch? Hoe lang doet het er meestal over tot je het hebt? Wacht met smart op mijn eerste bestelling van Maggard
ChrisVanMeer Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 Nee, je hebt wel een soort van Track & Trace, maar alleen voor het stukje buitenland. Als je op de Maggard site in je account naar de details van je bestelling gaat, zul je ergens in die warrige tekst een UM nummer zien staan. Die voer je in op http://globegisticsinc.com -> Track Your Parcel en dan zie je in ieder geval waar het zich in het buitenland bevindt en of het al op Nederlands grondgebied is. Normaal gesproken kun je daarna met een PostNL omnummerings-site het UM nummer omzetten naar een 3S nummer van PostNL (zodat je die dan weer binnen Nederland kunt tracken) maar dat gaat met die "Maggard"-nummers niet blijkbaar. De snelheid van levering varieert enorm. Ik heb het wel eens binnen dezelfde week gehad. Het heeft ook wel eens 4 tot 5 weken geduurd. In het begin vond ik dat vreselijk, maar op een gegeven moment wen je er aan en plan je er ook op. 2
Snuff Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 ChrisVanMeer schreef 6 minuten geleden: In het begin vond ik dat vreselijk, maar op een gegeven moment wen je er aan en plan je er ook op. tja met 56 bestellingen krijg je gemiddeld één pakje per week binnen en dan alleen van Maggards zonder over de andere te spreken Mooie momenten toch om iedere keer weer uit te pakken, te bewonderen, ruiken, voelen, testen, fotograferen ? 1 3
Koes Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 ChrisVanMeer schreef 24 minuten geleden: Nee, je hebt wel een soort van Track & Trace, maar alleen voor het stukje buitenland. Als je op de Maggard site in je account naar de details van je bestelling gaat, zul je ergens in die warrige tekst een UM nummer zien staan. Die voer je in op http://globegisticsinc.com -> Track Your Parcel en dan zie je in ieder geval waar het zich in het buitenland bevindt en of het al op Nederlands grondgebied is. Normaal gesproken kun je daarna met een PostNL omnummerings-site het UM nummer omzetten naar een 3S nummer van PostNL (zodat je die dan weer binnen Nederland kunt tracken) maar dat gaat met die "Maggard"-nummers niet blijkbaar. De snelheid van levering varieert enorm. Ik heb het wel eens binnen dezelfde week gehad. Het heeft ook wel eens 4 tot 5 weken geduurd. In het begin vond ik dat vreselijk, maar op een gegeven moment wen je er aan en plan je er ook op. top bedankt! Ik zie tot mijn genoegen dat het pakje vanochtend in Amsterdam gescanned is. Tja als je snelle levering wilt zul je er voor moeten betalen. Ik bestel ook redelijk veel uit China dus ben langere levertijden wel gewend, het komt als het komt. Om niet de draad te kapen en een beetje op het onderwerp te blijven. Ik heb de voorkeur om paypal of een cc te gebruiken bij betaling van iets. Je hebt bij beide kopersbescherming en bij de meeste cc's ook verzekering voor je spullen. Voorbeeldje, een paar jaar geleden was er hier in de regio een festival georganiseerd. En heel veel vrienden en bekenden hadden een kaartje gekocht en betaald met Ideal. Ik had betaald met paypal. Het festival is uiteindelijk falliet gegaan en dus niet doorgegaan. De €110,- die ik betaald had heb ik netjes terug gekregen na het indienen van een claim bij paypal. En mijn vrienden en bekenden die konden fluiten naar hun centen. Zoals andere ook al zeiden, jij betaald wat je ziet bij Maggard, Paypal rekent het om naar Euro's en dat zijn de kosten meer niet. Buiten eventuele douanekosten wat je zelf al aangaf. 2
Robgtt99 Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 Accepteert Maggard Paypal? Dacht alleen dat ze cc’s accepteerden
Snuff Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 Robgtt99 schreef 2 minuten geleden: Accepteert Maggard Paypal? ja
WilcoRoos Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 ChrisVanMeer schreef op 11-5-2019 om 12:12: Nee, je hebt wel een soort van Track & Trace, maar alleen voor het stukje buitenland. Als je op de Maggard site in je account naar de details van je bestelling gaat, zul je ergens in die warrige tekst een UM nummer zien staan. Die voer je in op http://globegisticsinc.com -> Track Your Parcel en dan zie je in ieder geval waar het zich in het buitenland bevindt en of het al op Nederlands grondgebied is. Normaal gesproken kun je daarna met een PostNL omnummerings-site het UM nummer omzetten naar een 3S nummer van PostNL (zodat je die dan weer binnen Nederland kunt tracken) maar dat gaat met die "Maggard"-nummers niet blijkbaar. De snelheid van levering varieert enorm. Ik heb het wel eens binnen dezelfde week gehad. Het heeft ook wel eens 4 tot 5 weken geduurd. In het begin vond ik dat vreselijk, maar op een gegeven moment wen je er aan en plan je er ook op. Bedankt voor die tip! Het nummer omzetten zal niet werken denk ik omdat (althans hier) de Maggard pakjes altijd met de normale postbode meekomen ipv met de pakketdienst (net als dingen uit China btw), tot luid ongenoegen van vermelde postbode overigens "Dat past toch nooit door de brievenbus!" brieste hij de voorlaatste keer 1
shadowman12 Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 ChrisVanMeer schreef op 11-5-2019 om 12:12: Nee, je hebt wel een soort van Track & Trace, maar alleen voor het stukje buitenland. Als je op de Maggard site in je account naar de details van je bestelling gaat, zul je ergens in die warrige tekst een UM nummer zien staan. Die voer je in op http://globegisticsinc.com -> Track Your Parcel en dan zie je in ieder geval waar het zich in het buitenland bevindt en of het al op Nederlands grondgebied is. Normaal gesproken kun je daarna met een PostNL omnummerings-site het UM nummer omzetten naar een 3S nummer van PostNL (zodat je die dan weer binnen Nederland kunt tracken) maar dat gaat met die "Maggard"-nummers niet blijkbaar. De snelheid van levering varieert enorm. Ik heb het wel eens binnen dezelfde week gehad. Het heeft ook wel eens 4 tot 5 weken geduurd. In het begin vond ik dat vreselijk, maar op een gegeven moment wen je er aan en plan je er ook op. Wat is de URL van de PostNL omnummerings-site @ChrisVanMeer Bedoel je internationparceltracking.com ?
Recommended Posts